• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarmo Sem Dutcers

    Met mijn arme wijd als een superheld ren ik over het zandpad tussen de huisjes en tuintjes door. Waar zou ik heen gaan? Wat zou ik doen? Waren hier andere kinderen? Mijn aandacht word getrokken door een tor. Ik stop en pak het diertje op, 'Nu ben jij mijn vriend tot ik een écht vriend gevonden heb.' Het beestje loopt een beetje rondjes op mijn hand en lijkt het niet erg interesant te vinden. Ik loop nu wat rustiger verder en kijk rond. Ik kende eigenlijk niemand hier.

    Mallory Tracy

    Ik knik als hij verteld over zijn werk. Ik zou maar moeilijk inspiratie krijgen als het buiten zulk lekker weer is. Vast omdat ik te graag buiten ben. "Zeg, zou een serre niet handig zijn?" vroeg hij. "Bedoel je zo'n glazen huis-achtig iets?" vraag ik nieuwsgierig. Ik had er wel eens over gelezen, maar nooit écht gezien. Pas sinds ik hier was, kon je echt van de natuur genieten. Waar ik eerst woonde, was nergens groen, zelfs geen onkruid tussen de stenen.


    Your make-up is terrible

    [Helemaal vertederd door Jarmo met zijn tor :')]

    Peyton

    "Bedoel je zo'n glazen huis-achtig iets?" vraagt ze.
    Ik grinnik even en steek een hand in mijn broekzak terwijl ik in de andere nog steeds mijn blikje vasthoud.
    "Ja, jij snapt het," lach ik. Dan kan je in het koude seizoen gewoon verder telen en hoef je je geen zorgen te maken over planteneters of andere redenen waarom ze zouden verdwijnen."
    In mijn hoofd vormen er zich al enkele mogelijke structuren. Ik kan het niet helpen, het is alsof ontwerpen mijn leven is. Soms ga ik nachtenlang door zonder het in de gaten te hebben.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    [Ik denk dat ik met Jarmo erg actief ga zijn (A)]

    Jarmo

    Wat zou Vanessa nu aan het doen zijn? Zou ik terug gaan? Nee ik vond het buiten veel leuker en Meneer Tor mocht waarschijnlijk toch niet mee naar binnen. Vroeger thuis vond Vanessa de weinige insecten ookal niet leuk en deze hier was groter dan die van thuis. Ik loop door tot ik twee mensen zie praten. Ik kende ze niet. Dat was niet echt vreemd ik kende niemand.

    Mallory Tracy

    Als hij zegt dat ik me dan geen zorgen meer hoef te maken over planteneters of andere redenen (daarmee bedoelde hij vast de zessers), grijns ik breed. "Dat zou geweldig zijn!" roep ik uit. "Kan jij dat maken?" Natuurlijk kon hij dat, hij was geweldig met bouwen en architectuur. Ik kon het alleen amper geloven! "Hoe groot zou zoiets worden?" Ik stelde mijn vragen wel heel snel achter elkaar, maar ik werd steeds enthousiaster en had bijna zin om te springen.


    Your make-up is terrible

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    Nadat ik de kleine dino helemaal had onderzocht, stak ik hem in een grote kooi met verschillende plantensoorten zodat hij zich wat beter voelde.
    Vervolgens zette ik er een groot slot op, verliet mijn labo en wandelde de warme zon tegemoet.
    Ik had een korte jeansshort aan en een wit topje zodat ik goed zou bruinen en ook omdat het hier erg warm was.
    Vrolijk liep ik wat rond tot ik een kleine jongen zag spelen met een insect.
    "Hallo." Zei ik vriendelijk terwijl ik bij de jongen neerknielde. "Jij moet vast Jarmo zijn, is het niet?"
    Aangezien mijn vader alle nieuwe mensen opving wist ik zowat wie iedereen was, wat dus in mijn voordeel speelde.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Teddy White
    Ik zat geknield op de aarde en keek gefascineerd naar een plantje. Op het eerste gezicht had het geleken op een ander, maar als je hem van dichtbij bekeek zag je toch grote verschillen. Misschien was deze wel giftig in tegenstelling tot zijn tweelingbroer. Ik schrok op uit mijn gedachten door een brul. Ik herinnerde me weer waar ik was en besloot maar eens terug te gaan. Ik trok de plant uit de grond en beende snel weer terug naar het kamp.


    Cookies!

