• Gisteren was ik op de verjaardag van mijn beste vriendin. Het was hartstikke gezellig, maar één keer had ik echt een wtf 0.o moment. Een meisje naast mij zat met haar mobiel. En ik zag opeens een schokkend plaatje. Eerst dacht ik dat ik niet goed had gekeken maar toch wel dus.. Iemand had zichzelf in zijn been gesneden. Wáárom zou je daar een foto van maken?? Dat je jezelf snijdt is ernstig, maar dit is gewoon puur om aandacht vragen vind ik dan. Zelfverwonding is heel ernstig, maar je gaat er geen foto's van maken en naar iemand opsturen.. Zeg dan liever waar je je zo kut over voelt en praat dáárover.
    Wat vinden jullie hiervan? :/

    edit: okay people even dit, dit topic is absoluut niet bedoelt om mensen te kwetsen. Mijn mening hierover is nu al deels veranderd omdat ik inderdaad te snel oordeelde en mensen hier me dat duidelijk gemaakt hebben. Mijn excuses als ik verkeerd overkwam

    [ bericht aangepast op 16 juni 2012 - 12:02 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Escritura schreef:
    Uhm, okay, here it goes.
    Snijden is inderdaad een vorm van aandachtvragen. Het is een roep om hulp, hulp waar ze waarschijnlijk niet om durven te vragen. Judging her like this is very low of you. Je kent haar situati niet. Misschien heeft ze juist veel problemen en wil ze er over praten, wil ze hulp zoeken maar kan/durft dat niet. Foto's op het internet zetten van je wonden, de wonden 'per ongeluk-express' laten zien aan mensen - Dat is een roep om hulp.

    En het gebeurt zeer veel dat dit zo word geinterpreteerd and I'm getting so sick of it. Snijden is iets ernstigs. Doe dat niet af als aandachttrekkerij. Over een paar maanden pleegt ze misschien zelfmoord; Oh, had ik nu maar iets gedaan.

    Ik ben het hier mee eens, maar daar zit bij mij wel een maar aan. Als je dat soort dingen constant doet, terwijl mensen AL met je praten vind ik het wel aandachtrekkerij en aanstellerij. Dat vind ik wel heel erg en daar kun je mij behoorlijk pissig mee maken, want zelfverminking is iets heel serieus.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik hierop moet zeggen.

    Eigenlijk ben ik het wel met je eens, maar die ander user met een tegenovergestelde mening heeft ook wel gelijk... zoals diegene het ziet had ik het eigenlijk nooit bekeken.


    Life is hard and then we die

    Escritura schreef:
    (...)

    "Ik ken dat meisje inderdaad niet.:
    "Ik heb het idee dat ze hier wel erg makkelijk mee omgaat."

    Let me spell this out for you. Je. Kent. Haar. Niet. Dus je weet niet hoe ze er in werkelijkheid mee omgaat. Je baseert je mening op iets wat je tijdens vijf seconden hebt gelezen op een beeldscherm. Either keep out of her business en hou je mening bij je; of doe er iets aan en bespreek het met haar. Je weet wel; eerlijk en in haar gezicht.

    "Dat geeft mij het idee dat ze het meer doet om aandacht dan een roep om hulp."
    Dus ik ga het nogmaals zeggen: Ze wilt aandacht voor haar probleem. Ze wilt geholpen worden. What do you want her to do? Het voor zich houden, er mee blijven rondlopen, until she kills herself?
    Er zijn zoveel verschillende manieren om je probleem te delen; dit is er één van. Dat is iets persoonlijks. Je kent de situatie niet, dus je kunt er gwoon niet over oordelen.
    Naja weetje, dat is dan weer de kracht van eerste indruk. En aangezien ook de topicmaakster niet veel informatie krijgt, kunnen we nooit een goede mening vormen. Eigenlijk kun je dat nooit, want er zal altijd wel een beetje informatie missen. Lastige kwestie.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Naja weetje, dat is dan weer de kracht van eerste indruk. En aangezien ook de topicmaakster niet veel informatie krijgt, kunnen we nooit een goede mening vormen. Eigenlijk kun je dat nooit, want er zal altijd wel een beetje informatie missen. Lastige kwestie.


