• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Teddy White - Botaniste
    Ik reageerde enthousiast en even later liep ik samen met Nathan mijn lab in. Ik moest mijn notities overzetten in de derde encyclopedie van planten die ik maakte en ik kon gelijk de andere planten wegzetten.
    'Misschien kunnen we het best eerst kijken of hij giftig is.' Zei ik. 'Voor het geval dat.' Ik grijnsde toen ik terugdacht aan vorig jaar. Toen was in de ziekenzaal beland door de verkeerde dingen te doen met een giftige plant.


    Cookies!

    Jarmo

    "Je mag hem eten geven." ik hou de tak voor zijn neus. 'Ik ga hem Viridi noemen want volgens Vanessa betekend dat groen in het latijns.' Ik aai over zijn hoofd terwijl de dino van de blaadjes eet. 'Is dat lekker?' Vraag ik niet begrijpend.

    Aprilynne Stone, verpleegster/labohulp

    Ik klop even op de deur en duw ze dan open, ik slaak een klein gilletje en sprong achteruit, maar herkende toen een planteneter en kalmeerde mezelf, ze had een dino in haar lab, die was nieuw...
    'Wat doe je met deze?' vroeg ik, ik stapte langzaam dichterbij. 'Kan je voor hem zorgen? Ga je hem bestuderen?'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    "Ik denk wel dat hij het lekker vindt." Lachte ik maar stopte met lachen toen ik de deur van het labo hoorde opengaan.
    Met een ruk draaide ik me om en zette me voor Jarmo en de dino zodat de indringer niet zou zien wat ik bij me had.
    "Aprilynne" Zei ik geschrokken. "Jij bent het maar."
    Het kwam er opgelucht uit en besloot dat ik het haar wel mocht laten zien dus deed ik weer een stap opzij.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Marilynn 'Mary' Leah Roux ~ Spion/dief(?)

    Geeuwend strekte ik me uit, en stapte mijn uit mijn bed. Ik hield van uitslapen, soms werd ik pas rond 2 uur wakker.. Ik sjokte mijn boomhutje uit en staarde naar buiten. We waren ver verwijderd van de rest, waardoor het soms nogal stil kon zijn, als je de dinosaurussen niet meerrekende. Die beesten maakten constant geluid, ze brulden, stampten, om gek van te worden soms. Ik zuchtte en leunde tegen een boom aan, en staarde naar de blauwe hemel, waar de felle zon zich bevond.

    [lol, ik noem dat 'voorraden stelen' maar gewoon even dief :'D]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aprilynne Stone, verpleegster/labohulp

    'Die is gewoon geweldig!' riep ik, dit dier was een planteneter, een kleine. Hij at vooral dingen die aan lage takken hingen, aan iets anders kon hij toch niet. Voorzichtig naderde ik het dier, het stond in de encyclopediën, dus dat bespaarde ons beiden een hoop tekenwerk.
    'Mag ik hem bestuderen? Ik wed dat Michiel dát nog nooit gedaan had, angsthaas,' mompelde ik. 'Ik hou het wel geheim, beloofd!'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec
    Ik keek rond me en haalde de ton voor mijn uitgang weg. Ik kroop erdoor omdat hij net grootbanken was en kroop erdoor. Het was diep en ver, maarik had alles voor Rino over. Ik kwam weer boven en sloop de jungle in. Ik floot zachtjes in mijn vingers. Ik hoorde een zacht vrolijk gebrul en Rino verscheen achter de bomen. Hij denderde naar me toe en drukte zijn snuit tegen mijn jurkje aan. Ik gaf hem een kusje en hij ging voor me liggen. 'Nee, Rin. Het kan nu niet ik heb beloofd mevrouw Hins te helpen met de was. Morgen Oke? beloofd.' Zei ik vriendelijk. Hij sloot even zijn ogen en ik voelde even zijn grote glibberige tong. Ik zuchte en liep weer weg. Naar hem toe gaan was moeilijk. Een echte uitdaging, maar weggaan verscheurde me zowat. Ik dook weer in het gat en kwam weer boven terecht. Ik kwam langzaam boven en keek om me heen. Mooi. Ik zuchte en liep langs de huizen. Ik hield altijd omdat ik zo nieuwschierig was mijn oor tegen de deur. Toen ik langs een labo ging hoorde ik zacht geknor. Dat was zo een klein plantenetertje. Ja dat wist ik. Ik bezigt Tinny ook soms als ik tijd had. Dat was een klein beestje ongeveer iets groter dan 60 centimeter. Ik klopte zachtjes op de deur ik wou hem zien. Ik vond die diertjes altijd zo leuk. (ik ben dus bij Katherine en Jarmo)


