• Ik vraag me of hoe jullie tegen mensen met autisme aankijken, aangezien mensen in mijn klas soms er, om het zo te zeggen, raar over doen naar mijn mening, terwijl ik zelf denk: Wat gaat daar in je bolle kop om?
    Sommige mensen hebben vooroordelen of bepaalde ideeën over hoe een ''autist'' is, doet en denkt, terwijl naar mijn persoonlijke ervaringen daar vrijwel nooit helemaal klopt of in de buurt komt.

    Ik heb er zelf veel ervaring mee en ik zie niet het grote verschil, behalve dat het, om het zo te zeggen, een ''gebruiksaanwijzing'' aan te pas kan komen soms. Elk persoon met autisme is anders en daarbij verschilt het ontzettend sterk in de mate van de aanwezigheid van autisme. Op school is er een lokaal die gewijd is aan posters met dit soort dingen en daar hangt ook één met: Autisme sterke kanten. Daarop staan juist heel leuke eigenschappen, zoals eerlijk- en oprechtheid, dat ze zich goed houden aan afspraken als die er zijn, goed visueel geheugen hebben, oog voor details hebben, veel feiten kunnen opnoemen, beleefd zijn, kunnen zichzelf goed vermaken en hebben eigen humor [oftewel: jezelf kunnen vermaken].

    Mijn vraag: Wat vind jij van mensen met autisme in het algemeen, wat zijn je ervaringen doe je eventueel hebt en hoe zie jij mensen met autisme?

    Géén kritiek op elkaar hebben, schelden op elkaar, discussiëren en ruziën over elkaars mening want dat verandert toch niet PATSBOEMFLITS in één keer, beleefd zijn tegen anderen zou ook fijn zijn.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mijn broer heeft asperger, en soms merk je er echt niks van.
    Ik vind het heel normaal sommige mensen denken dat het een spastische ziekte is waar je geestelijk niet goed bent of zo. Er is niks zo on-waar.