• Als je je verveelt kun je dit lezen.
    Let op: dit is wel een zeiktopic.


    Ongeveer 1/1,5 maand heb ik een conflict met mijn vriendinnengroepje.

    In december heb ik namelijk een jongen leren kennen. We zitten bij elkaar op school, en hebben elkaar daar ook ontmoet. We hadden elkaar toegevoegd op msn, en begonnen te praten. Op school zeiden we eigenlijk nooit iets tegen elkaar, nu nog steeds niet. En eigenlijk is het zo automatisch gegaan. Het is niet dat een of ons de ander heeft bedreigd dat we geen simpele 'hoi' mogen zeggen maar het is er zo ingegroeid zegmaar. Ik wilde het eerst niet aan mijn vriendinnen vertellen omdat als ik het vertel er wel altijd iets gebeurd of ik was bang dat er iets ging gebeuren.

    Ik begon hem leuk te vinden. We hadden ook een keer afgesproken en het klikte goed. Ik vertelde die aan M, ze was mijn beste vriendin maar de laatste tijd was het wel wat minder geworden. Eerst vond ze het heel leuk. Mijn andere vriendinnen merkte iets aan me gedrag, omdat ik nogal vrolijk was en ze wisten ook hoe het kwam omdat ze wisten dat ik hem kende.

    Ik kon er niet onderuit komen en vertelde dus dat ik en die jongen elkaar spraken via msn enzovoort. Eerst gingen ze rondkijken waar hij was, en ik vertelde ze dat ik dat niet leuk vond.

    Maar mijn goede vriendin M, deed de laatste tijd ook raar tegen mij. Ze keek me raar aan en omdat ik dat zat was maakte ik een opmerking. Toen werd ze kwaad. Ze sleurde heel het vriendinnengroepje mee en toen gingen ze allemaal zeggen dat ik loog over die jongen enzovoort. Ik had echt zoiets van wtf? Vervolgens deden ze gewoon kut tegen mij. En ik ben een keer 'ziek' naar huis gegaan omdat het gewoon echt niet ging. Toen sprak M die jongen en zei tegen hem dat hij niet meer met me moest praten...

    Dit vertelde hij aan M en ik zei dat hij zelf moest kiezen. Ik wilde namelijk nog wel met hem praten. Hij had daar ook voor gekozen.

    Ondertussen werd het met mijn vriendinnen groepje, of eigenlijk daar de helft van die bij mij in de klas zitten steeds ingewikkelder. Ze gingen me negeren. Vertelde tegen iedereen dat ik gelogen had tegen hun en iedereen begon me lastig te vallen. Of eigenlijk was er maar een iemand die zei dat ik loog en dat was M. Ik had het gevoel dus dat mijn andere vriendinnen gewoon achter haar aanliepen. Maar toen begon M op msn een gesprek van dat ik niet zo stom moest doen en dat iedereen boos op me was enzovoort.

    Net voor de carnaval vakantie begon M weer wat normaler tegen me te doen. Zo ook het groepje. Ik had zo'n gevoel dat het dus weer beter ging. Want na de vakantie ging ik wel gewoon met hun weer om. Maar toen begon M weer gesprek en zei dat het nog niet opgelost was enzovoort. Zo ging het weer verder... uiteindelijk zei M dat we maar met z'n 4en moesten gaan praten en ik maar moest zeggen wat er aan de hand was enzovoort.

    Dit deed ik gisteren. We gingen bij een vriendin zitten en ik wilde eigenlijk al op het begin zeggen maar dat lukte moeilijk omdat er ook onbekende mensen waren. Toen we terug gingen met de fiets had ik mijn moeder na 10 minuten bij elkaar gezocht en zei ik dat het me speet van de afgelopen maanden. M vroeg toen dat ik moest zeggen wat er was. Ik legde uit dat het niet met mij ging. Toen vroeg ze wat precies. Ik vertelde dus enkel (minder onbelangrijke dingen) en toen zei ze heel bitchy: 'Ja, dat hoef je ons niet te vertellen dat zijn jou problemen'.

    De andere 2 begonnen toen wel vragen te stellen. Die ik beantwoordde. Daarna begon M te zeggen dat ik eerst maar is aan mezelf moest werken en dan kon het pas opgelost worden en daarna zouden ze wel verder zien.

    Maar ik snap er nu niets meer van... eerst zegt ze dat we gewoon moesten praten nou ik zeg eindelijk dat het me spijt doet M opeens zo tegen mij. Ik snap gewoon niet van wat ik aan mezelf allemaal moet veranderen waar hun dat aan kunnen merken? Want ik weet echt werkelijk niet wat ik in hun ogen verkeerd doet en als ik dat vraag zegt M, ja dat je bijvoorbeeld liegt. Maar ik lieg niet tegen hun? Ik weet gewoon echt niet meer wat te doen.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 10:35 ]


    <3

    Wtf is die M een rotwijf. Oh sorry als ik je nu beledig. Jeetje, ik zal echt niet weten wat je hier tegen kan doen. Aangezien jij gewoon de waarheid spreekt.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 10:37 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    Dev schreef:
    Wtf is die M een rotwijf. Oh sorry als ik je nu beledig. Jeetje, ik zal echt niet weten wat je hier tegen kan doen. Aangezien jij gewoon de waarheid spreekt.


