• Prachtig, vind je ook niet?
    Ik las vandaag in de fashionista dat er een Barbie komt met een (roze) afneem pruik en een tattoo op haar rug.
    Twee moeders van twee kinderen die kaal zijn geworden door chemokuren hebben een club opgericht op Facebook voor deze kinderen met deze vreselijke ziekte!
    Ze hebben al 15000+ likes!

    Ik vind dit zo prachtig hè, vaak lees ik op twitter: "Er moet een Disney film komen met een hoofdrolspeelster doe kaal is, om kindjes met kanker zich ook mooi te laten voelen!"
    Ik was hier zo blij mee, toen ik het las!! Hopelijk komt deze Barbie pop snel in de schappen!

    Wat vinden jullie hiervan?

    xo


    [ bericht aangepast op 7 mei 2012 - 19:41 ]


    ' Nyctophilia '

    Ik vind het geen slecht idee, maar ik snap niet wat het echt helpt. Je geeft die kinderen dan precies de indruk dat het normaal is als je kaal bent, en dat is het echt wel niet.


    effort never betrays you

    Assassin schreef:
    Alsof die kinderen zich mooier gaan voelen als een dinseykarakter kaal is. (cat) Thefuck, ik snap niet waar het op slaat.
    En wat is er zo leuk aan een barbie met en roze afneembare pruik en tattoo?


    Voor sommige jonge kinderen, die barbies als voorbeeld zien bijvoorbeeld kan het een hulp zijn om het te accepteren, niet om zich mooier te voelen maar gewoon, om het beter te kunnen accepteren. Alleen die tattoe en dat roze is er een beetje teveel aan.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Assassin schreef:
    Alsof die kinderen zich mooier gaan voelen als een dinseykarakter kaal is. (cat) Thefuck, ik snap niet waar het op slaat.
    En wat is er zo leuk aan een barbie met en roze afneembare pruik en tattoo?

    +
    Endure schreef:
    (...)

    inderdaad. Dikke mensen gaan zicht toch ook niet beter voelen als er een dikke disneyprinses komt?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Peyrac schreef:
    Voor sommige jonge kinderen, die barbies als voorbeeld zien bijvoorbeeld kan het een hulp zijn om het te accepteren, niet om zich mooier te voelen maar gewoon, om het beter te kunnen accepteren. Alleen die tattoe en dat roze is er een beetje teveel aan.

    Daarnaast, kinderen willen toch een mooie barbie?
    Eentje met haren die je kan borstelen enzo,
    dus dan is het toch niet leuk voor ze als het haar eraf kan?

    Het idee erachter is goed, maar denk niet dat het veel verschil
    uit gaat maken. Maak dan een barbie met roze outfit ofzo waarvan
    de opbrengsten naar KiKa e gaan.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind het een heel mooi idee en zal blij zijn als de pop ook echt wordt verkocht c:
    Bij nog echt kleine kinderen kan zo'n actie goed werken hoor. Hoeveel kleine meisjes kijken wel niet op naar barbie? Misschien zoek ik 't nu een beetje ver, maar het kan ze wel laten realiseren dat iedereen kanker kan krijgen, zelfs een perfecte barbiepop. (En dan is de bedoeling natuurlijk niet om ze af te schrikken, maar gewoon wat begrip bij te brengen :'D).
    O, en ik neem aan dat de tattoo zo'n ribbon is?


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Ik vind het een heel mooi idee en zal blij zijn als de pop ook echt wordt verkocht c:
    Bij nog echt kleine kinderen kan zo'n actie goed werken hoor. Hoeveel kleine meisjes kijken wel niet op naar barbie? Misschien zoek ik 't nu een beetje ver, maar het kan ze wel laten realiseren dat iedereen kanker kan krijgen, zelfs een perfecte barbiepop. (En dan is de bedoeling natuurlijk niet om ze af te schrikken, maar gewoon wat begrip bij te brengen :'D).
    O, en ik neem aan dat de tattoo zo'n ribbon is?


    Remember when...

    Ik wilde vroeger altijd zo zijn als mijn barbie (tja faal ik weet het) maar een barbie is dus wel een schoonheidsideaal, zoals je barbie is, dat is mooi en dat is "normaal" zo keek ik er tenminste tegenaan. Dus als kale mensen hierdoor ook als mooi en "normaal" gezien gaan worden dan is dat toch alleen maar goed?


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    De tattoo is geloof ik niet van ribbon, nee, het leek op rozen ofzo? Met dorens...


    ' Nyctophilia '

    Peyrac schreef:
    Voor sommige jonge kinderen, die barbies als voorbeeld zien bijvoorbeeld kan het een hulp zijn om het te accepteren, niet om zich mooier te voelen maar gewoon, om het beter te kunnen accepteren. Alleen die tattoe en dat roze is er een beetje teveel aan. [/i]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Eeyore schreef:
    Ik vind 't toch wel vrij confronterend.

    Dit.

    Assassin schreef:
    Alsof die kinderen zich mooier gaan voelen als een dinseykarakter kaal is. (cat) Thefuck, ik snap niet waar het op slaat.
    En wat is er zo leuk aan een barbie met en roze afneembare pruik en tattoo?


    comfort in c h a o s

    ik vind het een goed idee, want barbie is wel een voorbeeld voor kleine meisjes. En als meisjes met kanker alleen maar barbies met haar zien, gaan ze zich niet veel beter voelen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ben ik dan de enige die dit een prachtig idee vind? Als die kinderen zich hierdoor beter gaan voelen, dan is dat toch goed of niet? Kinderen met kanker gaan al door een rottijd en als dit het beter maakt, why not? Dat gun ik ze.


    Me so good.

    Brutus schreef:
    Ben ik dan de enige die dit een prachtig idee vind? Als die kinderen zich hierdoor beter gaan voelen, dan is dat toch goed of niet? Kinderen met kanker gaan al door een rottijd en als dit het beter maakt, why not? Dat gun ik ze.


    Ik ben ook voor, ik vind het ook een prachtig idee, ook al vind ik barbie niet meer leuk.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.