• Het is 1916, en we zijn in een klein dorpje. Rio heet het dorpje. Niet Rio de Janeiro, maar gewoon Rio, afkomstig van de naam van eerste sherrif van het dorp. Het is een normaal dorpje voor die tijd, en het is er rustig. Rustig? Er zijn wel veel kwajongens maar daar kan iedereen tegen.
    Wat er verder gebeurd in het dorp is aan jullie, aan ons. Zal het er gewoon blijven? Of gebeurd er opeens iets heel ergs?

    Er is een geheim in het dorp. Nouja , geheim? Of is het gewoon een raar verhaaltje zoals kaboutertjes en Sinterklaas? Ergens in het bos, wat om het dorp verspreid ligt, staat een huisje. Een spookhuis, volgens de ouders. Gewoon om de kinderen bang te maken? De kinderen van boven de 13 zeggen dat ze er niet in geloven, maar zijn stiekem o zo nieuwsgierig wat er in dat huisje is. Ze mogen er alleen ABSOLUUT niet komen. Maarja, de kwajongens...


    Regels
    -Maximaal 4 personages per persoon!

    -Als je je aanmeldt moet je zeker weten dat je echt gaat meedoen,
    anders wordt je verwijdert.

    -Denk eraan dat het het zich in 1916 afspeelt (ongeveer de tijd van bijv. Kruimeltje), dus houd je er aan dat je niet een auto kan hebben
    (die waren er wel maar meestal niet in zo’n klein dorpje)
    -Naar het huisje gaan mag alleen als je een kwajongen bent, hieronder zet ik wel een lijstje met de kwajongens

    -Ga niet dood of vermoord niemand zonder het eerst aan mij te vragen! Gewond raken mag wel.

    -Doe rustig met de anderen, niet meteen ruzie schoppen ofzo. Je kent elkaar al wel, behalve mensen die zich aamelden ergens als de RPG al is begonnen.

    -Bellen kan alleen bij de sherrif/postkantoor.

    -De eerste die zich aanmeldt als sherrif is de sherrif, niet gaan vechten daarom. Er kan maar een sherrif zijn :P Misschien wel 2 bakkers of schoenmakers of wat je dan ook bedenkt. Denk zelf even na of het logisch is dat er daar twee van zijn.

    -MAAK PLEZIER!!


    Iets meer info over de sherrif:
    De sherrif is de belangrijkste persoon van het dorp. Hij luistert naar je als je iets niet goed vind in het dorp. Ook kan hij kwajongens die echt te veel uithalen voor een nacht in de cel smijten, maar dat kan hij natuurlijk ook met oudere dieven. De sherrif moet wel een echt goede reden hebben om dat soort dingen te doen.

    Plaatjes van het dorp en openbare dingen:
    Bakkerij
    Huis van de Sherrif (dit is echt een groot huis, van achter loopt het nog even door. De sherrif is rijk.)
    Huis waar anderen in wonen
    Het Kwajongens Huis

    REST BEN IK AAN HET OPZOEKEN




    De personages + Leeftijd + Werk/Bezigheid
    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sherrif : GelaarsdeKat
    Nina Chanel McCean – 17 jaar – geen werk, rijk : ThoseWords
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Felicia (Fee) Abby Homers - 16 jaar - soms postkantoor : NewUsername


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Gereserveerd - .... : xromylicious
    Jason McBright – 38 jaar – Sherrif : Rooba
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Christoph 'Chris' Travis Mahone – 22 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite



    De kwajongens! – Alleen deze personen mogen het ‘bos huis’ betreden, maar hang er niet de hele tijd rond dat is niet leuk voor de spelers in het dorp –


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite

    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sheriff
    Ciara McArthur - 18 jaar - Geen werk : ThoseWords



    Het Rollentopic

    Aanmelden kan natuurlijk altijd nog!

    [ bericht aangepast op 12 april 2012 - 16:21 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Santiago.
          ''Goed bezig.'' zeg ik lachend. Mario ook altijd met zijn stelen, dat hij niet in de cel beland. Hij doet het allemaal onder de neus van de cheriff.
          ''Mijn zusje heeft vandaag ook gestolen, dat weet ik zeker, maar daar moet ze echt mee ophouden.'' brom ik. ''Ze kan het niet subtiel.''
    Ik weet dat mijn zusje al een tijdje een oogje heeft op Mario, maar dat vertel ik hem niet. Dat hoeft niet de hele wereld te weten, laat staan de cheriff.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ciara McArthur
    Geïrriteerd keek ik naar de Sheriff en zijn dochter. Alsof het dat kind ook maar iets zou kunnen schelen als één van ons opgesloten zou worden, dan waren ze alleen maar van ons af. Toen ik merkte dat ze niet meer over Mario zouden gaan zeggen, liep ik weg, richting het bos huis waar Mario vast en zeker zou zijn. 'Sukkel, wat heb je nou weer gedaan?' vroeg ik lachend aan hem toen ik hem daar inderdaad zag zitten. 'Die sukkel van een sherriff heeft het weer over je, hij wil je weer eens op gaan sluiten.'


