• Het is 1916, en we zijn in een klein dorpje. Rio heet het dorpje. Niet Rio de Janeiro, maar gewoon Rio, afkomstig van de naam van eerste sherrif van het dorp. Het is een normaal dorpje voor die tijd, en het is er rustig. Rustig? Er zijn wel veel kwajongens maar daar kan iedereen tegen.
    Wat er verder gebeurd in het dorp is aan jullie, aan ons. Zal het er gewoon blijven? Of gebeurd er opeens iets heel ergs?

    Er is een geheim in het dorp. Nouja , geheim? Of is het gewoon een raar verhaaltje zoals kaboutertjes en Sinterklaas? Ergens in het bos, wat om het dorp verspreid ligt, staat een huisje. Een spookhuis, volgens de ouders. Gewoon om de kinderen bang te maken? De kinderen van boven de 13 zeggen dat ze er niet in geloven, maar zijn stiekem o zo nieuwsgierig wat er in dat huisje is. Ze mogen er alleen ABSOLUUT niet komen. Maarja, de kwajongens...


    Regels
    -Maximaal 4 personages per persoon!

    -Als je je aanmeldt moet je zeker weten dat je echt gaat meedoen,
    anders wordt je verwijdert.

    -Denk eraan dat het het zich in 1916 afspeelt (ongeveer de tijd van bijv. Kruimeltje), dus houd je er aan dat je niet een auto kan hebben
    (die waren er wel maar meestal niet in zo’n klein dorpje)
    -Naar het huisje gaan mag alleen als je een kwajongen bent, hieronder zet ik wel een lijstje met de kwajongens

    -Ga niet dood of vermoord niemand zonder het eerst aan mij te vragen! Gewond raken mag wel.

    -Doe rustig met de anderen, niet meteen ruzie schoppen ofzo. Je kent elkaar al wel, behalve mensen die zich aamelden ergens als de RPG al is begonnen.

    -Bellen kan alleen bij de sherrif/postkantoor.

    -De eerste die zich aanmeldt als sherrif is de sherrif, niet gaan vechten daarom. Er kan maar een sherrif zijn :P Misschien wel 2 bakkers of schoenmakers of wat je dan ook bedenkt. Denk zelf even na of het logisch is dat er daar twee van zijn.

    -MAAK PLEZIER!!


    Iets meer info over de sherrif:
    De sherrif is de belangrijkste persoon van het dorp. Hij luistert naar je als je iets niet goed vind in het dorp. Ook kan hij kwajongens die echt te veel uithalen voor een nacht in de cel smijten, maar dat kan hij natuurlijk ook met oudere dieven. De sherrif moet wel een echt goede reden hebben om dat soort dingen te doen.

    Plaatjes van het dorp en openbare dingen:
    Bakkerij
    Huis van de Sherrif (dit is echt een groot huis, van achter loopt het nog even door. De sherrif is rijk.)
    Huis waar anderen in wonen
    Het Kwajongens Huis

    REST BEN IK AAN HET OPZOEKEN




    De personages + Leeftijd + Werk/Bezigheid
    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sherrif : GelaarsdeKat
    Nina Chanel McCean – 17 jaar – geen werk, rijk : ThoseWords
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Felicia (Fee) Abby Homers - 16 jaar - soms postkantoor : NewUsername


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Gereserveerd - .... : xromylicious
    Jason McBright – 38 jaar – Sherrif : Rooba
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Christoph 'Chris' Travis Mahone – 22 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite



    De kwajongens! – Alleen deze personen mogen het ‘bos huis’ betreden, maar hang er niet de hele tijd rond dat is niet leuk voor de spelers in het dorp –


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite

    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sheriff
    Ciara McArthur - 18 jaar - Geen werk : ThoseWords



    Het Rollentopic

    Aanmelden kan natuurlijk altijd nog!

    [ bericht aangepast op 12 april 2012 - 16:21 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Lucas David Avery
    Ik loop samen met me'n zus de trap af, ik baal van de opdracht die ik en mijn zus hebben gekregen.
    'Schoonmaken, dat is iets voor meiden' denk ik.
    Beneden zie ik Valerie staan. Ik hoor Valerie roepen: 'En wat hebben jullie opgekregen?'
    Ik roep terug: 'We moeten schoonmaken!'
    Dan barst Valerie in lachen uit.

    Eva Melissa Avery
    Ik loop samen met me'n broer de trap af. Ik zie mijn zus beneden.
    Ik hoor haar iets roepen wat ik niet goed kan verstaan.
    Dan hoor ik mijn broer terugroepen: 'We moeten schoonmaken'
    Ik zie dat Valerie in lachen uitbarst.


    That is a perfect copy of reality.

    Ciara McArthur.
    'Dat gaat wel goed komen' antwoordde ik glimlachend. Elke avond was er wel iets te doen, dus vanavond zou het ook wel leuk worden. 'Maar over Mario hoef je je geen zorgen te maken hoor, hij weet zich altijd wel te redden.'


