• Hi,
    Al sinds ik klein ben schrijf ik altijd kleine verhaaltjes, nu ik ouder ben zijn ze wat groter geworden. Maar sinds een paar maanden lukt het schrijven me echt niet meer! En als ik al een idee heb om een verhaal te beginnen, lukt het me niet om het goed uit te werken. Ik word er echt chagrijnig van, terwijl het me eerder altijd rustig maakte. Door schrijven kreeg ik mijn hoofd een beetje op orde.
    Maar het lukt me echt niet meer.. Ik denk dat ik ga stoppen met schrijven en maar een andere hobby moet gaan vinden. Of heeft iemand een perfecte oplossing ..? :3
    x


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Anders kun je ook gewoon je scherm achterstevoren zetten. :Y)

    Ik schrijf op dit moment ook niet meer om gelezen te worden, omdat ik hetzelfde probleem heb als jij. Nu ben ik weer terug bij de korte verhaaltjes, vaak van minder dan 1000 woorden. Echt goed zijn ze niet, maar ik ben wel weer terug bij de essentie van waarom ik schrijf: omdat ik het leuk vind.

    Misschien kun je dat ook proberen, gewoon korte stukjes schrijven. Die grote ideeën van ellenlange verhalen kun je niet waarmaken als je er zelf zo'n grote druk op legt dat het perfect moet zijn. (Althans, zo werk ik. XD)

    Ik hoop dat het snel weer terugkomt allemaal! (:


    Felix

    Mercurial schreef:
    (...)
    Dit is echt een geweldige tip die voor mij in ieder geval heel goed werkt. :Y)


    Leuk om te horen dat mensen er wat aan hebben ^.^


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Kim, you're such a dramaqueen.:Y)


    Pretty is just a pretty word.

    SEXYSTYLESx schreef:
    Kim, you're such a dramaqueen.:Y)

    Annie, you don't know how it feels. (cat)


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Anders start je een One Shot story :P


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Heb je misschien nog oude verhalen op je computer ofzo staan? Dan kun je die misschien gaan herschrijven en daarop verder gaan...
    Mij helpt het in elk geval vaak om gewoon een tijdje afstand te nemen van een verhaal en er dan later weer mee verder te gaan, zodat ik veel nieuwe ideeën heb.
    Of misschien kun je proberen iets anders dan verhalen te gaan schrijven, en epoëzie of columns ofzoiets uit te gaan proberen? Dat helpt je sowieso om schrijfervaring op te doen, en als je ergens net mee begint hoeft het ook nog niet direct heel erg mooi te zijn. : )


    Everything is great when you don't give a shit.

    Je moet gewoon een tijdje stoppen met schrijven. Ik had precies hetzelfde aan de hand een paar weken geleden. Toen ben ik met 2 stories begonnen en die zijn nu nog altijd niet af dus heb ik ze veranderd in SA's. 2 weken lang heb ik geen letter geschreven, tot ik een heel goed idee had en met die story zit ik nu al in hoofdstuk 16 terwijl ik nog inspiratie heb 30 andere en misschien wel meer.
    Stop gewoon een tijdje met schrijven,tot je terug inspiratie hebt. Een gouden tip (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien