• Ik moet voor filosofie een betoog schrijven over de Tweede Wereldoorlog. Daar komt een stuk in te staan over hoe de wereld zou zijn als de hele oorlog niet plaats had gevonden. Ik heb via de benadering van vele filosofen al een aardig beeld weten te scheppen, maar ik moet ook de mening betrekken van mensen die zich er niet in verdiept hebben.
    Dus, hoe denken jullie dat we nu zouden leven als de oorlog nooit had plaats gevonden?

    Het was hitler die er voor zorgde dat Volkwagen uitkwam omdat hij vond dat het gewone volk ook een auto mocht hebben. En het is misschien cru gezegd, maar een ramp of een oorlog, kan soms een deugd doen, want de wereld is serieus overbevolkt aan het raken en zo'n rampen zorgen er voor dat we het weer even op peil kunnen houden. Het is cru, maar wel de waarheid.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik denk wel dat het dan anders zou zijn, maar weet niet precies in hoeverre. Het is, hoewel het al een tijd geleden is, wel een belangrijk stukje geschiedenis.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Om wat beter op je vraag te kunnen antwoorden is technologie en wetenschap vooral vooruit gegaan door WOII, misschien konden we nu nog steeds geen transplantaties uitvoeren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dan had er op een ander tijd stip een soortgelijke oorlog gebeurd..
    I dunno.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sjeah, good question!~

    Vanuit gaande dat de eerste wereldoorlog wel is geweest. Zou het betekenen dat Duitsland misschien niet zo'n welvaart zou hebben in deze tijd zoals ze nu hebben. Want je moet wel nagaan dat Hitler voor veel arbeid heeft gezorgd. En dat de andere landen in de eerste wereldoorlog Duitsland aanwezen als de schuldige zodat Duitsland heel veel kosten terug moest betalen, waarop Amerika een soort regeling trof. Maar goed Duitsland was wel kapot net zoals de andere landen na de oorlog. Echter met behulp van Amerika en andere landen is het zuidelijke deel van Duitsland weer welvarend geworden. Het noorden is echter onder bewind van Rusland gevallen waardoor dat in armoede verviel. Toen beide delen weer herenigd werden, werd Zuid-Duitsland een beetje mee in de armoede getrokken.

    Maarja... We kunnen wel allemaal naar Hitler wijzen (en Duitsland). Maar als Hitler er niet was, was Henkie opgestaan als "verlosser". We hebben altijd goede, en slechte tijden. Maar ik ga er niet vanuit dat we echt anders zouden leefden, alleen nog wel 1 ding:

    Na de 2e wereldoorlog (en tijdens), werden wel heel veel dingen ontwikkeld waar we nu niet meer zonder zouden kunnen. Oorlog is aan de ene kant vernietigend, maar aan de andere kant zorgt het voor nieuwe innovaties en ontwikkelingen. Dus misschien leefden we nu wel een stukje ouderwetser als we die oorlog niet hadden. Daarbij moet je ook nog onthouden dat er op een gegeven moment een nieuwe generatie ontstond die "verder bouwde"


    Ligt and Darkness are both very different..

    Zonder de WOII zullen organisaties als de EUROPESE, NAVO niet bestaan. Landen zullen minder samenwerken.


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Zonder de Tweede Wereldoorlog had ik nooit inspiratie kunnen opdoen voor mijn overheersingsplan en was ik voor altijd een achterlijk wezen gebleven dat niet begreep dat ze iets moest doen voor de mensheid.
    Wedden dat over twintig jaar je betoog een stuk meer waard is? :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Achilles schreef:
    Zonder de Tweede Wereldoorlog had ik nooit inspiratie kunnen opdoen voor mijn overheersingsplan en was ik voor altijd een achterlijk wezen gebleven dat niet begreep dat ze iets moest doen voor de mensheid.
    Wedden dat over twintig jaar je betoog een stuk meer waard is? :Y)

    Hahaha, ik zal het op de niet-ingeleverde versie in kleine lettertjes afdrukken. (cat)

    Fantasia schreef:
    (...)
    Hahaha, ik zal het op de niet-ingeleverde versie in kleine lettertjes afdrukken. (cat)

