• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Aprilynne Stone, verpleegster/onderzoekshulp

    Ik keek hem vreemd aan terwijl hij wegliep, oké, had ik iets misdaan? Praatte ik te veel? Had ik iets verkeerd gevraagd, gezegd?
    Ik schudde mijn hoofd een beetje en bestudeerde het blad, hier kon ik echt iets mee, Michiels projecten overtreffen misschien, ik vroeg me af waar het vandaankwam, waarschijnlijk niet uit een deel van deze wereld waar men zonder toestemming mocht zijn, maar geöbsedeerde en gestoorde wetenschappers wisten zich te redden in de jungle.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    Ik nam Jarmo bij de hand en begeleidde de jongen naar mijn labo waar ik de deur vrolijk openzwaaide.
    "Na jou." Zei ik terwijl ik hem voor me uit liet lopen.
    Snel sloot ik de deur zodat niemand hier lucht van zou krijgen en wandelde vervolgens naar de kooi waar de kleine, ongevaarlijke dino in zat.
    Ik haalde hem uit de kooi en zette hem op de grond naast Jarmo.
    "Je kan hem aaien als je wilt." Zei ik glimlachend. "Hij doet niets...Hij zou alleen misschien wat bang kunnen zijn."
    De dino was amper een halve meter groot en maakte een nieuwsgierig, knorrend geluidje.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Teddy White - Botaniste
    Mijn tas zat ondertussen vol met planten toen ik het kamp weer inliep. Tevreden wilde ik naar mijn bungalow gaan toen ik Nathan zag lopen. Opgewekt liep ik even naar hem toe.
    'Je wilt niet weten wat ik heb ontdekt! Waarschijnlijk een nieuwe plantensoort!' Glunderend graaide ik in mijn tas naar het plantje.


    Cookies!

    Abigail 'Abby' Taylor Billington ~ verpleegster

    "Hoewel, een beetje spanning zou leuk wezen." zei Zaina, en ik zag dat haar ogen fonkelden, wat me liet lachen. ''Inderdaad'' ik keek in het rond, bedenkend waar we heen konden gaan. ''Nou vertel, wat had je in gedachten dan?'' zei ik, en ook ik gooide mijn bananenschil weg.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Yup, mijn eigen bedachte woord! Haha nee, vergeef mijn fouten, ik heb nogal ruzie met mijn toetsenbord waardoor ik raar ga typen, mijn e doet het bijna niet en mijn spatie wilt al bijna helemaal niet meer]

    Mallory Tracy

    Ik stelde me net twee halve bollen voor. "Al moet het er wel grappig uit zien vanuit de heli's, twee halve bollen." Nu kon ik het me nog beter voorstellen. "Wel twee hele slimme bollen." Ik denk even na over wat hij allemaal voorstelde. Zo bleef er wel weinig werk voor mij over, maar het zouden perfecte groentes worden. Ik glimlachte bij het idee. "Past het hier eigenlijk wel?" vroeg ik me hardop af. Ik wist niet zeker of we daar genoeg ruimte voor hadden, binnen de poorten.


    Your make-up is terrible

    HurtedHeart schreef:
    [Wat heb ik gemist? En ik denk erover na om een klein meisje te maken zo een klein kindje dan laat ik mijn mannelijke reservering vallen. Het lijkt me zo leuk om mijn persoontje echt te laten denken als een kind.]

    [Je hebt niet veel gemist, mensen spreken elkaar gewoon wat aan en je mag een kindje maken, dan heeft Jarmo ook een vriend :)]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarmo

    Mijn ogen woorden groot als ik de dino zie. Hij was maar een klein beetje kleiner dan ik en maakte een grappig geluidje. "Je kan hem aaien als je wilt." Ik steek langzaam mijn hand uit en aai over het kopje van de dino. 'Hij is zooooo cool.' Zeg ik hoorbare fluistertoon. 'Heeft hij een naam?' Vraag ik haar .

