• Ik keek net tv.
    De vraag was: hoe lang kan een kip zonder kop leven?
    Het antwoord is: 18 maanden:

    Mike de kip zonder kop (Engels: Mike the Headless Chicken) was een wyandotte-haan die na te zijn onthoofd nog anderhalf jaar leefde.

    Op 10 september 1945 trachtte Mikes eigenaar Lloyd Olsen uit Fruita (Colorado) hem te onthoofden maar slaagde hier niet geheel in. Eén oor en het grootste deel van de hersenstam bleven intact, waardoor Mike de ingreep overleefde. Het is bekend dat kippen na te zijn onthoofd nog een tijdje rondlopen. Mike bleef echter daadwerkelijk verder leven. Zijn hoofd overigens niet, dat werd opgegeten door een kat.

    Olsen bleef voor Mike zorgen en voerde hem middels een pipet melk en water. Mike kreeg ook graankorrels in zijn slokdarm ingebracht. Olsen besloot een slaatje uit de situatie te slaan en toerde met Mike langs de westkust van de Verenigde Staten. Voor 25 cent was dit wonder der natuur te bezichtigen. "Miracle Mike" was een instant-beroemdheid en bracht op het hoogtepunt van zijn populariteit zo'n 4500 dollar per maand op - destijds een grote som geld. Hij leek gezond en tevreden te zijn en groeide als kool. Uiteindelijk stierf hij echter toch aan de gevolgen van de onthoofding, hij stikte in zijn eigen slijm.

    Op 17 mei 1999 werd in Fruita de eerste Mike the Headless Chicken Day gehouden ter ere van zijn beroemdste inwoner.


    Bron: wikipedia

    Gadversamme. Ik vind het echt gruwelijk dat ze hem niet hebben gedood. Dat beestje heeft zo'n jaar en 'n half zonder z'n kop geleefd, werkelijk als een kip zonder kop rondgelopen.
    Gestikt in zijn eigen slijm... Graankorrels door z'n strot duwen, druppels rechtstreeks in z'n keelgat laten vallen. Ehkabbah!
    Ieuwl; ieuwl.
    Hebben jullie al van zoiets gehoord? Wat vind jij daarvan?

    [ bericht aangepast op 13 mei 2012 - 21:35 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    VictorKing schreef:
    The fuck, ik zou gewoon een einde maken aan dat beestje, je wilt toch niet zonder hoofd leven D:

    Totally agree


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Langs de ene kant vind ik het erg voor dat beestje, maar langs de andere kant had die nog geluk dat die nog mocht leven.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Eh, die kip had geen pijn meer, want het deel van zijn hersensvwaarmee hij dat registreert is al weg. Dus in dat opzichte is het niet zielig, en verder is het gewoon fascinerend, vind ik.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Scandal schreef:
    Langs de ene kant vind ik het erg voor dat beestje, maar langs de andere kant had die nog geluk dat die nog mocht leven.


    Natuurlijk. Hakken we jouw hoofd eraf, moet je ook maar blij zijn als je nog leeft. Betwijfel dat je het dan ook zo bedenkt. :')


    Til hug og blod.

    poor animal, K wist het al... poor poor animal.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik vind het niet zielig voor het beestje, ergens. Omdat het niet lijkt alsof hij pijn heeft gehad. Toch knap dat hij nog heeft kunnen leven.

    Ergens vind ik het wel geniaal, die boer wilde van zijn kip af, maar zat hierna nog anderhalf jaar mijn z'n kip opgeschoten, ghehe :Y) Eigenschuld, dikke bult.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 9:03 ]


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Dat is nou echt pure dierenmishandeling, die kip gewon laten leven en dan geld voor vragen als mensen hem willen zien.


    Physics is awesome

    ik wist dat ik heb het gezien bij onze kippen maar dit???

    Me no Gusta..........


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    VictorKing schreef:
    The fuck, ik zou gewoon een einde maken aan dat beestje, je wilt toch niet zonder hoofd leven D:


    Dit.
    Toen ik klein was had onze buurman een kip geslacht, die vloog op ons dak en daar heeft ze nog zo'n 10 minuten geleeft. Als je dat ziet wil je geen kip zoiets meer aan doen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Symphonia schreef:
    Had die kip niet verschrikkelijk veel pijn? Ik vind het ronduit walgelijk, gewoonweg walgelijk. Dat beestje had meteen dood moeten zijn.


    Bad decisions make good stories.

    Assassin schreef:
    The fuck dude.


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”