• In het prachtige Franse stadje Vallierons, gelegen in het zonnige zuiden, staat een oud erfgoed dat sinds enkele jaren is omgetoverd in een luxehotel. Een klas vertrekt op studiereis en heeft genoeg geld in kunnen zamelen om in dit befaamde hotel te kunnen logeren. Ze zijn opgetogen omdat ze al gehoord hebben over de gezellige lobby, ruime kamers, het heerlijke eten en het binnenzwembad. Maar het huis heeft één geheim dat angstvallig voor de buitenwereld verzwegen wordt. De anderen.


    Jongeren (16-18 jaar)
    - Belle Dominique Verviers | Rajah
    - Luna Eva Licard | MisPattinson
    - Pandora Mitchell | thePineapple
    - Ailean Vanessa Spikes | Proprius
    - Jip Vájen Lamora | ForeverZaynx
    - Damon Peter Darling | Roane
    - Matthew "Matt" Alex Darling | Narissa
    - Thomas "Tom" Chris Jones xYoung
    - Jason "Jae" Blake | Talisman
    - Aiden McRown | JaiRy

    Geesten
    - Annelore Grave Boston | ForeverZaynx
    - Felicia Molyneux | Appelstroop
    - Diana Mynthe Rizzoli | DevilWings
    - Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams | Sweetest
    -
    Geen vrouwelijke geesten meer!

    Zieners(graag een jongen en meisje)
    - Ailean Vanessa Spikes | Proprius
    - Damon & Matt Darling | Roane & Narissa de gave wisselt tussen beiden, ze zien de geesten nooit op hetzelfde moment.

    Leerkrachten
    - Carlos Francis Isles | DevilWings
    - Josephine Spijkers | Appelstroop


    Regels
    - Je mag twee rollen
    - Ik wil geen oneliners of drieregelposts. Doe je best om minstens vijf regels te schrijven, anders gaat het veel te snel en kan niemand bijhouden.
    - Probeer met elk personage contact te zoeken in de mate van mogelijkheid.
    - Probeer jongens en meisjes evenredig te houden.
    - Relaties en 16+ zijn toegestaan, zolang het binnen de perken blijft.
    - Als je uit karakter gaat (OOC) gebruik dan [] voor en na je zin om dit aan te geven, zo blijft het overzichtelijk.
    Uitleg bij rollen:
    - Enkel zieners kunnen geesten zien en ermee communiceren. Dit gebeurt in het begin van het verhaal nog niet.
    - Leerlingen/ leerkrachten en geesten zijn zich niet bewust van elkaars aanwezigheid tenzij er in de ruimte iets gebeurt (bv, stoel die uit het niets verschuift). Ze kunnen elkaar niet zien.
    - Geesten zien elkaar wel, maar beschouwen elkaar als indringers. Voor hen is het hotel nog steeds hún huis.





    Begin: de jongeren komen toe in het hotel. Jullie slapen per twee op een kamer. Meisjes bij meisjes, jongens bij jongens. Verder mogen jullie zelf kiezen.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 18:46 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Nathan

    'Ik kan niet dood zijn.' Fluisterde ik. 'En jij ook niet. Het kan niet. Het is gewoon niet mogelijk.' Prevelde ik mezelf nu iets harder toe. Ik liet mezelf op de grond zakken. 'Kan niet. Je leeft Nathan. Je leeft, verdomme!'

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 20:52 ]


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Felicia

    'm-maar het geeft wel een verklaring waarom wel allebei denken dat dit ons huis is de-denk ik.' Ik merkte dat ik ook was gaan huilen, ik besloot net zoals de jongen op de grond te gaan zitten en kroop dichter naar hem toe. 'vergeet het, het is v-vast een grapje ofzo.' Daar hoopte ik op. Ik legde mijn arm om zijn schouder en begon te wensen dat dit allemaal maar een nare droom was.