    Keep your head up, keep your heart strong

    Mario Owny

    'Wie bedoel je. Nicole? Nicole kan het hartstikke goed. Laatst nog...' wilde ik vertellen, maar toen hoorde ik Ciara. Ik draaide me om. 'O pech voor hem. Dan zit ik daar toch? Bij elke keer dat ik in de cel kom krijg ik een cent van vader.' grijns ik. Ik kijk naar Ciara. 'Hier, dit brood is voor jullie.' ik geef haar het warme brood. 'Net gestolen. Vers van de bakker!' lach ik vrolijk

    Susan Mcbright

    Ik loop richting de slagerij en kijk naar binnen. Ik had beloofd Chris te helpen. 'Hee Chris, wat moest ik doen?' vraag ik aan hem.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson
    Net zoals iedere morgen stond ik vroeg op. Zachtjes sloop ik naar de keuken waar ik op zoek ging naar voedsel. Achterin een kastje lag nog een half brood. Ik brak een stukje af en stopte het in mijn mond. De rest legde ik neer op het kleine, houten tafeltje voor mijn broertjes. Ik deed mijn capuchon op en liep naar buiten richting het bos. De deur van het boshuis stond open en ik hoorde al een paar stemmen.
    "Hey guys!" riep ik enthousiast.


    Me so good.

    Ciara McArthur
    'Voor ons?' vroeg ik verbaasd 'Volgens mij ben ik nog steeds één persoon hoor schat.' Ik had er namelijk echt geen idee van wat hij bedoelde. Mijn familie had hij een paar jaar geleden achter me gelaten in Spanje, dus hun zou hij waarschijnlijk niet bedoelen. Die waren trouwens toch rijk genoeg om alles te kopen wat hun hartje begeerde. Dus die hadden echt geen gestolen brood nodig. ik trouwens ook niet, ik kon zelf namelijk ook maar al te goed stelen.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone
    Met veel tegenzin stond ik achter de dure toonbank in de slagerij. Ik was dolgraag naar het boshuis gegaan om daar samen met de 'gang' lol te trappen. Jammer genoeg had moeder me gesmeekt om samen met haar vandaag de slagerij te besturen. Moeder ging naast me staan met haar handen in haar zij.
    "Seph toch. Kijk niet zo nors."
    Ze pakte mijn wangen vast en begon er in te knijpen. Normaal zou ik dit háten, maar moeder was een schat van een vrouw.


    Me so good.

    Mario Owny
    Ik sla een hand voor mijn mond. 'Sorry Ciara ik denk de hele tijd dat je nog familie hebt ofzo. Sorry, ik ben ook nog maar negen. En ik wil ook gewoon lief doen.' ik kijk haar treurig aan, met mijn hoofd schuin en een pruillip.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Jason McBright

    En met haar laatste woorden was het gesprek afgelopen. Brommend loop ik ons huis weer binnen, pak een blikje bier en plof op de bank. Die irritante, kleine kinderen ook altijd.. Zodra ik hem zie, belandt hij in de cel. Voor de zoveelste keer.

    Melrose 'rose' Elyse Roux

    Met een plof belandde ik op de grond, en rende zo snel als ik kon weg van ons huis. Hijgend van het rennen kwam ik aan in de centrum van de stad, en keek even om me heen. Het was druk, zoals altijd.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ciara McArthur
    'Je bent ook onwijs lief' antwoordde ik glimlachend. 'Ik ben zelf bij hun weg gegaan hea, schat, ik ben ze niet verloren ofzo omdat ze dood gingen. Ik heb ervoor gekozen die mensen niet meer te zien.'


    Keep your head up, keep your heart strong

    Christoph 'Chris' Travis Mahone
    Met een grote glimlach op mijn gezicht veegde ik de ruiten van de slagerij schoon.
    'Hee Chris, wat moest ik doen?' vroeg Susan.
    Ik liet mijn doek in de emmer vallen.
    "Je zou kunnen dadelijk kunnen helpen. Er komt een grote lading vlees binnen en dat moet allemaal gesneden worden. Als je daarmee wilt helpen?"


    Me so good.

    Mario Owny
    Ik grijns. 'Weet ik. Maar eh... Ik moet naar mn vader. Bye bye!' Ik sta op en ren weg, het brood ligt daar nog. Dat mag iemand hebben.
    Hijgend kom ik thuis aan. 'Heey pap!' ik omhels hem.
    'Hee schooier, wat is de buit vandaag?'
    'Ehw.. Drie broden, alles al uitgedeeld!'
    'Goed zo!' Hij knuffelt me stevig en geeft me een high-five. 'Wil je deze schoenen even naar de sherrif brengen? Ze zijn van Susan. Net klaar. Ze hebben al betaald.'
    'Oké!' ik ren weer naar buiten, de schoenen in mijn hand. Ik klop op de deur van de sherrif, al lang vergeten wat Ciara over hem had gezegd. Trappelend van de kou sta ik te wachten tot er wordt open gedaan.

    Susan
    'Goed! Daar komt het net aan. Dan begin ik maar meteen.' Ik pak een groot vleesmes en begin te snijden. 'Nog iets leuks meegemaakt vandaag? Ik heb vader geprobeert Mario nog een kans te geven maar niet gelukt. En jij?'

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:39 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [is niemand meer in 't boshuis ofwat?]


    Me so good.

    [jewel Ciara en zo, alleen ik ben weg volgens mij xD]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Nina Chanel McCean
    Nadat ik een tijd door het bos had gereden kwam ik aan in het centrum van de stad. Mijn ouders hadden gevraagd of ik de sherriff en zijn familie uit wou nodigen voor het feest dat vanavond bij ons thuis plaats zou vinden, dus was ik opweg naar het gebouw van de sherriff, voordat ik weer terug naar huis zou reizen.

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:42 ]


    Keep your head up, keep your heart strong

    [Even de draad kwijt, mijn personages werken dus voor de sherrif. Is daar nog iets gebeurd?]


    That is a perfect copy of reality.