    26 - 02 - '16

    Dev schreef:
    Wtf is die M een rotwijf. Oh sorry als ik je nu beledig. Jeetje, ik zal echt niet weten wat je hier tegen kan doen. Aangezien jij gewoon de waarheid spreekt.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Maar, waarover denkt M dan dat je liegt? I don't get it ;x


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    Maar, waarover denkt M dan dat je liegt? I don't get it ;x


    Dat vraag ik me dus ook af...
    Eerst zegt ze liegen, dus ik vroeg aan mijn andere vriendinnen waar loog ik dan over. Zeggen ze ja voorgehouden. Maar dat vind ik totaal iets anders.
    En dan zegt M dat ik nooit iets over die jongen verteld had tegen haar, terwijl ik dit wel heb gedaan.


    <3

    Deluso schreef:
    (...)

    Dat vraag ik me dus ook af...
    Eerst zegt ze liegen, dus ik vroeg aan mijn andere vriendinnen waar loog ik dan over. Zeggen ze ja voorgehouden. Maar dat vind ik totaal iets anders.
    En dan zegt M dat ik nooit iets over die jongen verteld had tegen haar, terwijl ik dit wel heb gedaan.


    Dan is zij toch degene die liegt of ben ik nu raar?


    26 - 02 - '16

    Volgens mij is ze stikjaloers,
    maar ik zou ook niet weten wat je er aan kunt doen. Jij hebt namelijk niets verkeerd gedaan, dus verwijt niets aan jezelf!

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 10:45 ]


    To infinity and beyond •

    Kick her in the ass!


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Merryweather schreef:
    (...)

    Dan is zij toch degene die liegt of ben ik nu raar?


    Nee je bent niet raar. Maar daarom snap ik het ook niet meer zegmaar. Ik snap er volgens mij evenveel van als jou.


    <3

    Deluso schreef:
    (...)

    Nee je bent niet raar. Maar daarom snap ik het ook niet meer zegmaar. Ik snap er volgens mij evenveel van als jou.


    Ik vind die M dan maar een vreemd en vervelend meisje, als ik dat zo lees.


    26 - 02 - '16

    Ik vind dat M. best wel raar bezig is.
    Ten eerste vind ik het logisch dat je dat van die jongen niet meteen aan hen hebt verteld, dat had ik ook gedaan. Ik vind het dan ook raar waarom M. met je andere vrienden hier meteen zo raar overdoen.
    Maar als M. zo door blijft gaan, is ze je gewoon niet waard. Ze zegt dingen over jou tegen anderen die niet waar zijn en als zij een goede vriendin zou zijn zou je haar alles kunnen vertellen zonder dat ze zou gaan bitchen.
    In ieder geval, dit hele conflict is (of zo heb ik het opgevat) M.'s schuld, niet die van jou. Wat mij betreft is het dus ook M. die moet veranderen en niet jij. En de rest van het groepje moet niet zo achter haar aan lopen.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Iets voorhouden en liegen zijn twee compleet andere dingen. Misschien voelt ze zich beledigt omdat jij, als goede vriendin, in eerste instantie niks over die jongen kwijtwilde? Sommige vriendinnen vertellen elkaar nou eenmaal graag alles, en als jij dan iets voor jezelf wilt houden (wat trouwens je goed recht is) snappen zij dat niet.


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    Iets voorhouden en liegen zijn twee compleet andere dingen. Misschien voelt ze zich beledigt omdat jij, als goede vriendin, in eerste instantie niks over die jongen kwijtwilde? Sommige vriendinnen vertellen elkaar nou eenmaal graag alles, en als jij dan iets voor jezelf wilt houden (wat trouwens je goed recht is) snappen zij dat niet.

    Dit ^


    Inspiration can hit you any time

    Kuyt schreef:
    Iets voorhouden en liegen zijn twee compleet andere dingen. Misschien voelt ze zich beledigt omdat jij, als goede vriendin, in eerste instantie niks over die jongen kwijtwilde? Sommige vriendinnen vertellen elkaar nou eenmaal graag alles, en als jij dan iets voor jezelf wilt houden (wat trouwens je goed recht is) snappen zij dat niet.


    Maar dan zou M zich eigenlijk niet beledigd moeten voelen, want zij wist hier wel van.


    <3

    nooit jezelf veranderen voor anderen (:
    dit probleem heb ik ook maar dan vind ik die jongen niet leuk ofso maar ik praat dus ook met z'n jongen op msn en facebook enso en we willen we gewoon een keer afspreken ofso maar mijn vriendinnen vinden hem een complete loser omdat hij heel veel mensen toevoegt op fb maarja hij doet maar.. hij zit btw ook op mijn school.. ahahah als iemand hier hulp voor heeft would be nice! xxx(flower)


    Shit happens but pee happens a lot more.