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Damon

    "En kinderen? Wil je vader worden?"
    Ik krab even in mijn haren en haal diep adem.
    "Misschien wel, ik denk in elk geval nu nog niet aan kinderen."
    Dan komt de leerkracht bij ons staan. Het is vreemd om haar als autoriteit te moeten bekijken, omdat ze slechts een paar jaar ouder is dan ik ben.
    "Goedenavond, mag ik jullie heel eventjes storen? Over een half uurtje in de eetzaal, en ik zou maar vlug zijn want anders eet meneer Isles alles al op. Ik ga de anderen zoeken, als je er nog een paar ziet kan je dan even zeggen wat ik tegen jullie heb gezegd?"
    Ik knik glimlachend.
    "Tuurlijk, geen probleem. Bent u er vlot geraakt met de auto?"


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Josephine

    'Het laatste stukje ging vlot, maar ik heb ook wel heel erg lang in de file gestaan op sommige plaatsen.' Ik kijk op mijn horloge. 'nou, als ik alle leerlingen op tijd wil hebben voor het eten dan moet ik nu gaan rennen.' zeg ik glimlachend. 'Tot strakjes!' En ik ren weer terug naar het hotel.


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Belle

    Ik volg het gesprek tussen de lerares en Damon met een half oor. Zuchtend kijk ik de tuin weer rond. Ik laat mezelf van het houtje afglijden en ga in het gras staan.
    "Tot strakjes," hoor ik de lerares nog net roepen.
    Ik mompel iets instemmends en pluk wat stukjes gras uit de grond. Ik hef mijn hoofd schuin op zodat ik Damon goed kan zien. Liefjes glimlach ik.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Aiden

    Na een tijdje onderuit gezakt in de stoel te hebben gezeten, duwde ik mezelf weer overeind om op te staan. Tijd om eens opzoek te gaan naar waar de eetzaal zich bevindt. Nog voor ik me omdraai zie ik Ailean staan, bij een tijdschriftenrek en met een krant in haar handen. 'En, wat brengt het nieuws ons vandaag?' zei ik met een kleine glimlach, nadat ik haar kant op was gelopen. Op Josephine na, die overigens heel hard voorbij liep om waarschijnlijk haar spullen weg te brengen, was ik verder nog niemand tegen gekomen. Althans, niet hier binnen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ailean

    'En, wat brengt het nieuws ons vandaag?' Ik kijk op en glimlach met een rood kleurtje. 'Er is een verdwijning opgelost van vele jaren geleden. Wat blijkt is dat hij onder een trein gekomen is. Niet bepaald een vrolijk verhaal he?' Ik leg de krant weer weg. 'Prachtig is het hier vind je niet?'

    [topic 2, alleen als deze vol is.]

    Damon

    "Het laatste stukje ging vlot, maar ik heb ook wel heel erg lang in de file gestaan op sommige plaatsen. Nou, als ik alle leerlingen op tijd wil hebben voor het eten dan moet ik nu gaan rennen. Tot strakjes!"
    Ik hoor wel wat ze zegt, maar mijn blik is gericht op Belle die in het gras gaat zitten. Dan houdt ze haar hoofd schuin en kijkt me glimlachend aan.
    "Ja, doei," mompel ik nog een beetje afwezig tegen de leerkracht.
    Wanneer ze weg is ga ik naast Belle zitten.
    "Wat heeft dat gras jou misdaan?" grinnik ik.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Josephine

    Ik loop het hele hotel door om mensen te vinden, en loop natuurlijk weer eens twee mensen voorbij. Blinde kip die ik ben, ik loop een paar stappen achteruit en zie Ailean en Aiden staan. 'heey jongens, over een kwartiertje bij de eetzaal goed? en zouden jullie als jullie andere leerlingen tegen komen dat ook vertellen?'


