• Al van jongs af aan heb ik een probleem met nagelbijten. Ik kwam er maar niet vanaf, ook al had ik af en toe wel periodes waar het enkele maanden goed ging. Helaas begon het daarna van voren af aan en beet ik mijn nagels (en de velletjes en nagelriemen) tot bloedens toe af. Ik ben nooit echt achter een solide reden gekomen waarom ik er zoveel moeite mee had te stoppen (zelfs dat gore Bite-X werkte niet, alleen felgekleurde nagellak werkte ongeveer), maar vorig jaar ben ik denk ik eindelijk echt een drempel over gestapt! Ik vertrok toen voor zeven weken naar Duitsland om daar te werken en sindsdien ben ik zo goed als van mijn nagels afgebleven — zelfs door studiestress en Amerikastress door. Ik zit dus bijna aan mijn eenjarig jubileum!

    De andere positieve zaken: 1) ik ben eindelijk met mijn paper bezig en met een beetje geluk maak ik het vandaag af; 2) over twee weken min een dag word ik 22; en 3) over ongeveer drie weken vertrek ik weer naar Duitsland.




    Waar zijn jullie trots op en waar kijken jullie naar uit?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 11:08 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Aw topper! Ik denk dat er weinig mensen zijn die er echt van af komen, dus dat is zeker een applausje waard (:

    Ik kijk heel erg uit naar mijn studie waaraan ik in september aan ga beginnen, en hopelijk maak ik er wat vrienden want koos vriendloos momenteel (':

    Alvast gefeliciteerd en veel plezier in Duitsland (:


    We were the forever that didn't last

    Wauw! Vind het knap dat het je lukt! Ik heb ook die irritante gewoonte en kom er nog niet helemaal vanaf (': Ik heb altijd dat als ik stress heb of mijn nagels te lang worden dat ik weer ga bijten. Ik moet ze dus goed bijhouden. En dan helpt het. (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Ah nagelbijten, dat doe ik veel. Niet eens uit stress ofzo, gewoon omdat het kan haha. :'D Maar op zich erger ik me er niet aan (ik doe het wel niet zo extreem dat het begint te bloeden).
    Maar een grote pluim voor jou! *O*

    Over een week ben ik eindelijk vrij van examens (tot de herexamenperiode dan). Daar kijk ik écht enorm naar uit.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben blij voor je! Ik zie altijd dat nagelbijters er veel moeite mee hebben om die gewoonte te stoppen, dus ik ben opgelucht dat dat bij mij nooit een gewoonte was.


    Ik wil een tuin vol egels

    Dank jullie wel! c: Eén jaar is na 21 jaar bijten natuurlijk ook niet echt een garantie, maar ik ben in ieder geval op de goede weg, haha. Bij mij had het bijten ook niet per se een reden. Ik heb er weleens over nagedacht, maar het had geen reden. Daarom juist vond ik het zo fijn dat het nu eigenlijk min of meer weg is. ^^

    @Eostre: oeh, waaraan ga je beginnen? ^^

    @Danique: ja, precies, dat heb ik ook ongeveer. Maar ik houd mijn nagels wat langer, want dan zie ik dat ze er mooi uit zien, zeg maar. :'D En mijn zusje, vader, moeder en bazen in Duitsland letten er ook op, dus die beginnen al te gillen zodra ik mijn hand naar mijn mond breng. (':

    @Melissa: dat is fijn! Ik hoop dat je geen hertentamens hebt. ^^

    @Rubin: ja, het is bijna een soort verslaving, of zo, denk ik. :') Het is vervelend, maar het gaat. ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gefeliciteerd!! (:

    Ik ben heel trots op mezelf vanwege waar ik nu ben en ik kijk heel erg uit naar te kunnen werken (:


    And then we'll see it.

    JufAnk schreef:
    Dank jullie wel! c: Eén jaar is na 21 jaar bijten natuurlijk ook niet echt een garantie, maar ik ben in ieder geval op de goede weg, haha. Bij mij had het bijten ook niet per se een reden. Ik heb er weleens over nagedacht, maar het had geen reden. Daarom juist vond ik het zo fijn dat het nu eigenlijk min of meer weg is. ^^

    @Eostre: oeh, waaraan ga je beginnen? ^^

    @Danique: ja, precies, dat heb ik ook ongeveer. Maar ik houd mijn nagels wat langer, want dan zie ik dat ze er mooi uit zien, zeg maar. :'D En mijn zusje, vader, moeder en bazen in Duitsland letten er ook op, dus die beginnen al te gillen zodra ik mijn hand naar mijn mond breng. (':

    @Melissa: dat is fijn! Ik hoop dat je geen hertentamens hebt. ^^

    @Rubin: ja, het is bijna een soort verslaving, of zo, denk ik. :') Het is vervelend, maar het gaat. ^^



    Haha, dat heb ik met mijn vriend. Die wordt helemaal gek als ik het al probeer.
    Best irritant soms, maar hij vindt het juist vervelend als ik op mijn nagels bijt (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Ah wat super, gefeliciteerd en keep up the good work!

    Ik ben zelf trots op al mijn harde werk voor mijn gezondheid afgelopen jaar en dat ik toe ben gelaten tot een studie. (:


    The truth is out there.