• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Schatjes ik ga beneden tv kijken :) Zal straks misschien nog wel iets posten]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Yep, ik smeer 'm ook :') Lekker naar dromenland, morgen weer vroeg op.. -zucht-]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Jarmo

    Ik loop terug naar de plek waar ik Meneer Tor had neer gezet. Tot mijn schrik is hij weg. 'Meneer tor!' Roep ik en kijk rond. Hij moest toch hier ergens zijn? 'Meneer tohooor!' Ik loop door en kijk rond.

    Peyton

    "Natuurlijk! En dat doe ik graag." Ze haakt haar arm in de mijne en loopt met me mee. Er vliegt bij elke stap een beetje stof omhoog. Ik merk dat ze net als ik geniet van de ongerepte natuur die hier nog heerst. Ik vind het prachtig en soms voel ik me schuldig dat er plaats moet gemaakt worden voor mijn ontwerpen.
    "Waar was je eigenlijk eerst mee bezig, waar je een pauze voor nam?" vraagt Mallory dan.
    "Aaaah," zeg ik met een lachje. "Dát mag ik je niet vertellen. Beschouw het als een verrassing. Zijn er nog dingen waar jij denkt? Voor de serres?"
    Ik probeer het onderwerp subtiel te veranderen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    [Is het goed als Jarmo even Peyton tegen komt? Hij zoekt een jongens vriend (A)]

    Mallory Tracy

    "Dát mag ik je niet vertellen. Beschouw het als een verrassing. Zijn er nog dingen waar jij denkt? Voor de serres?" Ik moet grinniken. "Ik hou wel van verassingen, als het maar niet te lang duurt." zeg ik tegen hem. Dan denk ik even na over zijn vraag. Het is niet erg subtiel om van onderwerp te veranderen, maar ik laat hem gewoon. Soms wilden of mochten mensen gewoon niets zeggen. "Er moet iets komen om de warmte goed vast te houden." bedenk ik. Planten hebben dat nodig, zeker als het kouder word. "Maar ik weet niet zoveel van Serre's, dus dat moet jij maar beslissen." zeg ik.


    Your make-up is terrible

    Madeline Claire Prec ~ Kind
    Ik kijk op van haar vraag. 'Nee, Tuurlijk niet het is een planteneter en is kleiner dan mij. Alleen vleeseters mijt ik het liefst omdat die gevaarlijk zijn en Als dit Tiny is dan ken ik hem al oneveer een half jaar. Net als Rino Trouwens.' Nadat ik Rino eruit vloep sla ik mijn hand voor mijn mond. 'O kijk de tijd ik moet maar eens gaan iemand helpen met iets doen.' Zeg ik nu nerveus. Ik ga langzaam weg en als ik het lab uitloop ren ik weg. Ik kijk achterom maar zie niemand. Ik schrik me dood als ik tegen iemand aanloop. (Jarmo) Waardoor we samen op de grond vallen. Ik klop mijn korte broekje af en kom overeind. 'Gaat het?' Vraag ik zacht. 'Ik ben trouwens Madeline.' Zeg ik dan vriendelijk. Ik herkende hem van net. 'Als je het niet erg vind ga ik nu naar Rino.' Zeg ik twijfelachtig als ik naar de zon kijk.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    [Ja hoor ^^]

    Peyton

    "Ik hou wel van verassingen, als het maar niet te lang duurt. Er moet iets komen om de warmte goed vast te houden. Maar ik weet niet zoveel van Serre's, dus dat moet jij maar beslissen."
    Eigenlijk heeft ze niks gezegd maar toch is het genoeg om me weer op gang te krijgen.
    "Oh, maar dat gebeurt door het glas. Als we dik glas gebruiken, laat het de warmte en licht door, maar het kan er niet weer uit. En het koud seizoen valt hier best mee, tenzij er weer een ijstijd aan zou komen maar dan denk ik dat een serre sowieso niet helpt. Als ik timmerman was geweest, dan had ik nog een schommelstoel gemaakt om er in te zetten."
    Het was iets waar ik vroeger ook vaak van droomde, ik timmerde zelf zwaardjes in elkaar met rotte stukken brandhout die niet konden dienen voor het vuur. Toch heb ik uiteindelijk voor architectuur gekozen, en daar heb ik geen spijt van.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jarmo

    Ik neem afscheid van Madeline en loop door. 'Meneer tooooor!' Ik kijk op elk blaadje dat ik tegen kom. En dan zie ik een jongen lopen.. Weliswaar met een meisje maar ik was nu niet meer alleen. Ik ren er naar toe. 'Heb je mijn tor gezien?' Vraag ik hoopvol.

    Mallory Tracy

    "Oh, maar dat gebeurt door het glas. Als we dik glas gebruiken, laat het de warmte en licht door, maar het kan er niet weer uit. En het koud seizoen valt hier best mee, tenzij er weer een ijstijd aan zou komen maar dan denk ik dat een serre sowieso niet helpt. Als ik timmerman was geweest, dan had ik nog een schommelstoel gemaakt om er in te zetten."
    Ik glimlachte. "Een schommelstoel zou wel heel gaaf zijn." Ik had er nog nooit eentje gehad, alleen maar op de televisie gezien of op foto's. "Nee, straks ga ik dan nog bij die planten wonen." grapte ik, met een brede grijns. "Dat zou niet echt gezond zijn."