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Belle

    "Wat heeft dat gras jou misdaan?"
    Ik sla met mijn platte hand op het gras.
    "Helemaal niets," glimlach ik. "Ik bevrijd de sprietjes alleen uit hun dagelijkse sleur en laat ze eens een ander deel van het veld zien," grap ik terwijl ik de stapel sprietjes in het rond gooi. Een aantal van hen blijven in mijn haren hangen. Zorgvuldig haar ik ze eruit.
    "Soms heb je dat nodig. Iets vanuit een andere hoek zien."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Aiden

    'Er is een verdwijning opgelost van vele jaren geleden. Wat blijkt is dat hij onder een trein gekomen is. Niet bepaald een vrolijk verhaal he?' reageerde ze waarop ik met mijn hoofdschudden. 'Nee, dat is alles behalve een vrolijk verhaal,' antwoordde ik terwijl ze de krant weg legde. 'Prachtig is het hier vind je niet?' vroeg ze vervolgens waarop ik weer even glimlachte. 'Ja, wat ik tot zover heb gezien is inderdaaf prachtig. En groot ook,' reageerde ik en keek nog een keer vluchtig rond. 'Heb je al overal rond gekeken?' vroeg ik haar op mijn beurt. Op dat zelfde moment komt Josephine weer voorbij. 'Heey jongens, over een kwartiertje bij de eetzaal goed? En zouden jullie als jullie andere leerlingen tegen komen dat ook vertellen?' vraagt ze, nadat ze een paar passen terug heeft gezet. 'Is goed, als ik iemand tegen kom zal ik het zeggen,' reageerde ik. 'Dus, op naar de eetzaal dan maar?' zei ik daarna tegen Ailean.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ailean

    'Dus, op naar de eetzaal dan maar?' Ik knik. 'Prima idee.' Met Aiden loop ik naar de eetzaal waar we vast aan een tafel gaan zitten. 'En met wie deel jij een kamer als ik vragen mag?' ik vond Aiden altijd al aardig. Hij was beleeft en niet zo'n matcho man.

    Damon

    "Helemaal niets. Ik bevrijd de sprietjes alleen uit hun dagelijkse sleur en laat ze eens een ander deel van het veld zien," zegt ze terwijl ze een aantal grassprietjes rond strooit.Er blijven er een paar in haar haren hangen.
    "Geweldig!" zeg ik lachend. Ik haal nog een paar vergeten sprietjes uit haar zachte haren.
    "Soms heb je dat nodig. Iets vanuit een andere hoek zien."
    Ik haal mijn hand uit haar haar en zet mijn beide armen achter me om te steunen.
    "Ja, daar heb je wel gelijk in," zeg ik zacht. Ik glimlach kleintjes. "Wijze woorden voor een jong meisje... Pardon, dame."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Aiden

    'Prima idee.'
    Samen lopen we naar de eetzaal en gaan daar alvast aan een tafeltje zitten. Ik kon het niet helpen mijn blik een keer goed door de ruimte heen te laten gaan. Ook hier was het erg mooi. 'En met wie deel jij een kamer als ik vragen mag?' vroeg Ailean me waarop ik haar met een lichte frons aankeek en de capuchon van mijn hoofd afdeed. 'Delen we kamers dan? Volgens mij ben ik alleen dan want ik heb bij mij op de kamer niemand gezien,' reageerde ik. 'Met wie deel jij hem dan?'

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 22:17 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Josephine

    Ik liep naar de balie toe, aangezien er nog niet veel mensen in de eetzaal waren. Ik begon behoorlijk gestrest te worden, waarom gingen er niet gewoon meer leraren mee?
    'excusez-moi, pouvez-vous faire cela pour moi diffuseurs?'
    'Bien sûr, qui est-ce?' zei de man achter de balie.
    'pour la cinquième école 5.' Zei ik, terwijl ik met mijn vingers op de balie tromelde.
    'Bon, je dois faire maintenant?' Vroeg de man.
    'Oui, s'il vous plaît.' Zei ik. 'au revoir.'
    Ik liep weg van de balie en hoorde de man even later het briefje omroepen.
    'Si tous les cinquième école cinq pour obtenir la salle à manger?' En daarna roepte hij het nog een keer om. Zo, dat is gedaan. Nu maar naa de eetzaal.


    [ Ik gebruik google translate voor de franse tekst, omdat ik echt rampzalig ben met frans,als ik daarom rare zinnen maak weten jullie waardoor het komt]

    oh, en het topic zit vol! Op naar het tweede topic, gehehe ;D
    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 22:32 ]


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.