    Artemis Audrey - Onderzoekster van de 1e levensvorm op aarde

    Ik loop het lab in om verder te gaan aan mijn onderzoek. Ik druk op het knopje voor het licht en de lampen knipperen en floepen aan. Ik zet de apparatuur aan en begin aan mijn onderzoek. 'Shit!' gil ik. Ik heb mezelf gesneden aan een mesje en het is ook niet zo'n klein sneetje. Diep en lang. Ik ren naar de EHBO-koffer en wikkel er verband om. Zo snugger was ook weer. Dat overkwam me altijd. Is er net een wond genezen komt er wel een nieuwe bij. Ik drink een kop koffie om goed wakker te worden. Daarna begin ik eindelijk met mijn onderzoek. 'Nou, dat is een goed begin,' zeg ik als ik om 12 uur stop om pauze te nemen. Ik eet een croissantje en drink nog een kop koffie.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Jarmo

    "Jij moet vast Jarmo zijn, is het niet?" Met grote ogen kijk ik naar haar op. 'Hoe weet je dat?' Vraag ik vol ontzag en ga zitten met Meneer Tor nog steeds op mijn hand. Hij zat stil en deed niet veel maar het wat beter dan alleen zijn. 'En hoe heet jij?' Vraag ik haar.

    Zaina Fitz - Verpleegster
    "Ook goedemorgen" Behendig gooit ze een tweetal bananen naar me toe. Zo klunzig als ik ben valt er één op de grond die ik snel weer opraap. Zorgvuldig pel ik de eerste. "Ook niet ontbeten?" zegt ze en grinnikt even. Ik knik en stop het eerste stuk van de banaan in mijn mond. Nog steeds verbaasde ik me over het feit dat we hier zonder gasmaskers of dergelijke rond hoeven te lopen.
    "En, wat staat er vandaag op het programma?" zeg ik nadat ik mijn eerste banaan op heb en loop vrolijk naast haar. Het weer vandaag was perfect te noemen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    "Ik weet het door mijn vader." En wees naar de man die op een uitkijkpost stond. "Misschien herken je hem nog?"
    Met een glimlach keek ik naar de tor in zijn hand en herinnerde me dat hij me om mijn naam vroeg.
    "Ik heet Katherine." Het kwam er vriendelijk uit. "En hoe heet je vriendje?"
    Ik vond dat de jongen er eenzaam uitzag en had een leuk ideetje om hem misschien wat op te kunnen vrolijken.
    Maar eerst wilde ik eens kijken hoe deze jongen echt in elkaar stak zodat ik zijn reactie wat zou kunnen pijlen.
    Het was nu eenmaal niet de bedoeling dat ik kleine kindjes bang zou maken.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarmo

    Ze wees naar de grote man op de toren. Ik knik. 'Ik vond hem een beetje eng.' Fluister ik. Ze stelt zich voor en ik schud haar hand. "En hoe heet je vriendje?"
    Ik kijk naar Meneer Tor. Dan haal ik mijn schouders op. 'Tot nu toe heet hij Meneer Tor maar misschien ga ik hem wel Karel noemen ik weet het nog niet.' Ik sta op. 'Weet jij een naam?' Vraag ik hoopvol.

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    Ik grinnikte toen hij zei dat mijn vader eng was. "Dat is hij zeker, maar hij is wel lief."
    Toen hij een naam vroeg voor de tor keek hij zo hoopvol dat ik vertedert was door zijn kinderlijke gezichtje.
    "Je kan hem Solomon noemen?" Vroeg ik met een blik op het insectje. "Dat stamt af van het Hebreeuwse woord Shalom wat vrede betekend."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarmo

    'Solomon ' Zeg ik haar na en denk na. 'Wat vind jij Meneer Tor? Solomon of Karel?' De tor beweegt niet maar zijn voelsprieten bewegen wel. 'Als jij niet kist doe ik het hoor.' Nog steeds geen reactie. 'Dan word het Solomon. Want dat vind mijn nieuwe vriendje ook een leuke naam.' Ik aai met mijn vinger over Solomon heen en glimlach in mezelf.

    Peyton

    "Dat zou geweldig zijn! Kan jij dat maken? Hoe groot zou zoiets worden?"
    Ik moet lachen om haar enthousiasme. Dan kijk ik weer serieus, neem nog een slokje van mijn frisdrank, excuseer me even omdat er een boertje ontsnapte en antwoord dan op haar laatste vraag.
    "Afhankelijk van de hoeveelheid glas die we kunnen krijgen kan ik hem zo groot of zo klein voor je maken als je zelf zou willen. Misschien kunnen we met een kleintje beginnen en als je dan de tijd zou vinden om meer te telen dan je nu doet kunnen we het glas en de andere materialen die over waren aanwenden om nog een stukje bij te bouwen. Of we kunnen twee aparte serres maken, één voor fruit en één voor groenten. Maar dan zou ik moeten- Tenzij ik-" Ik kijk Mallory even aan en krijg een blos op mijn wangen. "Sorry, ik ratel," stel ik luidop vast. Ik glimlach verontschuldigend. Als je mij de bek openbreekt over mijn werk, dan krijg je de sluis maar weer moeilijk dicht.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.