    Maitresse schreef:
    (...)
    [Je hebt niet veel gemist, mensen spreken elkaar gewoon wat aan en je mag een kindje maken, dan heeft Jarmo ook een vriend :)]


    [Jarmo heeft héél veel vrienden hij heeft jou al en meneer tor (A)]

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    Ik lachte mijn tanden bloot toen ik zag hoe opgewonden Jarmo glunderde.
    "Hij heeft geen naam." Zei ik nep radeloos. "Misschien kan jij me wel helpen er eentje te bedenken?"
    De dino snuffelde wat aan Jarmo om vervolgens zijn kopje wat schuin te houden.
    Het was schattig om te zien en ik had een vermoeden dat de dino Jarmo wel leuk vond en hij de dino ook.
    Ik ging naast de twee op mijn knieën zitten en aaide over de rug van de kleine dino.
    "Ze blijven altijd zo klein." Informeerde ik Jarmo. "Deze is bijna volgroeid."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Ik vergeef je ;p.]

    Peyton

    "Wel twee hele slimme bollen. Past het hier eigenlijk wel?"
    Ik open mijn mond om te antwoorden dat ik hierheen gehaald ben om ons kamp uit te breiden tot ik besef dat ik daar niks over hoor te vertellen tot mijn plannen af zijn en goedgekeurd worden.
    "Ik denk dat het ons wel lukt," zeg ik met een glimlachje. "Wil je me vergezellen op mijn wandeling?" vraag ik dan. Ik bied haar een arm aan. Het is altijd fijner met gezelschap. Dat vergeet ik soms even wanneer ik mezelf weer opgesloten heb om te tekenen. Ik ga er ook zo in op. Ondertussen ben ik alweer half in gedachten verzonken over het ontwerp van de serres. Ik moet het natuurlijk eerst nog voorleggen, maar dat zal vast geen probleem zijn.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Nathan - Doktersassistent

    Ik schrok op en zag Teddy's triomfantelijke glimlach. 'Een nieuwe plantensoort? Geef eens.' Mijn mondhoek trok op tot een scheve lach. Ik nam een blaadje in mijn hand en rook eraan. Ik voelde en bekeek het van alle kanten. Ik prak een klein puntje van de bovenkant af, liet het sap in een buisje druppelen en schreef een paar kenmerken op in mijn kladblok. Ik bladerde het hele plantenboekje door, maar geen één leek er ook maar op. 'Heel goed werk, Ted. Laten we het gaan het onderzoeken.'


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Jarmo

    Ik kijk verbaast op. 'Echt? Ik dacht dat dino's wel zo groot werden.' Ik hou mijn handen zo hoog als ik kan. 'Maar ik weet geen goede naam.' Mompel ik en aai de dino nog eens. Zijn huid voelde vreemd aan. 'Zijn er nog meer dino's hier in de buurt?'

    Aprilynne Stone, verpleegster/labohulpje

    Ik was eindelijk klaar in het labo dat eigenlijk van mijn broer was, maar waar ik ook eigen projecten opzette. Er stond nu nog een plant in een kleine pot in mijn kast, ik had ze me toegeëigend omdat ik nu eenmaal geen eigen lab had.
    Ik liep naar buiten en liep vrolijk door de zon naar een ander labo, dat van Katherine was één van mijn favoriete plekken, ik kon me er soms nuttig maken én iets bijleren.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    [Yeah! :'D Gelukkig maar.]

    Mallory Tracy

    "Natuurlijk!" zeg ik enthousiast. "En dat doe ik graag." Ik steek mijn arm door de zijne en loop met hem mee. Mijn schoenen, die wat te los zitten omdat ze niet goed geveterd zijn, sloffen over de stoffige grond, waardoor er kleine beetjes zand en aarde omhoog waaien. Ik kijk nog elke keer mijn ogen uit naar de natuur hier, vooral achter de poort en hekken. Ik hoopte dat het altijd zo zou blijven. "Waar was je eigenlijk eerst mee bezig, waar je een pauze voor nam?" vraag ik nieuwsgierig aan Peyton.


    Your make-up is terrible

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    "Er zijn hier wel die zo groot worden." Grijnsde ik. "Maar die zijn meestal gemeen."
    Ik stond weer op en wandelde naar de voorraadkast waar verschillende soorten dinovlees en planten inzat en haalde er een grote tak met bladeren uit.
    "Hier." Zei ik en gaf de stok aan Jarmo. "Je mag hem eten geven."
    Mijn gedachten dwaalden ondertussen af naar een leuke naam voor het diertje.
    Ik was van plan hem te houden en te temmen zodat hij hier in Terra Nova kon rondlopen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.