• De stelling van deze week luidt:
    Geluk hangt af van wat men kan geven, niet van wat men kan krijgen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Dit topic is wel geplaatst door een mod! Komt door de programmering van de stelling van de week. Jullie hoeven het niet meer te melden.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 mei 2012 - 17:28 ]


    Olive

    Tot op zekere hoogte ben ik het daar helemaal mee eens.
    Ik denk dat je gelukkiger wordt van het feit en het idee dat jij mensen blij kunt maken.
    Het geeft mij meer genoegdoening om mensen iets te geven dan wanneer ik zelf iets krijg

    men kan alleen geven wat men heeft...
    dus, als ik het zo bekijk eens


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik denk dat het van beide kanten moet komen.
    Wanneer men iets aan de ander geeft, kan je ook iets terug verwachten.
    Je kunt niet gelukkig zijn door alles zonder er iets voor te doen te krijgen.
    Maar je zou het ook niet leuk vinden wanneer je iets voor iemand doet, of iemand iets geeft, je er niks voor terug krijgt.
    Toch hangt dat van de karakter van de persoon zelf af :)


    Love is louder than the pressure to be perfect

    Oneens, ik ben misschien een beetje aso;$
    Ik zou nooit gelukkig kunnen zijn als ik alles wat ik zou hebben weg zou geven en er dan uiteindelijk niks voor terug zou krijgen.. materialistische zooi hier


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik denk dat het een combinatie is...


    Life is hard and then we die

    Geluk zit in kleine dingen, of je die nu geeft of krijgt maakt volgens mij niet zoveel uit, als er maar een gezond evenwicht is tussen geven en krijgen.

    Ik denk ook beide, maar het is ook niet zo, dat veel geven automatisch betekend dat je zelf niets krijgt.
    Dan kun je ook nadenken over wat nou gelukkiger naakt, het geven of het krijgen.


    I miss you a little. A little too much, a little too often and a little more each day.

    Oneens. Men kan niet alleen gelukkig worden door dingen te geven, men moet er ook iets voor terugkrijgen. Al is het maar een glimlach of een bedankje. Maar volgens mij kan iemand alleen gelukkig worden als hij appreciatie krijgt voor wat hij gegeven heeft.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Yayde schreef:
    Nou, als je altijd maar geeft, maar niets krijgt, is dat niet leuk volgens mij. Dus ik denk dat het beide is. Een mens wordt gelukkig van wat hij/zij kan geven en wat hij/zij krijgt van anderen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Als je geeft, levert dit wel een goed gevoel op. Althans bij mij dan. Ik denk dat ik het er voor 70% wel mee eens ben.. Maar ik denk dat als je alleen maar zou geven en nooit iets zou krijgen, je op een gegeven moment toch wel minder gelukkig voelt...


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Ik denk dat het allebei belangrijk is. Het is niet leuk om veel te geven en er niets voor terug te krijgen.
    Maar dat hoeft niet altijd om materiële zaken te gaan.
    Als je bijvoorbeeld iemand liefhebt en het is niet wederzijds, dan maakt dat je niet gelukkig.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Escritura schreef:
    Ligt aan de persoon eigenlijk.
    Velen hier zeggen al dat het niet leuk is om altijd te moeten geven. ikzelf doe niets liever. Mensen waar ik om geef helpen en gelukkig maken, is iets dat mij gelukkig maakt. Daarvoor hoeft mij neits gegeven te worden: Ik werk voor mijn geluk.

    Het ligt dus duidelijk aan de persoon zelf.


    Daar ben ik mee eens :)


    --

    MonkeyPie schreef:
    Allebei een beetje, er moet wel een balans zijn tussen geven en nemen.
    Maar vaak wordt je van geven net iets gelukkiger vooral als je het blije gezicht van die persoon ziet.
    Dus ik zeg beide.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Oneens.
    Als anderen iets willen, moet je ze natuurlijk iets géven (wat dan ook) maar vanaf hun kant betekent het dat je iets krijgt en zij zijn blij.
    Ja, ik weet dat deze uitleg totaal geflipt klinkt XD


    Define "good".

    Eens en oneens. Je moet natuurlijk wel meer geven dan krijgen. Dan maak je andere mensen blij en daar wordt je zelf gelukkig van. Maar iets krijgen is ook erg leuk, zolang het niet te vaak gebeurd.


    Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. (Einstein)