• Ja, ik zit met het idee in mijn hoofd om daar iets mee te doen, de keerzijde van de sprookjes neer te zetten of compleet nieuwe verhalen of afgeleide van bestaande van Grimm. Zouden jullie dat leuk vinden? Ik wil het misschien samen met iemand schrijven, I'm not sure, maar ik wil eerst kijken of er mensen zijn die het leuk lijken om te lezen. (:

    -Volgens mij is dit het foute forumonderdeel, maar het is ook geen probleem voor een verhaal, en meer promoten van het idee dacht ik. Sorry als ik toch fout zit-


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mij lijkt het wel leuk.. Alleen echt origineel is het niet, though.
    Maar ik zou het wel willen lezen aangezien iedereen het weer anders schrijft! (:


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    Mij lijkt het wel leuk.. Alleen echt origineel is het niet, though.
    Maar ik zou het wel willen lezen aangezien iedereen het weer anders schrijft! (:


    Daar dacht ik ook al aan, de verhalen bestaan al, dus het is heel moeilijk om sowieso er een andere draai aan te geven of iets nieuws te verzinnen met het zelfde effect [maar dan in griezel/horror].


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Zoals het feit dat in Assepoester die moeder de tenen afhakten van haar dochters zodat ze in het muiltje zouden passen? :P
    maar wat wil je er dan precies mee doen? D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Zoals het feit dat in Assepoester die moeder de tenen afhakten van haar dochters zodat ze in het muiltje zouden passen? :P
    maar wat wil je er dan precies mee doen? D:

    Ik heb al wel ideeën, maar niet op die manier zoals jij beschrijft, ik weet niet, anders. Maar wel horror en griezel, complicated.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Symphonia schreef:
    (...)

    Daar dacht ik ook al aan, de verhalen bestaan al, dus het is heel moeilijk om sowieso er een andere draai aan te geven of iets nieuws te verzinnen met het zelfde effect [maar dan in griezel/horror].

    Tsja.. Dat is inderdaad moeilijk..


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)
    Tsja.. Dat is inderdaad moeilijk..


    Daarom en daarom wil ik het samen schrijven met iemand.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wat ook cool zou zijn, de oorspronkelijke sprookjes schrijven. (griezel-, waarschuwin,gsverhalen in de middeleeuwen)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    Wat ook cool zou zijn, de oorspronkelijke sprookjes schrijven. (griezel-, waarschuwin,gsverhalen in de middeleeuwen)


    Die sprookjes zijn al vrij oorspronkelijk.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Symphonia schreef:
    (...)
    Ik heb al wel ideeën, maar niet op die manier zoals jij beschrijft, ik weet niet, anders. Maar wel horror en griezel, complicated.


    Dat was wel het originele Assepoester verhaal trouwens ^^ Maar dan snap ik je niet goed, al zijn dingen met sprookjes altijd wel leuk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Symphonia schreef:
    (...)

    Daarom en daarom wil ik het samen schrijven met iemand.

    Ik zou me graag aanbieden maar ik heb zero verstand van sprookjes. De enigste reden waarom het me leuk lijkt om te lezen is vanwege het horror genre (:

    [ bericht aangepast op 20 mei 2012 - 13:50 ]


    Believe in yourself.

    Er is toch ergens een boek waar sprookjes heel griezelig in staan beschreven? Dat vertelde mijn tante(:
    Maar, dat was niet de keerzijde. Ik zou het zeker lezen.


    Food.

    Endure schreef:
    (...)

    Dat was wel het originele Assepoester verhaal trouwens ^^ Maar dan snap ik je niet goed, al zijn dingen met sprookjes altijd wel leuk.


    Maar we gaan uit van de vertels van Grimm. :Y) Het is moeilijk uit te leggen, maar het komt wel neer op de griezelverhalen van Grimm. Niet iets oorspronkelijks, maar de keerzijde van zo'n verhaal of hoe het verhaal was geweest wanneer Assepoester een agressieve moordenaar was en haar stiefmoeder een overspannen emotionele non was. (:

    [ bericht aangepast op 20 mei 2012 - 13:51 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Scharry schreef:
    Er is toch ergens een boek waar sprookjes heel griezelig in staan beschreven? Dat vertelde mijn tante(:
    Maar, dat was niet de keerzijde. Ik zou het zeker lezen.

    Klopt, een bekende Engelse schrijver waar ik op dit moment echt niet kan op komen..


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)
    Klopt, een bekende Engelse schrijver waar ik op dit moment echt niet kan op komen..

    Roald Dahl, toch?


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Dat is zo'n leuk idee! Ik heb helaas niet zo veel tijd, anders zou ik je er heel graag mee helpen!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the