• Midden in de peel zit een klein dorpje. Het dorpje leeft van het turf steken in de peel. Ondanks dat is het dorpje heel erg arm. Het word zwaar onderdruk gezet door de burgemeester. Kinderen kunnen hun school niet afmaken want die moeten op jonge leeftijd al helpen met turfsteken of hun moeder helpen met het verzorgen van enorme gezinnen. Meisjes worden op hun 18e al uitgehuwelijkt waar hun ouders waarschijnlijk ook nog een schijntje voor krijgen Daarnaast kent het hele dorp elkaar wat de druk nog hoger maakt.. Tot de grote opstand komt..
    Deze rpg gaat over een aantal jongeren die in de peel wonen. Een aantal rijken, een aantal arme en een aantal uitgehuwelijkten. Hoe gaan zij met de druk van de armoede en het dorp en de opstand om?


    Regels goed lezen
    -16+ mag zowel sex als geweld
    -Niet buiten sluiten,
    -niemand is perfect
    -minstens 4 regels
    -ik keur de rollen goed, en ik maak de topics, tenzij ik iemand aanwijs wie dat mag doen.
    -max 2 rollen per persoon.
    -ik begin pas als ik vind dat er genoeg Jongens en meisjes zijn.
    -Als je aangegeven hebt of je bent uitgehuwelijkt (zowel jongens als meisjes) deel ik in wie met wie, zodat er niemand alleen achter blijft.
    -beschrijving van het dorp goed lezen
    -OOC met [](){}

    het dorp
    Het is een klein dorpje met in het midden een groot plein. Daar staat het dorpshuis waar de mannen die turf steken aan het eind van de week betaald krijgen. Om het plein staat een kerk waar iedereen op zondag heen moet, een schooltje, een kleine bar, een bakkerij en een slagerij en een groentenman, al maken en verbouwen de meeste armen het zelf aangezien ze geen tot weinig geld hebben. Aan de linkerkant van het plein beginnen de rijke en grote huizen tot de grote weg richting de grote dorpen, rechts de arme kleine krotjes tot aan het begin van de peel. ééns per jaar is er een kermis, die is op een groot grasveld aan de linkerkant van het plein


    meisjes
    Shylina dablues/18/arm/uitgehuwelijkt met James Eduward Katcherton Rechazame
    Eden Florence Morales/17/arm/uitgehuwelijkt met Alexander Samuel Johnson Amorphous
    Carmen Mayrose White /17/arm/uitgehuwelijkt met Nathan Drew Hope/HurtedHeart
    Destiny Fivianne Kalvorny/16/rijk/ MyMisery
    Amare Felicia Ramirez/17/arm/uitgehuwelijkt met Aiden Jayson Bright IHeartMusicc
    Doréne Veronique Adams/18/arm/uitgehuwelijkt met Damen Michel Night Aragog
    -uitgehuwelijkte dames vol, niet uitgehuwelijkte kan miss nog, ligt er aan hoeveel jongens nog komen-

    jongens
    James Eduward Katcherton/19/rijk/uitgehuwelijkt met Shylina dablues ShallNotPass
    Aiden Jayson Bright/19/rijk/uitgehuwelijkt met Amare Felicia Ramirez HurtedHeart
    Nathan Drew Hope/Arm/ Uitgehuwelijkt met Carmen Mayrose White MyMisery
    Alexander Samuel Johnson/19/rijk/uitgehuwelijkt met Eden Florence Morales IHeartMusicc
    Damen Michel Night/19/rijk/uitgehuwelijkt met Doréne Veronique Adams ShallNotPass
    Liam Oliver Sanz/18/arm Chaim

    Je kan Altijd nog inspringen

    Rollentopic
    Rollenstory.