    Keep your head up, keep your heart strong

    Christoph 'Chris' Travis Mahone
    Ik grinnikte om haar reactie.
    'Wat vind je van mijn vader? ik vind hem, zoals ik al zei, een rotzak,' zei Susan.
    Ik trok lichtelijk walgend mijn wenkbrauwen op. Hoe kun je zo over je vader praten, ging in mijn hoofd om.
    "Je vader heeft een moeilijke taak, als Sheriff. Ik weet zeker dat hij zijn macht niet zal misbruiken, hoewel ik hem soms te streng vind voor de kinderen. Zoals bijvoorbeeld Mario. Maar iemand moet die kinderen het afleren.."


    Me so good.

    ThoseWords schreef:
    Nina Chanel McCean
    'Goedenavond, meneer McBright' zei ik glimlachend toe ik de sherriff weer terug zag komen lopen. 'Vanavond wordt er bij ons een feest georganiseerd en mijn ouders hebben mij gevraagd of u zou willen komen? Dus, wat denkt u ervan?' Heel veel mensen vonden het raar dat ik zo netjes tegen de sherriff praatte, terwijl de status van mijn familie toch wat hoger was dan die van hem. Maar het was en bleef een volwassene en een tweede regel uit de etiqettue was dat ik zowiezo respect voor ouderen had.


    [niets is hoger dan de sheriff, hij is ook een soort burgemeester zeg maar.]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Felicia Abby Homers
    De takken kraakte onder mijn schoenen terwijl ik me een weg baande tussen de bomen. Vanmorgen had ik gewerkt bij het postkantoor en toe net had ik tegen mijn moeder gezegd dat ik even naar buiten ging. Vermoeid haalde ik mijn hand door mijn lange blonde haar terwijl ik probeerde de weg niet kwijt te raken. Na ongeveer een paar minuten zag ik het huis al in de verte opdoemen. Met een glimlach op mijn gezicht omdat ik weer niet verdwaalt was begon ik sneller te lopen.
    Eenmaal bij het huis aangekomen deed ik voorzichtig de deur open.
    'Hallo.' Mijn stem weergalmde tussen de muren.


    "Ignite, my love. Ignite."

    GelaarsdeKat schreef:
    (...)

    [niets is hoger dan de sheriff, hij is ook een soort burgemeester zeg maar.]


    adel staat boven burgermeesters enzo toch, maarja, let maar niet op dat stuk dan


    Keep your head up, keep your heart strong

    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson
    'Over Mario hoef je je geen zorgen te maken.'
    Ik wist dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar hij was nog maar een klein kind. De jongste van de groep. Ik was altijd sneller bezorgd om hem, gewoon omdat hij nog zo klein was.
    "Hmm. Ik heb in ieder geval zin om iets rebelligs te doen vanavond."
    "Hallo," zei een stem.
    Ik keek omhoog richting de deur.
    "Heey Felicia! Join the club."

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 21:04 ]


    Me so good.

    ThoseWords schreef:
    (...)

    adel staat boven burgermeesters enzo toch, maarja, let maar niet op dat stuk dan

    [Hier niet xD Kijk maar naar waarom Rio zo heet xD maar ja pech]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [Is dat feest er dan of niet?]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Valerie Chermaine Avery
    'Nou veel plezier met schoonmaken, ik ga!'
    Ik liep weg, ik hoorde mijn zus nog net vragen: 'Waarheen?'
    Daarop antwoord ik: 'Ik ben klaar' en ik loop het huis van de sherrif uit.
    [Sorry kort stukje:$]


    That is a perfect copy of reality.

    [ik ben even showeren, dus ik ben non-actief.]


    Me so good.

    Susan
    'Ik weet dat je vind dat ik raar doe tegenover mijn vader. Maar eh... Kan je een geheimpje bewaren? Ik eh.. Ik heb een kogelhuls gevonden in ons huis. En die ene van de kwajongens die dood was he...' Ik hoop dat ie begrijpt wat ik denk. Ik loop er al een tijdje mee rond. Ik heb de bak al half vol. Stug snijdt ik door, een paar kratten staan al leeg naast me. Mijn handen zitten onder het bloed maar dat boeit me niet.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Rooba schreef:
    [Is dat feest er dan of niet?]


    [waarom zou dat feest er niet zijn?]


    Keep your head up, keep your heart strong

    [:'D omdat je zei dat we die post moesten negeren :3]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Felicia Abby Homers
    'Heey Felicia. Join the club!' klonk de stem van Evangeline. Ik moest even rond kijken voordat ik haar zag zitten. 'Graag,' grijnsde ik en ik liep naar haar en Ciara (die was er toch ook?) toe. 'Is er nog wat interessants gebeurd toen ik aan het werk was?'


    "Ignite, my love. Ignite."