• Morgen heb ik mijn Delf A2 examen Frans mondeling in Den Haag maar ik ben zo zenuwachtig. Lezen, naar cd's luisteren, schrijven geen probleem en daar heb ik echt punten op gemaakt maar nu moet ik een kleine tien minuten over mezelf gaan praten maar hoe? En daarbij wanneer die mensen, die geen woord Nederland praten, mij vragen gaan stellen klap ik dicht. Letterlijk. Hebben jullie enig idee hoe ik het moet aanpakken?


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Moet je daarvoor helemaal naar Den Haag? o.o Wij doen dat gewoon op school. Maar heb je van je school dan geen oefenblad of iets gekregen?


    i put the fun in funeral

    Nee, ik moet naar Den Haag; woon in Zoetermeer dus dat is maar 20 minuutjes. We hebben zo'n heel boek maar het probleem bij ons op school is dat iedereen die daar zit heeft minimaal één Franse ouder en spreekt het vloeiend; ik niet dus. Op praten hebben we niet geoefend alleen op schijven waar ik mijn punten juist makkelijk op haal. En na die aantal punten in dat Delf boek ben ik wel uitgepraat.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."