• Hier is het eerste topic. We beginnen vanaf het King Cross station, als mensen naar Zweinstein gaan. De sorteerseremonie slaan we over.

    Als je je nog wilt inschrijven, kan dat hier.

    Regels:
    - Max. 3 personages per persoon
    - Geen gevloek en gescheld(Ships of flut mag wel, of: Ik vloekte.)
    - Je mag reserveren, maar vul hem dan binnen 3 dagen in.
    - Typ alleen wat je eigen speler zegt(dus niet: Toen ik vroeg hoe het ging, zei ze: 'Goed.')
    - Graag met leestekens schrijven.
    - Minimaal 3 regels per bericht. (geld alleen voor de RPG!)
    - Probeer minstens 1 keer per week te posten.
    - Ooc tussen () of []
    - Bestaande rollen ook invullen!
    - Zelfverzonnen rollen hoef je niet te reserveren. Leraren wel!
    - Zet de naam van het personage boven het stuk wat je gaat typen, dan is het duidelijk vanuit wie dat word gezegd.
    - Andere personages niet vermoorden!


    Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 21:23 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Professor Valor

    Ik zit in mijn kantoor te wachten tot het avondeten gaat beginnen. De regendruppels tikken tegen de ramen. Ik zal mijn preek voor de eerstejaars dus maar kort houden, want ze hebben het hoogstwaarschijnlijk koud. Misschien tover ik ze wel even gauw droog. Anders is het ook zo sneu.


    Happy Birthday my Potter!

    Professor Snape

    Ik glimlach en pak mijn koffers weer vast en zodra de koesten vertrekken loop ik langzaam in de richting van Zweinstein. Na een tijd kom ik aan bij het kasteel waarna ik mijn koffers in de hal zet en even rondkijk


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Albus

    Als mijn koets aankomt slof ik langzaam naar het kasteel. De regen blijft maar doorgaan en ik was niet natter geweest als ik in het meer was gesprongen. Toen ik binnen was zweefde Foppe, de klopgeest, boven de hal en gooide waterballonnen op de eerstejaars. Ik liep snel door naar de grote zaal.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lily

    Nadat mijn bootje is aangekomen loop ik de hal in. Daar staat een man te wachten die me best aardig lijkt. Ik glimlach naar hem en begin weer te rillen. Aqua schud het water uit zijn kopje en blaast kwaad naar Foppe, die een waterballon voor zijn pootjes gooit. Ik ontwijk een waterballon en til Aqua op. Ik begin hem af te drogen met een handoek.

    Professor Valor

    Ik wacht rustig tot alle eerstejaars zich bij mij hebben verzamelt. Foppe probeert ze te bekogelen met waterballonnen. Als iedereen er staat richt ik mijn toverstok op de geest.
    'Welkom op Zweinstein. Mijn naam is professor,' ik zwiep lichtjes met mijn stok en laat de waterballonnen knallen boven het hoofd van foppe. Hij heeft er natuurlijk niet zoveel last van, maar zelfs een geest vindt zoiets niet prettig. Foppe vliegt boos mompelend weg. 'Valor. Ik ben hoofd van Griffoendor. Dit is één van de vier afdelingen op. Jullie zullen straks allemaal verdeeld worden over die vier afdelingen. Je komt in de afdeling die het best bij je past. Nou, voordat ik jullie naar binnen laat gaan, zal ik jullie eerst even droogmaken.' Ik zwaai nog een keer met mijn stok en zie meteen allemaal opgeluchte gezichten.
    'Veel succes en plezier op Zweinstein.' Dan gaan de deuren van de grote zaal open.


    Happy Birthday my Potter!

    MrsBrittain schreef:
    (...)

    [ik ga ff verder met het gesprek in de koetsen]

    Scorpius

    "ja hoor me vader was veel op z'n werk en me moeder was thuis, eigenlijk heb ik niet echt veel gedaan, jij?" het heen en weer geklots werd steeds irritanter en vond het niet erg als we er snel waren.