    BEGIN:
    Uitgehuwelijkte vrouwen: Je bent de laatste voorbereidingen thuis en voor jezelf aan het treffen, straks ontmoet je voor het eerst de man aan wie je uitgehuwelijkt bent, Je hebt geen idee wie het is of hoe hij eruit ziet. Hij komt langs met zijn ouders en je moet je beste indruk achterlaten. Je bent alleen met je vader en je moeder, je oudere broers/zussen zijn aan het werk en de jongere op school, tenzij je nog jongere heb die nog niet naar school gaan.
    Uitgehuwelijkte mannen: je bent onderweg naar het huis van de vrouw aanwie je uitgehuwelijkt bent of om wiens hand je hebt gevraagd. Je weet al hoe ze eruit ziet, je weet alleen nog niet echt hoe ze is. Na een gesprek met zn alle gehad te hebben ga je met haar naar buiten over het erf ofzo lopen terwijl jullie ouders dingen met elkaar bespreken en afspreken.
    Niet uitgehuwelijkte mannen/vrouwen: Jullie gaan aan het werk, thuis als je thuis moet helpen, of turf steken, misschien huishoudster bij de rijken?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 19:35 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Damen Michel Night

    Met tegen zin dacht ik over de rest van de dag na, over een paar minuten zouden we in de auto opweg gaan naar het huis, waarom moest dit? als ze zo graag willen trouwen doe dat dan lekker zelf. 'Damen!' Riep mijn moeder van beneden en merkte direct dat ik weer weg was gedroomt, 'Kom al' Mompelde ik bijna onverstaanbaar en trok nog snel een vest aan. Als ik in de auto plaatsneem begint mijn moeder al direct een heel verhaal over wat ik wel en niet zou moeten doen, bijna de hele tijd probeer ik haar te negeren terwijl ze herhaald dat ik moet blijven lachen, Als ik uitstap loopt mijn vader als eerst naar de deur en klopt aan.


    Don't be like the rest of them, darling

    {Nog niet, here he is (wbw)}


    Don't be like the rest of them, darling

    Doréne
    Mijn adem stokte toen ik geklop hoorde op de deur, en mijn hartslag schoot omhoog. Ik wou niet..
    ''Onthoudt, Doréne, wees beleefd. Deze mensen staan hoger dan ons, we moeten een goede indruk achterlaten.'' zei mijn vader, en ik knikte.
    We stonden samen op, en liepen naar de deur.
    Ik ademde trillerig in- en uit, probeerde mezelf te kalmeren.
    Mijn vader opende de deur, en knikte beleefd. ''Heer, mevrouw Night. En de jongeman. Ik stel u voor aan mijn dochter, Doréne.'' zei mijn vader formeel, en ik glimlachte. Alleen voor mijn vader.
    ''Goedendag.'' zei ik, en tot mijn verbazing klonk ik rustig, zonder enkele trilling in mijn stem.
    ''Kom verder.'' zei mijn vader vriendelijk, en hield de deur open.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2012 - 17:07 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Eden Florence Morales
    'Ik heb alles al geprobeerd maar niks hielp. ' zegt Alexander. 'Hoe graag ik het zou willen. Mijn vader is vastbesloten dat ik met jou moet trouwen. Ik mag namelijk zelf geen keuze maken. Ik moet maar toestemmen met wat zij goed voor me vinden,' zucht hij.
    Ik trek lichtjes mijn wenkbrauwen op. Of hij wil echt niet trouwen of hij wil gewoon niet met een árm meisje trouwen. Ik zucht even en tik met mijn vingers op het bankje. Het is onmogelijk een manier te vinden om hier onderuit te komen. Hoe vaak heb ik daar de afgelopen dagen wel niet aan gedacht.
    Mijn ogen glijden even over de kleine huisjes waarna ik weer naar Alexander kijk. 'Waarom?' vraag ik.
    Ik besef dat dat wel een erg vage vraag is en vervolg snel. 'Waarom moet je van je ouders perse met míj trouwen?' Ik sta op en loop een eindje bij het bankje vandaan. 'Ze kunnen je toch net zo goed met een rijk meisje laten trouwen of niet soms?'
    Inmiddels ben ik al aan het grasveldje aan de overkant aangekomen en onderdruk ik de neiging om er in te laten vallen. Dan denkt Alexander vast dat ik raar ben. Niet dat dat me iets uitmaakt dus ik laat me uiteindelijk toch in het gras vallen en kijk naar de lucht boven me.
    Ik vraag me af wat er gebeurd als we echt getrouwd zijn. Dat ik hier weg ga is wel zeker, maar ik heb geen idee of wij dan eerst nog bij zijn ouders gaan wonen of een huisje krijgen voor ons tweeën. Ons tweeën, bah.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Damen Michel Night