    Klopt inderdaad en ik reageerde zelf sowieso niet helemaal goed omdat ik er zo dichtbij sta. Het is een lastige kwestie die anders is voor iedere persoon. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    De ex van een vriendin van me deed dat ook, dan sloeg hij heel hun appartement kapot (als zij er niet was want anders was zij het doelwit) en sneet hij zichzelf, verstuurde de foto om zo te dwingen dat ze bij hem bleef. Ik werd er ook misselijk van want het is hem zo 2 jaar lang gelukt haar bij zich te houden.
    Natuurlijk weet ik niet wat die persoon voor porblemen heeft maar zoiets doe je gewoon niet. Natuurlijk is het een schreeuw om aandacht, maar aan de andere kant heb je daar ook een mond voor gekregen.
    Niemand de er aan denkt hoe degene die de foto onvangt zich voeld?


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik wil trouwens nog wat toevoegen aan mijn reactie. Zelfverminking hoeft geen roep om aandacht te zijn. Het kan ook een uiting zijn van (te sterke) emoties die je op geen andere manier kunt uitdrukken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik denk maar dat het een schreeuw om aandacht is in verband met een heftige emotie, of problemen. Zelfverminking is meestal een gevolg van iets wat is gebeurd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    DarkSavior schreef:
    Ik wil trouwens nog wat toevoegen aan mijn reactie. Zelfverminking hoeft geen roep om aandacht te zijn. Het kan ook een uiting zijn van (te sterke) emoties die je op geen andere manier kunt uitdrukken.


    Daar ben ik het mee eens. Het is niet altijd een roep om aandacht en het kan héél irritant zijn als het daarmee dan wel afgedaan word. Ik heb het -heel vroeger- ook eens gehad. Mijn ex was ermee naar de leraar gestapt maar ik wilde absoluut niet dat iemand het wist. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik alleen maar aandacht ermee wilde trekken. Ik was best wel pissig aangezien ze niet eens willen weten wat er is en denken dat ze het zo weten.


    Your make-up is terrible

    Escritura schreef:
    Uhm, okay, here it goes.
    Snijden is inderdaad een vorm van aandachtvragen. Het is een roep om hulp, hulp waar ze waarschijnlijk niet om durven te vragen. Judging her like this is very low of you. Je kent haar situati niet. Misschien heeft ze juist veel problemen en wil ze er over praten, wil ze hulp zoeken maar kan/durft dat niet. Foto's op het internet zetten van je wonden, de wonden 'per ongeluk-express' laten zien aan mensen - Dat is een roep om hulp.

    En het gebeurt zeer veel dat dit zo word geinterpreteerd and I'm getting so sick of it. Snijden is iets ernstigs. Doe dat niet af als aandachttrekkerij. Over een paar maanden pleegt ze misschien zelfmoord; Oh, had ik nu maar iets gedaan.


    Bad decisions make good stories.

    Wolfsbane schreef:
    Dit kan een vorm van aandacht trekken zijn, ja.
    Maar er zijn er ook zat die zichzelf snijden en die dat de rest van hun leven geheim houden, dan is het geen aandacht trekken. Je moet niet vergeten dat er verschillende situaties zijn bij dit onderwerp. Daarbij, hoe weet je dat iemand dat naar dat meisje heeft gestuurd? Misschien zag ze het toevallig op het internet? Of misschien is ze het zelf wel... En misschien is er wel een goede reden waarom iemand die foto zou sturen. Nooit zomaar oordelen zonder dat je het hele verhaal weet. Vooral over dit soort onderwerpen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Assassin schreef:
    (...)

    Daar ben ik het mee eens. Het is niet altijd een roep om aandacht en het kan héél irritant zijn als het daarmee dan wel afgedaan word. Ik heb het -heel vroeger- ook eens gehad. Mijn ex was ermee naar de leraar gestapt maar ik wilde absoluut niet dat iemand het wist. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik alleen maar aandacht ermee wilde trekken. Ik was best wel pissig aangezien ze niet eens willen weten wat er is en denken dat ze het zo weten.

    Dat is fucked up, je dingen opleggen en niet vragen wat er is. Maar als je niet wou dat je ex het vertelde, waarom deed hij het dan? Kind of naaistreek. o.o


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Forks schreef:
    (...)
    Dat is fucked up, je dingen opleggen en niet vragen wat er is. Maar als je niet wou dat je ex het vertelde, waarom deed hij het dan? Kind of naaistreek. o.o


    Same reason. Hij vond het aandachttrekkerij en onzin.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Same reason. Hij vond het aandachttrekkerij en onzin.

    Maar hij wist het mijne er niet van, dat is hartstikke lullig en dom van hem.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Forks schreef:
    (...)
    Maar hij wist het mijne er niet van, dat is hartstikke lullig en dom van hem.

    Dat is hij ook (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.