• Ik heb een sterk vermoeden dat ik weer eens een toxic friend te pakken heb. We hebben elkaar op de basisschool ontmoet. Dikke vriendinnen, onafscheidelijk. Zoveel hebben we samen meegemaakt. We zijn basically samen opgegroeid. Ik was altijd het lelijke eendje. Mager, slungelig, en enorm scheve tanden. Tot ik dat ineens niet meer was. Mijn haren groeiden, mijn beugel ging eruit en ik kreeg een volwassen lichaam. Ik ben nog altijd lang, slank, en niet heel lelijk. Ik kreeg een vriendje, meer vriendinnen en ging naar het vwo. Ondertussen ging het met haar een stuk slechter. Ze kwam aan, deed vrijwel niks meer qua uiterlijke verzorging en bleef tot midden in de nacht op om netflix te kijken. Ik daarentegen ging steeds gezonder leven, hardlopen, gezond eten, bijna geen McDonalds meer. Ik kreeg meer en meer aandacht. Hier begon ze met lelijke opmerkingen waar andere bij waren. Ineens was niets wat ik deed nog goed of oké, was ik volgens haar lelijk en maakte ze hier midden in de klas keiharde opmerkingen over. Nog altijd doet ze er ALLES aan om me de grond in te stampen. Als ik iets te eten heb en zij wil het trekt ze het uit mijn handen, ze lacht me constant uit en alles wat ik doe is belachelijk, dom of slecht. Jongens zouden me volgens haar nooit leuk vinden zonder mijn lichaam. Ik ben ten einde raad. Wat moet ik in godsnaam doen?


    Vodka was easier to swallow than the fact that you were not coming back.

    Dumpen


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dumpen, ze is niet goed voor je. een vriendin hoort je te vertrouwen en juist te beschermen van zulke types.

    Je verdient iemand waar je gewoon mee kan lachen en geen nare opmerkingen van naar je hoofd gooit.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Mantis schreef:
    Dumpen, ze is niet goed voor je. een vriendin hoort je te vertrouwen en juist te beschermen van zulke types.

    Je verdient iemand waar je gewoon mee kan lachen en geen nare opmerkingen van naar je hoofd gooit.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Kun je haar niet juist confronteren met haar gedrag? Jullie waren vriendinnen zei je? Het komt waarschijnlijk voort uit jaloezie, of andere onzekere gevoelens. Als je erover praat kunnen jullie misschien de lucht klaren, misschien kun je haar helpen met sporten of gezond eten oid.

    Als praten niet helpt zit er denk ik inderdaad niks anders op, maar je kunt het eerst altijd nog proberen toch?

    Heel veel succes en je mag me altijd een berichtje sturen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dumpen die handel.

    Ik weet dat het moeilijk is, ik heb zelf ook een toxic friend gehad. Ze kon er totaal niet tegen als ik met andere mensen optrok en gaf me een heel naar gevoel als ik het toch deed (dan zei ze dat ik niet genoeg deed voor de vriendschap, die andere mensen liever had dan haar, etc.). En ik was ook super lang met haar bevriend en het was zeker niet zo dat iedere kant van haar slecht was, ik heb ook veel leuke dingen met haar beleefd. Iemand die je al zolang kent is heel moeilijk om los te laten, maar je moet gewoon even egoïstisch zijn en aan je eigen geluk denken. Mensen als haar kun je missen als kiespijn.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Je verdient zoveel beter dan dat.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Als ik jou was zou ik het 1 x heel eerlijk aankaarten. Zo geef je haar een kans om het onder ogen te komen. Je weet niet waaruit dit komt.
    Echter zou ik het geen vriendin noemen als ze die kans niet aan pakt. Dus na 1 kans en dan max. 1 maand aankijken zou ik haar dumpen als ze niet normaal doet.

    maar zelf ben ik wel van een kans geven


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk dat ze zelf heel onzeker is en het daar met haar over hebben. Vragen waarom ze zo doet en zeggen dat jij gwn het beste met haar voor hebt.