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    "Shhhht" Zei ik snel. "Niet het hele dorp moet dit weten."
    Ik keek van April naar de dino en terug.
    "Ik ben van plan hem te temmen, dus er worden géén proeven op gedaan."
    Mijn blik gleed weer naar Jarmo.
    "Je mag hem Viridi noemen liefje." Zei ik opgewekt om vervolgens weer naar April te kijken.
    "Zeg het tegen niemand...en zéker niet tegen mijn vader."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarmo

    En toen waren er heel erg veel mensen. 'Kathy zijn er ook jongens hier want..' Ik fluister nu in haar oor. 'Ik vind jongens meestal leuker ookal ben jij nu mijn beste vriendin.'

    Aprilynne Stone, verpleegster/labohulp

    'Natuurlijk niet!' fluisterde ik. 'En ik ga er geen chemische stoffen op gieten ofzo! Ik wil gewoon weten wat het wel en niet eet, hoeveel het slaapt en dat soort dingen, ik ga het geen pijn doen hoor! Ik hou van dieren, ik wil vooral weten of het je echt lukt om het te temmen, stel je voor dat we dat met meer dieren kunnen doen, we zouden een soort van huisdieren kunnen houden, misschien kunnen ze wel nuttig voor ons, zoals sommige huisdieren die we in de toekomst gaan hebben, wel, de toekomst voor 2149,' mompelde ik, er leefden bijna geen dieren meer in het laatste jaar dat ik in de toekomst doorgebracht had...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Katherine Adrian - Dochter Commandant

    "Die zijn er vast ook." Lachte ik en hoorde iemand op de deur kloppen.
    Mijn ogen schoten naar de deur toen ik een klein meisje binnen zag komen.
    "Kijk Jarmo, stel je eens voor aan haar." Zei ik en gaf hem een duwtje in de rug.
    Mijn blik ging weer naar April terwijl ik instemmend knikte. "Goed dan."
    Ik bekeek het kleine wezentje en het leek zich al meer op zijn gemak te voelen dan in het begin.
    "Het is trouwens een mannetje voor het geval je dat nog niet wist."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jarmo

    Nóg een meisje. Ik wilde geen meisjes ik wilde een jongen.. Wat verveeld loop ik naar haar toe. 'Ik ben Jarmo.' Mompel ik. 'Ik ga jongens zoeken tot zo Kathy!' Dan ren ik heel hard weg. Er moesten hier toch wel een jongen zijn?

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Dankje Kath!' piepte ik, ik wou gillen, maar ik hield me voor de rest maar stil. Ik liep rustig naar het diertje toe, wanneer het schrok, bleef ik even stil staan. Zo stond ik uiteinde dicht genoeg om het aan te raken en te aaien.
    'Misschien lukt dit echt wel! Mag ik er een paar keer bij zijn als je begint met de training?'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec
    De jongen rende door waardoor ik het beestje tezien kreeg. 'Hij lijkt precies op Tiny.' Zeg ik grinnikend. Ik loop er voorzichtig heen en aai hem over zijn neus. Mijn vertrouwde blik straald mijn kalmte uit ookal was ik zes. Hij leek verdomt veel op Tiny. Was het misschien Tiny? Het wezentje zijn ogen werden groot en begon vriendelijk naar me te knorren. Ik grinnikte en streelde zijn neusje. 'Waar heb je hem gevonden?' Vroeg ik aan de mevrouw. Ik draaide me om en ik voelde dat ik een twinkeling in mijn ogen had. Ik hield van dieren. Dat was altid zo geweest hier. Behalve die T-Rex. Die was eng.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Aprilynne Stone, labohulp/verpleegster

    'Jij bent niet bang voor dit dier?' vroeg ik Madeline.
    'Dit is gevaarlijk,' mompelde ik naar Katherine, kinderen zouden bang moeten zijn.'
    'Vanwaar ken je hem?' ik richtte me weer tot het schattige kleine meisje.

    [Ik ga bijna slapen...]

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 21:16 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...