    Your make-up is terrible

    Madeline Claire Prec
    Ik nam afscheid en liep naar de ton waarna ik naar beneden gleed en aan de andere kant van het hek kwam. Ik liep de jungle weer in en floot door mijn tanden heen. 'Rino.' Fluisterde ik zacht. Op dat moment sprong er een vreemd dier uit de bosjes buik siste naar me en liet zijn tanden zien. Van schrik viel ik om en kroop ik naar achteren. Mijn ogen stonden groot en ik veroerde me niet. Hij maakte een raar geluidje tot ik takken hoorde kraken. Rino kwam met een harde brul tevoorschijn en beukte hem aan de kant. Het andere beest siste naar Rino en keek naar mij. Rino liet gelijk zijn hoorns zien en stak ze venijnig naar voren. Toen het beest eindelijk wegging liep Rino naar mij toe. 'Dankje.' Prevelde ik zachtjes. Ik sloeg mijn kleine armpjes rond zijn hoorn en hi jdrukte zijn kop tegen me aan. 'Zonder jou was ik misschien wel dood.' Zei ik zacht en verbijsterend. Ik klom op zijn rug en rustig wandelde Rino weg. We kwamen op een vlakte en in de verte zag je Terra Nova. 'Kijk Rin daar is mijn thuis.' Zeg ik als ik naar het kamp wijs. Rino maakt aanstalten om te lopen maar ik trek aan zijn hoofd. 'Nee straks doen ze je nog wat.' Zeg ik huiverend. Ik moest er niet aandenken.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Peyton

    "Een schommelstoel zou wel heel gaaf zijn. Nee, straks ga ik dan nog bij die planten wonen. Dat zou niet echt gezond zijn."
    Ik lach hartelijk omdat ik het al voor me zie. Ik wil net antwoorden wanneer er een klein ventje naar ons komt toegelopen.
    "Heb je mijn tor gezien?" vraagt hij. Ik ga op mijn hurken zitten zodat ik hem beter aan kan kijken.
    "Heb jij een tor? Gaaf zeg," glimlach ik. "Maar ik heb hem niet gezien. Als je me even vertelt hoe jij heet dan kunnen Mallory en ik je wel even helpen zoeken?" Ik kijk glimlachend even naar Mallory. Zoeken naar een tor in deze wildernis is net zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen dit kleine mannetje zomaar zonder tor te laten lopen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jarmo

    "Maar ik heb hem niet gezien. Als je me even vertelt hoe jij heet dan kunnen Mallory en ik je wel even helpen zoeken?" Ik steek mijn hand naar hem uit. 'Ik ben Jarmo en mijn tor is mijn beste vriend maar nu ben ik hem kwijt.' Ik kijk een beetje rond. 'Kathy is ook mijn beste vriend.' Voeg ik er aan toe. 'Ik wil een jongens beste vriend en Meneer tor was dat maar nu is hij weg..' Besluit ik droevig..

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 22:53 ]

    Mallory Tracy
    Ik moest glimlachen om Jarmo's verhaal, dat was echt heel schattig, maar hij keek er zo droevig bij. "Dan kan je mooi een nieuwe jongens beste vriend maken, met Peyton!" glimlachte ik. "Meneer tor had vast honger en ging eten zoeken." verklaarde ik waarom hij weg was. Ik keek er nog eventjes naar. "Hey Peyton, ik ga weer even terug. Bedankt voor je leuke idee van de serre, ik hoop echt dat het lukt." zei ik glimlachend naar hem. Daarna keerde ik mezelf om en slofte ik de weg terug naar de akker, terwijl ik fantaseerde over de serre. Daar aangekomen pakte ik een pakje uit mijn schoen, waar voorgedraaide sigaretten in zaten, zelf gemaakt. Ik was echt heel dankbaar dat we hier zelf tabak konden verbouwen, ik wist niet goed wat ik zonder moest. Dus bleef ik tegen het hek van de akker leunen terwijl ik mijn sigaret aanstak. Ik ademde mijn haaltje diep in en liet de rook daarna langzaam uit mijn mond ontsnappen. Mijn lichaam ontspande zich meteen.


    Your make-up is terrible

    Peyton

    "Dan kan je mooi een nieuwe jongens beste vriend maken, met Peyton! Meneer tor had vast honger en ging eten zoeken."
    Mijn ogen worden groot en ik kijk verbaasd naar Mallory die afscheid neemt. Gaat ze me hier serieus alleen laten met die jongen? Ik heb helemaal geen ervaring met kinderen. Een tor zoeken, tot daar aan toe maar de beste vriend van dit kleine jochie zijn, hoe doe ik dat.
    "Eeeeh, ja tuurlijk," zeg ik een beetje onwennig. "Wat wil je gaan doen?"


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.