    Terwijl mijn vader en moeder zich voorstelden aan Doréne bleef ik er eerst achter staan, ze zag er zoizo niet lelijk uit, maar het idee dat ik moest gaan trouwen stond me niet aan. 'Damen Night' Stelde ik mezelf aan haar voor, ze zag er van deze afstand inderdaad mooi uit. Iets wat me nog meer afleide van het fijt dat ik dit helemaal niet wilde.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2012 - 17:21 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Aiden Jayson Bright
    'Amare Felicia Ramirez. ' Zegt ze met een gemaakte glimlach. Ze dacht er hetzelfde over dan in. Ik begreep het wel. Ik maakte ook een gemaakte glimlach en stelde me voor. 'Aiden Jayson Bright.' Stel ik me dan glimlachend voor. Mijn vader gebaardcnaar de deur naar buiten. Tuurlijk waarom ook niet. 'Zou je me willen vergezellen naar de tuin;' Vraag ik vriendelijk aan haar. Ze was nog mooier dan op de foto.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    [@therumisgone, had je al gereageerd met james? Kan nie terug leze op me tel sorry]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Doréne
    Ik glimlachte, en mijn vader liep samen met zijn ouders naar binnen. ''Ehm-'' ik sloeg mijn ogen neer. En hier ging het fout. Nu was ik weer het meisje dat onzeker was tegenover de rijken, dat klunzig was, kortom; het verschrikkelijkste meisje wat hij kon krijgen. ''Kom binnen.'' zei ik uiteindelijk maar, stapte opzij zodat hij er langs kon, en zuchtte onhoorbaar. Goed begin, heel fijn.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    TheRumIsGone schreef:
    James Eduward Katcherton

    'Hou op' Mompelde ik terwijl ik mijn moeders hand wegsloeg, ze was met allemaal dingen aan het proberen mijn haar te doen, terwijl ze zelf net zo goed wist dat dat niet zou werken, mijn haar stond altijd warrig en door elkaar, door het raam achter haar keek ik naar buiten, het liefst zou ik gewoon wegrennen, genoeg plaatsen waar ik heen zou kunnen, en er lach hier genoeg geld om het jaren vol te houden. Ik trok een gewone broek en trui aan, (na duidelijk gemaakt te hebben dat ik apsolut niet in een smoking naar heen zou gaan) ik sloeg nog snel mijn bruine tas over mijn schouder en stapte toen in de auto waar mijn moeder nog een keer een heel verhaal hield 'Stel je netjes voor' Zei ze uitsluitend voordat ik uitstapte, ik keek toe hoe mijn vader aanklopte bij het huisje, ergens had het wel wat.


    Hier is James (bloos)


    Don't be like the rest of them, darling

    Alexander Samuel Johnson

    Ik sta op en laat me naast haar in het gras vallen. .' Ik trouw liever met een arm meisje dan met een rijk meisje.' Zeg ik dan eerlijk. 'De meeste rijke meisjes zijn zo geforceerd en nep. ' Ik kijk haar aan. 'Ik denk eerder dat onze ouders ir tsj hebben bedacht waarom ik met jou moet gaan trouwen. ' Ik probeerde zo vvv eerlijk mogelijk overgekomen. 'Als je me niet gelooft neem ik het je niet kwalijk. Maar ik wil echt niet zomaar trouwen. '


