• Dit is het vorige topic.


    Dit topic is dus voor het EK. Wie denken jullie dat gaat winnen, wie vinden jullie goed/knappe spelers etc?

    Je kunt ook de wedstrijden discusiëren etc als het is begonnen.


    Poule A
    Polen 1 - 1 Griekenland
    Rusland 4 - 1 Tsjechië
    Griekenland 1 - 2 Tsjechië
    Polen 1 - 1 Rusland
    Tsjechië - Polen
    Griekenland - Rusland


    Poule B
    Nederland 0 - 1 Denemarken
    Duitsland 1 - 0 Portugal
    Denemarken 2 - 3 Portugal
    Nederland 1 - 2 Duitsland
    Portugal - Nederland
    Denemarken - Duitsland

    Poule C
    Spanje 1 - 1 Italië
    Ierland 1 - 3 Kroatië
    Italië 1 - 1 Kroatië
    Spanje 4 - 0 Ierland
    Kroatië - Spanje
    Italië - Ierland

    Poule D
    Frankrijk 1 - 1 Engeland
    Oekraïne 2 - 1 Zweden
    Oekraïne - Frankrijk
    Zweden - Engeland

    Engeland - Oekraïne
    Zweden - Frankrijk


    Volgende wedstrijd Oranje:
    Zondag 17 juni, 20:45 tegen Portugal.


    Mod: dit is vanaf nu het algemene topic voor het EK. Alle andere topics worden gesloten.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 17:46 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Lancelot schreef:
    (...)

    I second this. Ze verdienen het ook gewoon niet, want ze waren echt slecht. Heel sloom, op een gegeven moment stonden ze gewoon te kijken van 'Oh, hij heeft de bal!' - staat stil -

    --'


    Klopt, plus de bal lieten ze heel vaak op het veld liggen, waardoor de Duitsers ze weer met gemak inhaalde en zo weer een muur rondom de keeper creëerde. Ook heel vaak niet de bal doorspelen naar anderen, maar gewoon denken: 'Ah, ach, ik sta maar twintig meer van het goal af, vier Duitsers voor me, laat ik het zelf proberen in plaats van naar Robben te trappen!'

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 23:01 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Als je niet hebt gekeken, moet je ook niet praten. Dat zeggen we helemaal niet.


    Oh nee? Lees eventjes terug wat gezegd werd (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Oh nee? Lees eventjes terug wat gezegd werd (cat)

    Die kutduitsers waren gewoon te obvious aan 't tijdrekken. En dat vind ik echt zielig. Als ze zo zeker zijn van hun overwinning dan ga je toch niet meer van die kutstreken uithalen? Buh, daar kan ik echt niet tegen... :W

    Dat is het enige dat ik gelezen heb, en daarin word helemaal net gezegd dat de Duitsers niet goed speelden. Dat tijdrekken was gewoon waar, maar niemand zegt dat Duitsland het niet verdient heeft.


    ars moriendi

    Meade schreef:
    (...)

    Klopt, plus de bal lieten ze heel vaak op het veld liggen, waardoor de Duitsers ze weer met gemak inhaalde en zo weer een muur rondom de keeper creëerde. Ook heel vaak niet de bal doorspelen naar anderen, maar gewoon denken: 'Ah, ach, ik sta maar twintig meer van het goal af, vier Duitsers voor me, laat ik het zelf proberen in plaats van naar Robben te trappen!'


    True, er zat gewoon helemaal niks bij. Eerlijk, het is dat mijn hart bij het Nederlands Elftal ligt, maar anders was ik echt voor Duitsland geweest. Ik vind dit echt schaamtevol. Naja, over twee jaar op het WK weer beter. Hoop ik tenminste. Er moet gewoon een ommezwaai komen. Nieuwe trainer, wat oude spelers eruit en weer wat jonge talenten er in. The fire in the heart lijkt gewoon echt weg helaas.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ach, weetje, als je voorloopt doe je dat al snel, aangezien je voor wilt blijven staan. Begrijp ik, Nederland deed exact hetzelfde twee jaar terug op het WK en toen zeurde ook niemand erover. Duitsland heeft gewoon redelijk goed gespeeld, klaar, daar valt niets anders over te zeggen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Meade schreef:
    Ach, weetje, als je voorloopt doe je dat al snel, aangezien je voor wilt blijven staan. Begrijp ik, Nederland deed exact hetzelfde twee jaar terug op het WK en toen zeurde ook niemand erover. Duitsland heeft gewoon redelijk goed gespeeld, klaar, daar valt niets anders over te zeggen.