    Als dat dan niet werkt kun je altijd nog de vriendschap verbreken


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Klinkt imo of zij jaloers is op jou en onzeker over zichzelf. Ik zou haar confronteren met hoe jij je hierover voelt. Mocht dat niet helpen: ditch her. Toxic friends zijn echt niet goed voor je..


    26 - 02 - '16

    Klinkt alsof ze gewoon heel onzeker is. Ik vind het wel erg ruig om meteen te zeggen dat je haar moet ditchen, hoor, want zelfs de kutste mensen in mijn leven zou ik niet zomaar dumpen, zo ga je niet met elkaar om. Eerst even aankaarten denk ik, voorzichtig zeggen dat het je opvalt dat ze niet lekker in haar vel lijkt te zitten (niet meteen zeggen van "je valt me zo veel aan", want dan kom je nergens, dan schiet ze waarschijnlijk alleen in de verdediging) en of ze erover wil praten.

    En wil ze dat niet, kan je het best voorzichtig laten verwateren.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Bedankt voor alle lieve reacties! Ik vind het moeilijk om haar zomaar te dumpen, maar praten en kansen geven heb ik al zoveel gedaan en ze blijft vervelend. Toch blijft het lastig allemaal..


    Vodka was easier to swallow than the fact that you were not coming back.

    Ik denk ook dat ze jaloers is op je. In ieder geval heeft dit meisje problemen met zichzelf lijkt me. Je kunt altijd eerst eens proberen te praten met haar, sommige mensen zijn zelfbewust en snappen niet goed wat ze aanrichten. Als je er hen er dan op aanspreekt, dan verontschuldigen ze zich en passen ze hun gedrag aan.
    Maar als het niet werkt en ze kan geen respect voor jou tonen, dan sorry, maar dan moet ze gaan. Zelfbescherming moet altijd op de eerste plaats komen. Als ze niet met respect met je kan omgaan, dan gaat ze maar niet meer met je om. Punt uit.
    Eénmaal je aan iemand met handen en met voeten moet gaan uitleggen waarom je basic respect verdient, dan ben je jezelf aan het verloochenen. Zorg goed voor jezelf. Ik snap dat je een connectie met haar deelt en mensen kunnen hun fouten hebben, maar mensen moeten wel hun fouten beseffen en ze aanpakken om een functionele relatie met je te hebben. Al wat toxic is, moet eraf. Uiteindelijk is het belangrijkste dat je grenzen stelt en jezelf beschermd. Grenzen kun je aangeven door een gesprek en als zij daarna je grenzen respecteert, dan goed, maar als ze niet snapt dat je recht hebt op respect, dan moet je je niet schuldig voelen om maar de hardere middelen uit de kast te halen. Dat is niet gemeen, dat is simpelweg geen tijd voor bullshit. Zij mag weten dat je meer respect verwacht.
    Ik zou het alleen niet met al te veel hevigheid aan haar verkondigen. Ikzelf heb altijd moeite met op mijn tong te bijten als iemand op mijn kop zit en ik kan je zeggen dat dat niet werkt want daar maak je enkel nog grotere vijanden mee. Ik raad het niet aan. Dat is de manier om haar nog harder te laten sudderen om jou en dan gaat ze nog veel gemener doen en heb je nog meer heisa aan je hoofd en dat wil je echt niet. Zoek geen ruzie want alles wat je gaat zeggen, gaat dubbel zo hard terugkomen. Laat het verwateren. Wees beleefd maar neem afstand en wijs haar uitnodigingen af.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Als je haar al veel kansen hebt gegeven om je respectvoller te behandelen en ze daar niks mee heeft gedaan, is het een idee om het contact te laten lopen of te zeggen: ik vind de manier waarop je met me omgaat geen vriendschap. Ik verbreek daarom het contact.

    [ bericht aangepast op 19 april 2018 - 14:04 ]


    No growth of the heart is ever a waste