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Skylina Dablues
    Mijn hart maakt een sprongetje als er aan de deur geklopt word. Ook papa en mama staan op. "Toe maar lieverd, doe die deur open" zegt papa. "Ik waarschuw je maar 1x Skylina" sist mama als ik langs loop. Ik bijt op mijn lip, slik en open dan de deur. Voor me staan een man en een vrouw. Overduidelijk uit de rijke buurt. Ik zie dat de vrouw afkeurend haar neus optrekt bij het zien van ons piepkleine huisje. Een schaamteblos trekt over mijn wangen. "Goeiemiddag, ik ben Skylina Dablues" ik schud hun hand en stap opzij om ze binnen te laten. Zodra ze binnen zijn verschijnt de jongen. Met hem moet ik dus gaan trouwen. Hij is ongelovelijk knap, dat is dan wel een voordeel. Hij kijkt even naar het huisje en ik glimlach even uitnodigend.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2012 - 18:11 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Amare Felicia Ramirez

    Aan Zijn lach te zien was hij ook niet echt vrij ermee. Ik bekeek de jongen zo onopvallend mogelijk. Hij zag er niet verkeerd uit. Dat n mocht ik .bn irt ontkennen. 'Ja natuurlijk.' Zei ik tegen Aiden. Hij had een mooie naam. Het was apart. Ik werkte hem mee te komen en rustig liep ik via de achter deur naar buiten. 'Dit is de achtertuin.' Zei ik met een glimlach We hadden geluk dat we niet goede te verhuizen. Eenmaal ver genoeg zuchtte ik het uit. Mijn laatste kans anders hebben ik er geweest. Ik ging even met mijn hand over de eens op mijn achterhoofd. Ik niet meteen een shockgevolgddoor een helder koppijn toch zou ik geen kick geven .


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Eden Florence Morales
    Alexander staat op en laat zich naast me in het gras vallen. Ergens irriteert het me. Ik wil genieten van de vrijheid die ik nu nog heb.
    'Ik trouw liever met een arm meisje dan met een rijk meisje. De meeste rijke meisjes zijn zo geforceerd en nep,' zegt hij.
    Ik trek mijn wenkbrauwen op maar zeg niks terwijl ik languit op het gras ga liggen. Vanuit mijn ooghoeken zie ik dat hij naar me kijkt.
    'Ik denk eerder dat onze ouders iets hebben bedacht waarom ik met jou moet gaan trouwen. Als je me niet gelooft neem ik het je niet kwalijk. Maar ik wil echt niet zomaar trouwen'.
    Ik zucht even begin te praten, nog steeds zonder hem aan te kijken. Ik houd mijn ogen juist strak op de bijna wolkeloze lucht gericht. 'Jij hebt het tenminste nog makkelijk. Jij wordt niet weg gehaald uit je vertrouwde omgeving en je kan in principe gewoon doorgaan met de dingen die je hier voor ook al deed. Ik niet'. Ik zwijg even. 'Hoe vaak denk je dat ik mijn ouders zal zien zodra we getrouwd zijn?' Als we gaan trouwen tenminste. 'Niet vaak, dat kan ik je nu al wel vertellen. Mijn vrienden zal ik ook niet vaak meer zien, laat staan dat ik kan beslissen wat ik wil gaan doen'.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    James Eduward Katcherton

    Ik zie dat mijn moeder duidelijk afkeer heeft voor het huisje, zelf vond ik het wel wat hebben, klein maar fijn zeg maar. 'Goeiemiddag, ik ben Skylina Dablues' Steld ze zichzelf voor en schud de handen van mijn ouders die vervolgens naar binnen lopen, zelf vang ik de glimlach op van Skylina ik gilmlach terug en steek dan ook mijn hand voor om me vervolgens voor te stellen 'Ik ben James' zeg ik glimlachend.


    Don't be like the rest of them, darling

    Aragog schreef:
    Doréne
    Ik glimlachte, en mijn vader liep samen met zijn ouders naar binnen. ''Ehm-'' ik sloeg mijn ogen neer. En hier ging het fout. Nu was ik weer het meisje dat onzeker was tegenover de rijken, dat klunzig was, kortom; het verschrikkelijkste meisje wat hij kon krijgen. ''Kom binnen.'' zei ik uiteindelijk maar, stapte opzij zodat hij er langs kon, en zuchtte onhoorbaar. Goed begin, heel fijn.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''