• Ik vraag me of hoe jullie tegen mensen met autisme aankijken, aangezien mensen in mijn klas soms er, om het zo te zeggen, raar over doen naar mijn mening, terwijl ik zelf denk: Wat gaat daar in je bolle kop om?
    Sommige mensen hebben vooroordelen of bepaalde ideeën over hoe een ''autist'' is, doet en denkt, terwijl naar mijn persoonlijke ervaringen daar vrijwel nooit helemaal klopt of in de buurt komt.

    Ik heb er zelf veel ervaring mee en ik zie niet het grote verschil, behalve dat het, om het zo te zeggen, een ''gebruiksaanwijzing'' aan te pas kan komen soms. Elk persoon met autisme is anders en daarbij verschilt het ontzettend sterk in de mate van de aanwezigheid van autisme. Op school is er een lokaal die gewijd is aan posters met dit soort dingen en daar hangt ook één met: Autisme sterke kanten. Daarop staan juist heel leuke eigenschappen, zoals eerlijk- en oprechtheid, dat ze zich goed houden aan afspraken als die er zijn, goed visueel geheugen hebben, oog voor details hebben, veel feiten kunnen opnoemen, beleefd zijn, kunnen zichzelf goed vermaken en hebben eigen humor [oftewel: jezelf kunnen vermaken].

    Mijn vraag: Wat vind jij van mensen met autisme in het algemeen, wat zijn je ervaringen doe je eventueel hebt en hoe zie jij mensen met autisme?

    Géén kritiek op elkaar hebben, schelden op elkaar, discussiëren en ruziën over elkaars mening want dat verandert toch niet PATSBOEMFLITS in één keer, beleefd zijn tegen anderen zou ook fijn zijn.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Het zijn gewoon mensen
    Ik heb zelf Asperger (lichtere vorm van autisme), maar ik schuif daar niet de schuld op van de dingen die ik doe, ik ken mensen die dat doen en die vind ik strontvervelend


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb zelf ook een vorm van autisme, en ik ken ook anderen die autisme hebben. Soms denk ik wel eens van hen 'hoe stom kan je zijn', maar ik besef daarna altijd dat ze aan sommige dingen niet kunnen doen. Wat niet wilt zeggen dat we alles wat 'verkeerd' gaat op ons autisme mogen steken. We denken gewoon anders dan anderen. Sommige dingen worden moeilijk door ons autisme, vooral dan sociaal zijn en zo, maar we zijn ook niet allemaal hetzelfde. Sommigen hebben er veel last van, anderen minder. En vaak ook op andere manieren. Een basis is hetzelfde, maar het uit zich bij iedereen anders.
    En ik heb een hekel aan mensen die zeggen: 'autisme, dat ken ik, ik heb Ben X of Rainman gezien'. De meeste mensen met autisme zijn niet zo extreem, hoewel je 'normale autisten' nooit ziet als er ergens in de media of films over verteld wordt


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Een vriend van mij heeft autisme, en mijn beste vriend ADHD. But if you're nice to me, I really don't give a fuck.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Mijn enige ervaring is de mensen op tv, maar ja, ik zou toch wel iemand met autisme echt ontmoeten. Ik wil weten hoe ze zijn.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Ooit zat er een jongen in mijn klas met autisme. Ik vond hem raar, maar dat is gewoon omdat hij een keer zelfmoord wou plegen in klas met een stompe schaar. Sindsdien heb ik hem nooit meer gezien.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 23:25 ]


    Life is all about having a good time.

    Een klasgenoot van me heeft autisme en ADHD. Als hij zijn pilletjes neemt merk je er niets van, maar als hij ze niet neemt zit hij de hele dag door op zijn stoel heen en weer te wiegen.
    Op schoolreis hadden ze hem ooit uitgedaagd om Monster te drinken, toen begonnen zijn stoppen gewoon door te slaan. Maar buiten dat is het echt een schatje. (cat)


    Happiness can be found, even in the darkest of times.