• Nee, dit gaat niet over James Bond ;]

    Lang, lang geleden, had mijn zus (ik noem haar nu voortaan Lydia, dat jullie niet door de war raken) een tijd een liedje helemaal grijsgedraaid op Youtube. Ik hoorde het vaak en vond het wel vet klinken, maar zocht er niet naar. Totdat ze het opeens heel duidelijk aan mij en mijn moeder liet horen. Lydia speelt namelijk viool en de band die dit speelt is een strijkkwartet (bestaat uit twee violen, een altviool en een cello) en ze vond de muziek helemaal geweldig.
    bond (zo heet deze groep en ja, zonder hoofdletter ;]) ben ik sindsdien ook helemaal gaan grijsdraaien, maar later ben ik er weer mee gestopt. Gisteren hoorde ik opeens weer één van hun liedjes op Lydia's Spotify en ik ben ze toen weer gaan luisteren.
    Omdat ik eigenlijk nog nooit iemand (behalve Lydia) ben tegengekomen die hen ook leuk vind, dacht ik, waarom vraag ik het niet eens aan de Quizletters, daar moet er wel eentje tussen zitten ;].
    Deze muziek kun je onder het kopje 'Klassiek' plaatsen, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo.

    bond bestaat uit vier dames die elk dus een instrument bespelen (viool, altviool of cello). Hun muziekstijl is oude, klassieke muziek pakken en daar een modern tintje aan geven.


    Voor mij de bekendste is toch wel deze:


    En mijn lievelingsliedje is dan deze:


    Mijn vraag is dus: Zijn jullie bond-fan? Of kennen jullie hen en wat vind je dan van de muziek?

    Ik kan mijzelf trouwens niet tot diehard fan berekenen, maar ik heb gewoon vet veel respect voor deze vier mensen, omdat ik altijd al fan ben geweest van viool en de meeste liedjes zijn op zo'n fucking snel tempo, dat is nogal moeilijk op een viool/cello. En ik heb altijd wel iets gehad met klassieke muziek, dat een modern tintje heeft. ;]

    Als hier ooit héél veel topics over geopend zijn (wat ik me eigenlijk nauwelijks kan voorstellen, maar ja), sorry, maar ik ga niet heel dit subforum afzoeken, of er ooit misschien een bond-topic was... (cat)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ken ze niet maar lijkt me boeiend om wat van te beluisteren! Zelf heb ik een tijddje geleden Vitamin String Quartet gevonden, die maken met violen etc. covers van goeie muziek (veel rock muziek die ik luister, echt van Disturbed tot Paramore enzo, maar ook soms albums van Coldplay, moderne muziek zoals Adele en taylor swift en eigenlijk van alles dus)

    [ bericht aangepast op 5 maart 2012 - 20:01 ]


    "How we survive is what makes us who we are"

    Silversamm schreef:
    Ik ken ze niet maar lijkt me boeiend om wat van te beluisteren! Zelf heb ik een tijddje geleden Vitamin String Quartet gevonden, die maken met violen etc. covers van goeie muziek (veel rock muziek die ik luister, echt van Disturbed tot Paramore enzo, maar ook soms albums van Coldplay, moderne muziek zoals Adele en taylor swift en eigenlijk van alles dus)


    Aha, zal ik wel eens een keertje kijken dan ;]
    Ik ben zelf namelijk, zoals ik al zei, nogal verliefd op de viool. Mijn zus speelt viool, maar ikzelf speel piano. ;]
    Je moet maar op youtube kijken en dan vind je vanzelf wel leuk nummers ;] Of je kijkt bij wikipedia, daar staan alle albums ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Cello :9~
    Maar nee, ik heb er nog nooit van gehoord.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt