• Oké, hier komt het:
    Al sinds mijn geboorte heb ik een korte tongriem, met andere woorden: Ik kan mijn tong niet uitsteken. Althans, net over mijn lippen. Nu wordt ik daar best vaak mee gepest en zo, en door vooral om het feit dat ik dus ontzettend onzeker ben als het komt tot zoenen. Niet dat ik het al eens heb gedaan, maar als het nou zou gebeuren en nou ja, je weet wel, die jongen steekt zijn tong in mijn bek, dan zou ik waarschijnlijk door de grond zakken van schaamte. Mijn dilemma is dus: Zal ik het laten wegbranden? Natuurlijk, als ik uiteindelijk iemand vind die van me houd om wie ik ben, zal hij hier niet mee zitten, maar ik zal me wel onzeker blijven voelen. Maar aan de andere kant lijkt het me echt ontzettend pijnlijk.

    Heeft iemand anders hier misschien ervaring mee gehad? (Het deel van het weg branden/ knippen?) En zal ik het doen of niet? Mijn ouders staan er in ieder geval wel achter mocht ik het willen laten verhelpen...


    Believe in yourself.

    Het lijkt me dat je daarvoor verdoofd wordt... Wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen? Zet die eens tegenover elkaar, misschien helpt dat (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Hobbiton schreef:
    Het lijkt me dat je daarvoor verdoofd wordt... Wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen? Zet die eens tegenover elkaar, misschien helpt dat (:

    Ik weet niet of je word verdoofd, maar zo wel, dan daarna doet het alsnog pijn. En ik weet ook niet of het effect gaat hebben op mijn manier van spreken, dat is namelijk bij iedereen anders. En dat is dus echt een nadeel..


    Believe in yourself.

    Volgens mij is dat bij m'n zus gedaan bij dat stukje vel tussen je bovenlip en je tandvlees. Ik weet alleen niet meer precies wat de reden was... Iets over dat het beter was voor d'r gebit of zo.

    Maar zoals Hobbiton al zei, denk ik dat je gewoon de voor- en nadelen tegen elkaar moet afwegen. Al lijkt het me, zoals ik nu lees, dat jij al neigt naar het laten weghalen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Reepicheep schreef:
    Volgens mij is dat bij m'n zus gedaan bij dat stukje vel tussen je bovenlip en je tandvlees. Ik weet alleen niet meer precies wat de reden was... Iets over dat het beter was voor d'r gebit of zo.

    Maar zoals Hobbiton al zei, denk ik dat je gewoon de voor- en nadelen tegen elkaar moet afwegen. Al lijkt het me, zoals ik nu lees, dat jij al neigt naar het laten weghalen.

    Ja klopt... De tandarts heeft bij mij er ook naar gekeken om te zien of het slecht was voor mijn gebit maar dat viel wel mee.

    Dat wil ik ook heel graag maar ik zie nu al voor me dat ik dat laat doen en ik opeens niet meer kan praten of zo, hahaha xd


    Believe in yourself.

    Ik snap best dat je daar onzeker over bent..
    Als het je het echt graag wil, zal je toch even door de pijn heen moeten bijten.. Maar kan je er slechter door gaan spreken, dat je moeilijker te verstaan bent of wat? Ik heb er geen ervaring mee gehad, maar het is in ieder geval wel fijn dat je ouders erachter staan. Misschien kan je dit gewoon beter met de dokter tandarts bespreken, hij kan je alle risico's vertellen!

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 22:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    sorry ik heb geen idee. ik heb het tegen overgestelden en ik heb nog al een kleine mond. ze vragen dan ook de heltijd af hoe hij er in past. meestalt zit hij stukje tussen me voor tanden omdat er niet helmaal in past.

    je kan als je er overtwijfeld altijd gaan vragen aan een dokter.. die zal het wel weten tog?
    iedergeval sterkte(flower)

    [ bericht aangepast op 13 juni 2012 - 22:51 ]


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    DragonLove2 schreef:
    Ik snap best dat je daar onzeker over bent..
    Als het je het echt graag wil, zal je toch even door de pijn heen moeten bijten.. Maar kan je er slechter door gaan spreken, dat je moeilijker te verstaan bent of wat? Ik heb er geen ervaring mee gehad, maar het is in ieder geval wel fijn dat je ouders erachter staan. Misschien kan je dit gewoon beter met de dokter tandarts bespreken, hij kan je alle risico's vertellen!

    Nou, in het begin zou ik slechter kunnen gaan praten omdat het dan allemaal een heel ander gevoel is en zo. Ik heb ook speciale spraak lessen gehad om juist te leren praten met een korte tongriem. En dat ben ik dus ook gewend.
    Ja, ik moet binnenkort sowieso naar de huisarts (voor het eerst in zo 8 jaar.. Min of meer omdat ik het haat om naar de dokter te gaan) dus dan zal ik het gelijk vragen.


    Believe in yourself.

    Mijn beste vriendin heeft dat ook en volgens mij valt dat wel mee met zoenen hoor :3


    SLOAN.