• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Abo]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    [abo]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mallory Tracy
    Voorzichtig liep ik tussen mijn nieuwe plantjes door, zonder erop te gaan staan. Af en toe bukte ik even om ze van dichtbij te kijken. Ze deden het erg goed, deze keer. Ik was de laatste tijd veel in de groententuin aangezien er veel gestolen werd en ik mijn dierbare planten wilde beschermen. Ik pakte mijn gieter en goot voorzichtig wat water bij de plantjes. De vorige oogst was goed gelukt, maar ik wilde dat deze beter ging. Ik wierp nog even een blik over het gehele veld waar planten in verschillende stadia waren gegroeit. Ik glimlachte en liep terug naar de kleine hut die er stond, waar ik mijn groene laarzen omwisselde voor mijn zwarte kisten, die ik maar half veterde.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 19:01 ]


    Your make-up is terrible

    Amy-Lee Jennis ~ Militaire
    Ik zucht en loop naar binnen. Mijn arm was verbonden door de charmante dokter die veel te oud was en ik liep mijn hutje in. Ik deed nadat ik de deur met een klap dichtdeed mijn witte nu vieze hempje uit en gooide hem in de was hoek. Ik greep naar een nieuwe en deed hem aan. Ik deed mijn zonnebril op mijn neus en deed de deur weer open. Ik ademde de frisse lucht in. Voor zover ik eist was het een heerlijke geur. Ik sloot even mijn ogen en genoot. Heerlijk. Ik liep weer naar de poort en liet mijn pasje zien. Ik grijnsde vriendelijk naar de bewaker en hij liet me ook grijnzend door. Ik greep en Ak47 met extra kogels en liep het hoge gras in. Vandaag moest ik een beetje fruit bij elkaar scharrelen. Ik zuchte, maar hield mijn oren gespitst en mijn wapen bij de hand. De lange dinosaurussen met een lange nek dus begroette me. De naam wist ik niet meer, maar wel dat ze vriendelijk waren. Ze keken even naar me op en ik boog even. Ter respect voor de natuur. Ik zuchte en klom behendigd in een boom om er vruchten uit tehalen. Het fruit was hier heerlijk echt door de natuur gemaakt inplaats van chemisch. Ik vond het fruit in de wildernis ook lekkerder dan op de akker. Ik verschool me achter de bladeren toen ik gegrom hoorde. Hij was groot en scherpe tanden. Ik hield me muisstil. Meestal werkte dat wel, maar echt ontspannen was ik niet.

    [Ff eten :)]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    [Abo]

    Peyton Avery Riviera

    Zuchtend tik ik met mijn potlood op mijn schets. Ik kom er maar niet uit terwijl ik al de hele ochtend op dit ontwerp zit te zwoegen. Dan maar even pauze nemen. Ik sta op en neem een blikje 7UP dat ik opentrek en waarvan ik meteen een paar flinke slokken neem. Ik rek me een keer uit waardoor ik bijna mors.
    "Ho," zeg ik tegen mezelf.
    Op dat moment zie ik een paar zonnestralen door de ramen vallen. Het lijkt een mooie dag te zijn, misschien brengt een wandeling me op ideeën. Ik wandel mijn ontwerpstudio uit en snuif wat lucht op. Er verschijnt automatisch een glimlach op mijn gezicht. De lucht in deze tijd is zoveel zuiverder dan die uit het jaar 2149. In het begin dat ik hier was deed het verschil bijna pijn aan mijn longen, ondertussen ben ik er aan gewend. Ik schrik uit mijn gedachten op wanneer ik bewegen zie. Ik draai mijn hoofd en zie Mallory in haar groententuintje lopen. Zij is een van degenen die op dezelfde pelgrimstocht als mij is meegekomen.
    "Hallo Mallory," zeg ik vriendelijk. "Willen ze een beetje groeien?"


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Even een reactie.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Mallory Tracy

    Ik draai me glimlachend om als ik een bekende stem hoor. "Hey Peyton!" zeg ik vrolijk. Ik loop om het hek heen dat om de enorme akker heen staat zodat ik bij hem kom. "Oh, ze doen het geweldig!" lach ik vrolijk. Als iemand naar mijn plantjes vroeg, was ik altijd in mijn nopjes. "Het weer en de lucht hier zijn perfect om ze te laten groeien." De zonnenstralen verwarmde op dit moment ook mijn huid. "Maak je een wandelingetje?" vroeg ik nieuwsgierig.