    Tsja, het verschil is alleen dat kansen toen wel benut werden en nu niet. De samenhang ontbrak, en dat was op het WK niet het geval.


    ars moriendi

    Lancelot schreef:
    (...)

    True, er zat gewoon helemaal niks bij. Eerlijk, het is dat mijn hart bij het Nederlands Elftal ligt, maar anders was ik echt voor Duitsland geweest. Ik vind dit echt schaamtevol. Naja, over twee jaar op het WK weer beter. Hoop ik tenminste. Er moet gewoon een ommezwaai komen. Nieuwe trainer, wat oude spelers eruit en weer wat jonge talenten er in. The fire in the heart lijkt gewoon echt weg helaas.


    Sowieso. Willemse is dan ook alweer twintig, dus heeft ook al een stuk meer ervaring opgepikt. Bommel is er dan waarschijnlijk uit, en denk ook dat Kuyt het misschien niet meer red - not sure though. Frisse verdediging, want die hebben we echt nodig en alsjeblieft laat van Persie dan wat minder spelen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Tsja, het verschil is alleen dat kansen toen wel benut werden en nu niet. De samenhang ontbrak, en dat was op het WK niet het geval.


    True, ik zie nauwelijks echt teamspel erin.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    En dat komt ook vooral doordat we eigenlijk teveel goede individuele spelers hebben, die allemaal eigenlijk goed kunnen spelen, maar eigenlijk alleen maar kunnen aanvallen.
    We moeten nodig iets aan onze verdediging doen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Waar ging het fout?
    Emanuelson naar huis laten sturen. Willems is goed voor een 18-jarige maar onervaren en zwak voor het EK.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Meade schreef:
    (...)

    Sowieso. Willemse is dan ook alweer twintig, dus heeft ook al een stuk meer ervaring opgepikt. Bommel is er dan waarschijnlijk uit, en denk ook dat Kuyt het misschien niet meer red - not sure though. Frisse verdediging, want die hebben we echt nodig en alsjeblieft laat van Persie dan wat minder spelen.

    Inderdaad. Of zag je van der Vaart rennen? Ook Mathijsen en van Bommel zijn langer niet zo kwiek meer. Dat merk je echt. We hebben nieuw bloed nodig maar wel bloed dat toch wel een klein beetje ervaring, want anders krijg je zo'n Willems-situatie. Ik vrees voor Kuyt ook het ergste over twee jaar.. Hij is dan ook alweer 33/34.. =(


    ars moriendi

    MESSIBI schreef:
    Waar ging het fout?
    Emanuelson naar huis laten sturen. Willems is goed voor een 18-jarige maar onervaren en zwak voor het EK.


    Mee eens, die kan je wel een halve wedstrijd mee laten doen, hij moet natuurlijk ook trainen, maar hij is gewoon te onervaren voor een hele wedsrijd, en al helemaal tegen een ploeg zoals Duitsland

    Zo. Dat was ruk :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Jakhals schreef:
    (...)

    Mee eens, die kan je wel een halve wedstrijd mee laten doen, hij moet natuurlijk ook trainen, maar hij is gewoon te onervaren voor een hele wedsrijd, en al helemaal tegen een ploeg zoals Duitsland

    Best wel sneu om je dan te bedenken dat we niet veel beters hebben dan een 18-jarige jongen zonder enige ervaring. Fml.


    ars moriendi

    Tigger schreef:
    (...)

    Oh, krijgen we dat gedoe weer van "Nederland speelde mooier! Eigenlijk hadden we moeten winnen maar het gras/tegenstanders/bal/wind/penguins werkten niet mee!"

    MAar goed, het word binnenkort weer rustig hoor ik? :Y)

    Ik heb ook helemaal niet gezegd dat Nederland goed speelde. Als je wil dat ik dáárover begin dan ben ik over twee uur nog niet uitgetypt.
    Het was voor mij gewoon te obvious en het leek ook gewoon alsof ze geen moeite meer deden om nóg een goal te maken.


    Deep inside, I've never felt alive