• Ik heb altijd al iets gehad voor de martelmethodes van vroeger.
    Ik vind het gewoon erg interessant om te zien wat ze vroeger allemaal deden. Natuurlijk is het verschrikkelijk, ik zeg ook niet dat ik het leuk vind dat het gebeurde. Maar op een bepaalde manier blijf ik toch vaak die video's kijken en ga ik ook vaak in andere landen op zoek naar die museums en kastelen.

    Hier een paar voorbeeld video's:
    The Human Press
    Het slachtoffer wordt tussen twee houten platen gelegd waar hendels aan vast zitten. Zodra de slaven (ja, dit werd gedaan door slaven) aan die hendels begonnen te draaien, werden de platen tegen elkaar aangedrukt... met het slachtoffer ertussen.
    The Brazen Bull
    Een bronzen stier (van binnen hol) waar het slachtoffer in werd opgesloten. Zodra de klep dichtzat, werd eronder een vuur aangestoken. Hierdoor werd de hele stier gloeiend heet en werd de persoon levend gebraden. Maar er is nog iets extra's. Het werd ook gebruikt als muziekinstrument. De mond van de stier bevatte een soort buis waar het slachtoffer kon ademhalen. Maar terwijl hij adem haalt, schreeuwt hij het ook uit van de pijn. Dit geluid vervormde zo, dat het klonk als een stier.
    The Wooden Horse
    Het slachtoffer werd vastgebonden op een balk met touwen om zijn armen en benen. Er werd getrokken aan deze touwen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    The Crank Wheel
    Een wiel waaraan het slachtoffer werd vastgebonden. Onder het wiel (/rad) zaten uitstekende spijkers. Telkens als het slachtoffer dan een rondje draaide, schuurde zijn hele lichaam ertegenaan. De spijkers werden ook wel eens vervangen door vuur.
    Strappado & Judas Cradle
    Strappado = De polsen van het slachtoffer werden vastgebonden (met zijn armen op de rug). Vervolgens werd hij opgehesen. Wanneer hij een stuk in de lucht hing, lieten ze hem plotseling een paar meter vallen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    Judas Cradle = Het slachtoffer hangt boven de judas cradle (klik voor plaatje) en wordt langzaam naar beneden gezakt. De punt komt dus in principe in je kont.


    Iemand anders die dit ook interessant vindt? (cat)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:36 ]

    Is dit een hype aan het worden of zo?


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Well, I'm interested in al dit soort dingen, maar filmpjes kijken vind ik net een stapje te ver. Korte samenvatting van het idee en effect zijn welkom. (cat)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ja, ik vind dit gewoon interessant. Geen idee waarom:Y)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:32 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ziek, maar toch echt awesome.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Springfield schreef:
    Is dit een hype aan het worden of zo?

    Hoezo?

    Forks schreef:
    Well, I'm interested in al dit soort dingen, maar filmpjes kijken vind ik net een stapje te ver. Korte samenvatting van het idee en effect zijn welkom. (cat)
    :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Kanade schreef:
    (...)
    Hoezo?

    Wel een paar dagen geleden was er een topic met één of andere oude school met dode dieren en daarin sprak ook iedereen over hoe interessant die dingen waren. Het neigt zo hier naartoe.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ik vind het heel erg interessant, ook al kan ik er echt niet tegen. :'D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Springfield schreef:
    (...)
    Wel een paar dagen geleden was er een topic met één of andere oude school met dode dieren en daarin sprak ook iedereen over hoe interessant die dingen waren. Het neigt zo hier naartoe.

    Oh, oké. Ik heb dat topic niet gezien denk ik. Maar in ieder geval; het is geen hype.
    Ikzelf ben al geïnteresseerd in deze dingen sinds ik 12/13 was (jong, ik weet het). En toen ik gisteren Amnesia ging spelen (lol :W) voor de zoveelste keer, kwam ik weer bij dit onderwerp terecht.

    Forks schreef:
    Well, I'm interested in al dit soort dingen, maar filmpjes kijken vind ik net een stapje te ver. Korte samenvatting van het idee en effect zijn welkom. (cat)

    Kan ik me voorstellen.

    Ik zal even de beginpost aanpassen en een korte beschrijving erbij zetten van wat het inhoud.

    Kanade schreef:
    (...)
    Kan ik me voorstellen.

    Ik zal even de beginpost aanpassen en een korte beschrijving erbij zetten van wat het inhoud.


    Aah, dankjewel! Ik vind het altijd interessant dit soort dingen, ik heb de erfelijke afwijking gekregen van mijn vader [en diens moeder en weer diens vader] om veel met geschiedenis te doen en historicus [te willen worden]. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Forks schreef:
    (...)

    Aah, dankjewel! Ik vind het altijd interessant dit soort dingen, ik heb de erfelijke afwijking gekregen van mijn vader [en diens moeder en weer diens vader] om veel met geschiedenis te doen en historicus [te willen worden]. [:

    Graag gedaan. ^^
    Dat klinkt leuk, ook omdat dat je vader hierin geïnteresseerd is!
    Helaas zijn geen van mijn familieleden hierin geïnteresseerd dus ze vinden me vast een ongelofelijk raar kind. :'D

    Kanade schreef:
    (...)
    Graag gedaan. ^^
    Dat klinkt leuk, ook omdat dat je vader hierin geïnteresseerd is!
    Helaas zijn geen van mijn familieleden hierin geïnteresseerd dus ze vinden me vast een ongelofelijk raar kind. :'D


    Mijn vader geeft les in geschiedenis, Grieks en Latijn. Met zijn school moest hij vaak mee op Romereis, dus toen wij er met de familie waren was hij onze gids - érg handig, hij wist telkens waar we waren en de [kortste] weg. :'D
    Haha, I'll be there for you, in mijn klas verklaren ze mij voor gek. -.-


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    De laatste heet geen 'machines of malice', dat is de naam van het programma. Ik geloof dat dat Strappado/garrucha heet ='D

    Ik heb echt een vreemde fascinatie voor dit soort dingen, dus ik weet waar je vandaag komt :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    die stier is wel interesant :Y)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:30 ]


    Pretty is just a pretty word.