    Your make-up is terrible

    Abigail 'Abby' Taylor Billington ~ Verpleegster

    Nog gapend van vermoeidheid liep ik naar buiten, aangezien ik honger had. Ik was bijna door mijn voorraad heen, en ik besloot die heerlijke bananen te plukken. Ik baande me een weg door alle planten en bomen, gewapend natuurlijk aangezien ik elk moment een gigantische dinosaurus kon verwachten. Na een tijdje gezocht te hebben vond ik de bekende bomen en klom er behendig in. Ik maakte een paar trossen los, die met een klap op de grond vielen. Ik sprong uit de boom, pakte de bananen op en liep weer terug. Gewoon op mijn gemakje, genietend van de vroege ochtendzon. Ik hoorde schel gekrijs en keek naar de lucht. Ik zag een Archaeopteryx vliegen, een grote, kleurrijke vogel. Ik glimlachte even, en liep met mijn handen vol bananen weer verder.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Katherine Adrian - Dochter commandant

    Ongezien kroop ik weer onder de draad naar het stadje van Terra Nova terwijl ik in mijn handen een kleine heterodontosaurus onder mijn trui verstopt.
    Gelukkig was het nog een jong dier en niet zo erg groot.
    Gevaarlijk waren deze beestjes niet aangezien ze bekend stonden als één van de kleinste planteneters.
    Ik probeerde iedereen van het kleine stadje te ontwijken zodat ik ongezien mijn labo in kon gaan zodat ik het diertje wat beter kon bestuderen.
    Normaal gezien was het verboden om buiten Terra Nova te gaan omdat er buiten de poorten te veel gevaar op de loer lag.
    Als je niet werd aangevallen door een dinosauriër, was de kans groot dat de mensen van de zesde Pelgrimstocht, of de zessers zoals mijn vader ze noemden, je probeerden te vermoorden.
    Toen ik in mijn labo aankwam, haalde ik de kleine dino van onder mijn trui uit en zette hem op tafel.
    "Wat ben jij toch een schatje." Zei ik gefascineerd en wilde op zijn kopje aaien.
    Helaas trok hij zijn kop schichtig weg en blies nijdig naar me om vervolgens nog eens een piepende grom uit te stoten.
    Grinnikend pakte ik hem op en bekeek hem eens goed. "Je bent prachtig."
    Snel draaide ik me om, om te kijken of niemand de grom vanuit mijn labo had gehoord.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [lol, en dan vergeet je een abo. -facepalm-]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Vanessa Olivia Dutcers

    Ik knoop Jarmo zijn blouse verder dicht en druk een kus op zijn voorhoofd. 'lief zijn he.' Herinner ik hem eraan. Hij knikt braafjes en we lopen de winkel binnen. Ik ben er als eerste dus de ramen zijn nog dicht en de lichten uit. Jarmo is eerder bij het licht knopje en de lamp flikkerd aan. 'Mag ik buiten spelen?' Vraagt hij me. Ik knik. 'Maar niet buiten de pport gaan!' Roep ik hem na als hij al weg is.
    We kende bijna niemand hier dus ik hoopte dat hij vriendjes zou maken.

    Zaina Fitz
    Een schelle krijs doet me opschrikken uit mijn boek. De felle ochtendzon zorgt ervoor dat ik nog maar net de enorme vogel boven mijn hoofd zie weg schieten, net wanneer ik weer terug wil duiken in mijn verhaal zie ik Abby voorbij lopen, gepaard met een tros bananen in haar hand. Mijn maag begint direct te rommelen, te lui was ik geweest om zelf een ontbijt te maken.
    "Abby!" schreeuw ik daarom in eerste instantie en klap mijn boek dicht. In een looppas haal ik haar in.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Peyton

    "Oh, ze doen het geweldig!" lacht ze vrolijk. Het is zo aanstekelijk dat ik er ook moet van lachen. "Het weer en de lucht hier zijn perfect om ze te laten groeien. Maak je een wandelingetje?"
    Ik knik en neem nog een slok van mijn blikje.
    "Mijn inspiratie laat me helaas een beetje in de steek vandaag en ik zag de zon schijnen, dus ik dacht laat ik maar even naar buiten gaan. Misschien doe ik nog wel een kleurtje op," lach ik. Dat is absurd, ik mag nog uren in de zon gaan zitten, het enige kleurtje dat ik dan krijg is rood. En na enkele dagen zie ik alweer zo bleek dat je haast door me heen kan kijken. Plots zie ik de lege plekken tussen Mallory's groenten. Ze had me al een keertje verteld dat er wel eens wat verdween. Plots krijg ik een idee.
    "Zeg, zou een serre niet handig zijn?" vraag ik dan.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Abigail 'Abby' Taylor Billington ~ Verpleegster

    Ik schrok op van een bekende stem, die mijn naam riep. Ik keek recht in de twee helderblauwe ogen van Zaina. ''Ook goedemorgen'' glimlachte ik. Ik zag haar naar de bananen kijken, en gooide haar een paar toe. ''Ook niet ontbeten?'' grinnikte ik. Gefacineerd keek ik rond. Al was ik hier een tijdje, nog steeds vond ik het prachtig. Mensen waren bezig met bouwen, planteneters liepen in het rond, en meestal was het hier wel lekker weer. Het groene landschap maakte het plaatje af.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''