    Muhaha, over een aantal jaar zul je spijt krijgen dat je het niet hebt ingeleverd. Dan kun je zelfs met je betoog promoveren. (joehoe)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Errin schreef:
    Om wat beter op je vraag te kunnen antwoorden is technologie en wetenschap vooral vooruit gegaan door WOII, misschien konden we nu nog steeds geen transplantaties uitvoeren.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Errin schreef:
    Het was hitler die er voor zorgde dat Volkwagen uitkwam omdat hij vond dat het gewone volk ook een auto mocht hebben. En het is misschien cru gezegd, maar een ramp of een oorlog, kan soms een deugd doen, want de wereld is serieus overbevolkt aan het raken en zo'n rampen zorgen er voor dat we het weer even op peil kunnen houden. Het is cru, maar wel de waarheid.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Achilles schreef:
    (...)
    Muhaha, over een aantal jaar zul je spijt krijgen dat je het niet hebt ingeleverd. Dan kun je zelfs met je betoog promoveren. (joehoe)

    Oké, oké, ik ben overtuigd! Je bent anoniem genoemd... (cat)

    Toch weten we niet zeker hoe er in de toekomst tegen de oorlog aangekeken wordt. We vermoeden dat de herinneringen zich zullen voortzetten hoe ze nu zijn, omdat er zo veel documentatie is dat de Tweede Wereldoorlog niet zomaar vergeten kan worden.
    Wel merken we dat er een groeiende groep jongeren is die Hitler als hun voorbeeld zien. Deze zogenaamde neonazi’s zien veel positiefs in zijn denkwijze en zien het ook niet als iets slechts als de oorlog zich zal herhalen. Er zijn ook mensen die het idee van totale wereldoverheersing en onderdrukking van vele mensen als inspiratie zien voor hun eigen toekomst. Dit is iets wat bij veel mensen zorgen baart. Ze vrezen dat er uiteindelijk een herhaling of soortgelijke gebeurtenis van de Tweede Wereldoorlog zal plaatsvinden.





    Verder allemaal bedankt voor het meedenken. Ik ben al een aardig eind op weg. :'D

    Ik heb het met Errin eens.


    comfort in c h a o s

    Goh, daar heb ik niet zo lang geleden over nagedacht. Dan zouden de landsgrenzen waarschijnlijk anders zijn geweest en nog veel meer veranderingen die je waarschijnlijk niet kan bevatten.


    No growth of the heart is ever a waste

    Fantasia schreef:
    (...)
    Oké, oké, ik ben overtuigd! Je bent anoniem genoemd... (cat)

    Toch weten we niet zeker hoe er in de toekomst tegen de oorlog aangekeken wordt. We vermoeden dat de herinneringen zich zullen voortzetten hoe ze nu zijn, omdat er zo veel documentatie is dat de Tweede Wereldoorlog niet zomaar vergeten kan worden.
    Wel merken we dat er een groeiende groep jongeren is die Hitler als hun voorbeeld zien. Deze zogenaamde neonazi’s zien veel positiefs in zijn denkwijze en zien het ook niet als iets slechts als de oorlog zich zal herhalen. Er zijn ook mensen die het idee van totale wereldoverheersing en onderdrukking van vele mensen als inspiratie zien voor hun eigen toekomst. Dit is iets wat bij veel mensen zorgen baart. Ze vrezen dat er uiteindelijk een herhaling of soortgelijke gebeurtenis van de Tweede Wereldoorlog zal plaatsvinden.


    Voor Hitler waren er ook al zulke idioten... x) Ik vind dat gewijs naar de tweede wereldoorlog maar zo'n gezeik :') Kijk eens naar de slavenhandel en alles. En hoe de andere landen waren toen ze hadden gewonnen, toen waren ze haast net zo erg.



    Verder allemaal bedankt voor het meedenken. Ik ben al een aardig eind op weg. :'D

    Voor Hitler waren er ook al zulke idioten... x) Ik vind dat gewijs naar de tweede wereldoorlog maar zo'n gezeik :') Kijk eens naar de slavenhandel en alles. En hoe de andere landen waren toen ze hadden gewonnen, toen waren ze haast net zo erg

    ging even fout hier bij het quoten x)

    [ bericht aangepast op 4 maart 2012 - 15:31 ]


    Ligt and Darkness are both very different..