    Summer

    "Ik ben eigenlijk overal en nergens geweest zoals elke vakantie" zeg ik glimlachend. "Dat is het voordeel als je geen contact meer heb met je ouders, maar toch zijn er ook wel weer nadelen aan verbonden"
    Ik kijk naar buiten tot ik ineens geblaf hoor. "Oh trouwens ik had gezelschap aan het einde van de vakantie" zeg ik lachend en haal een puppy uit de kooi die op mijn schoot staat. "Alleen ze luistert niet"


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Roos

    Ik liet James' hand los en zei 'Ik ga Albus zoeken!' ik rende weg en ik vond albus vlak bij de ingang 'Laten we een plekje gaan zoeken.''


    James
    Roos rent weg en ik ben weer alleen met Mason. 'Zullen we maar naar de grote zaal gaan om de sorteerseremonie te zien? Ik wil weten waar Lily en Hugo inkomen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [brb ik ga Glee kijken:D doie


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Albus

    'Hé!' zeg ik als Roos naar me toe komt. Ik grijns. 'Zullen we naar binnen gaan?' vraag ik en ik loop de grote zaal in en plof neer. We mogen na de sorteerseremonie wat gaan eten.

    [die slaan we wel over (A)]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lily

    Ik luister naar professor Valor en glimlach opgelucht als ik weer droog ben. Ik kijk om me heen en zie Hugo staan, die een waterballon opraapt en hem tegen de muur gooit. 'Hé1' begroet ik hem en we gaan pratend de grote zaal binnen.

    Mason

    Ik glimlach. 'Ja, dat wil ik ook wel weten,' zeg ik grijnzend. 'Maar ik heb vooral honger.'

    [Oke, nu is de sorteerseremonie. Blablablablabla!!! Okee, iedereen is verdeeld in de afdeling die hij of zij heeft gekozen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Amarantha Hayde Asker

    Ik ga in The Great Hall zitten, naast James. 'Hoi.' Ik kijk voor me, naar niks. Ik voel een koude windvlaag langs me gaan. Wat het is, ik heb geen idee.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Albus

    Nadat ik uitgebreid heb staan klappen, begint het schoolhoofd met zijn toespraak. 'Welkom,' zegt hij vrolijk. 'Welkom nieuwe en oude leerlingen! Ik hoop dat jullie het geweldig zullen vinden hier op Zweinstein.' hij stelt alle leraren even voor. 'En natuurlijk ook onze leraar Verweer tegen zwarte kunsten; professor Valor' iedereen klapt en professor Stafler gaat verder. 'Zoals de oude leerlingen wel weten is het STRENG verboden om het verboden bos te betreden,' hij kijkt de leerlingen ernstig aan. 'Hier leven van alle soorten dieren.' dan word hij weer vrolijk. 'Wie zich aan wil melden voor het zwerkbalteam, moet een selectietraining doen! Deze word georganiseerd door de aanvoerders. Mag ik jullie er wel aan herinneren dat eerstejaars geen eigen bezem mogen bezitten! Eet smakelijk!' iedereen klapt en vrijwel direct worden de borden gevuld met eten. Ik schep zoveel mogelijk op en prop me helemaal vol met aardappeltjes, bonen met rode saus en pompoensap. Van het biefstuk op mijn bord blijft ook weinig over. Ik knipoog even naar Lily en eet dan weer verder.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lily

    Ik haal opgelucht adem als ik in Griffoendor kom en ga naast Hugo zitten. Als er eten op de borden verschijnt prop ik mezelf helemaal vol.

    Mason

    Ik kijk wie er naast James is gaan zitten, Hayde. Ik vraag me af of ze nog boos op me is. 'Hé!' zeg ik grijnzend. 'Ben je nog boos?' ondertussen stop ik nog een aardappel in mijn mond.

    Amarantha Hayde Asker

    Na de toespraak schep ik wat eten op. Aardappels, bonen en wat biefstuk. Ik pak wat pompoensap en begin aan het eten. Ik stoot even tegen James. 'Ik ga trouwens vanavond het bos in om weer in een lynx te veranderen. Ga je mee?' Mason vraagt me of ik nog boos op hem ben. 'Nee hoor, ik vond het gewoon zielig voor haar.' Ik knipoog even naar hem.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 19:19 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen