• Occulta Insula


    Het Veen Lyceum uit Rotterdam gaat met 5 havo en vwo op werkweek naar de Ardenne, halverwege de week word een groep van tieners als straf naar huis gestuurd. Op de busreis terug gebeurd er iets raars. De bus rijd het ene moment op de snelweg en het volgende moment valt het wegdek onder de wielen vandaan. De bus valt zo'n anderhalve meter naar beneden en staat dan midden op een strand.
    Er ontstaat paniek in de groep. Waar zijn ze? Waarom zijn de buschauffeur en de docent er niet?
    Een ding is duidelijk, ze zijn niet alleen op het eiland. Er zijn nog twee andere groepen: de watermacht en de woudstam.
    De woudstam noemt het eiland Occulta Insula, wat verborgen eiland betekend aangezien nog nooit iemand een manier heeft gevonden om de buitenwereld te laten weten dat het eiland bestaat.

    De tieners hebben de bus en hun koffers/tassen bij zich op het eiland. Dit zijn de enige moderne spullen die op het eiland te vinden zijn. Er is geen telefoonbereik.
    De watermacht bestaat voornamelijk uit rovers en vissers. Hun voorouders waren piraten die tijdens een gevecht op zee ineens op Insula Carcerem aan strandde zo'n 300 jaar geleden. Het schip was zo kapot dat het niet echt meer varen kon daarom hebben ze er een dorp uit gebouwd. Ze leven van de vis die ze op de open zee vangen en van wat ze hebben kunnen plunderen van de woudstam. Ze voeren al jaren een strijd met de woudmensen. Dat geen van beide tot nu toe gewonnen heeft. Nadat hun kogels opraakte zijn ze over gestapt op kruisbogen om mensen mee neer te schieten. Ze hebben nog wel hun kanonnen om hun dorp te verdedigen.
    De woudstam is al het langst op het eiland. Ze kennen het eiland als hun broekzak en voeren al eeuwen een strijd met de watermacht. Ze zijn een trots krijger volk en ze leren hun kinderen al van jongs af aan hoe ze moeten vechten. Toen de piraten naar het eiland kwamen boden ze hen een plaats aan in hun stam voornamelijk uit nieuwsgierigheid over hoe de wereld er toen uit zou zien, maar de piraten weigerden en beroofden hen. Het is mogelijk dat ze de tieners uit diezelfde nieuwsgierigheid ook een plaats in hun stam aanbieden of in ieder geval hen niet direct zullen aanvallen, maar het kan ook zijn dat ze door het verraad van de piraten ze nieuwkomelingen niet zullen vertrouwen. De woudstam leeft van de dieren die ze houden, de groentes die ze verbouwen, de jacht en de vruchten die ze plukken.


    Invullijstje:
    Tieners:
    Naam:
    Leeftijd (16/17):
    Groep:
    Reden dat je naar huis word gestuurd:
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Extra:


    Watermacht:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (leider, visser, rover, etc.):
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. sabel, kruisboog, dolk):
    Extra:


    Woudstam:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (krijger, leider, boer, etc.):
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. pijl en boog, zwaard, mes):
    Extra:



    Rollen: [nog plaatsen vrij]

    Tieners: (graag jongens en meisjes gelijk houden)
    - Maria Jansen Geleninja (1)
    - gereserveerd CaptianHook
    - Clinton Richard Logan Phortion (2)
    - Nico Simon McCartney CaptianHook (3)
    - gereserveerd Mashtonx
    Watermacht:
    - Clarissa Geleninja (1)
    - Castella Genevieve Phortion (2)
    Woudstam:
    - Qing 'Q' Minho Lee Sobremesa (4)
    - Marween Nashwa Gandilo Gotika (5)
    - Thomas Dean Ying. HemmingsMyHero (7)


    Faceclaims:
    Cara Delevingne & Ki-Hong Lee ComingToTheTree
    Lilly Collins Geleninja
    Kaya Scodelario Recentia
    Dylan O'Brien WhereITold
    Calum HoodHemmingsMyHero


    Reservaties blijven 4 dagen staan.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2015 - 17:36 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Een meisje uit de tieners en een jongen uit de woudstam graag (:
    & ik FC Cara Delevingne & Ki-Hong Lee

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 18:12 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    ComingToTheTree schreef:
    Een meisje uit de tieners en een jongen uit de woudstam graag (:
    & ik FC Cara Delevingne & Ki-Hong Lee


    Je reservatie staat er.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.


    Naam: Maria Jansen
    Leeftijd: 17
    Groep: Tieners
    Reden dat je naar huis word gestuurd: Ze had alcohol bij zich en was behoorlijk aangeschoten.
    Uiterlijk: faceclaim Lilly Collins
    Maria heeft littekens op haar buik en rug van een auto ongeluk waar ze in was.[KLIK]
    Innerlijk: Maria is slim en ongelofelijk koppig. Tegenwoordig is ze ook bod en onverschillig naar bijna iedereen om haar heen. Niks kan haar nog echt schelen. Ze maakt overal een troep van en ruimt niets op. In werkelijkheid is ze eenzaam en bang, maar durft ze dit niet toe te geven. Ze is aan het rouwen en weet niet hoe ze met dat verdriet om moet gaan. Daarom baggert ze maar verder en houd ze zichzelf zo veel mogelijk bezig. Ze voelt zich het beste als ze aan het rennen is of iets te doen heeft. Dat laatste is dan ook de enige reden dat haar cijfers zo goed zijn. Ze stort zich in werk om zichzelf af te lijden van de pijn en verdriet in haar.
    Geschiedenis: Maria werd geboren in Den Haag en was de enige dochter van William en Theressa Jansen. Was, want haar ouders overleden in een auto ongeluk dat ook het leven van haar jongere broertje vroeg. Zijzelf overleefde het, maar zat vast naast haar bewusteloze tweeling broer en dode broertje in een auto die ondersteboven lag. Ze woont nu samen met haar tweeling broer James bij hun oom. Maria zit dan ook nog maar twee maanden op het Veen Lyceum en vind het daar niets. Ze heeft een aantal drastische veranderingen in haar personaliteit gehad sinds het auto ongeluk. Ze is niet meer zo vrolijk en vriendelijk als vroeger. Ook drinkt ze, iets wat ze daarvoor nog nooit gedaan had. Wat niet veranderd is is hardlopen. Iets waar ze altijd al heel goed is geweest en ze nu nog altijd doet.
    Sterke punten: Ze kan heel snel rennen.
    Zwaktes: Ze heeft claustrofobie door het auto ongeluk waar ze in zat.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 22:17 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mag ik een tiener meisje, dan FC ik alvast Kaya Scodelario (:.


    “We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”

    Dancal schreef:
    Mag ik een tiener meisje, dan FC ik alvast Kaya Scodelario (:.


    Je staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mag ik een meisje uit de woudstam?

    Keynes schreef:
    Mag ik een meisje uit de woudstam?


    Je staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Zou ik een jongen van de tieners en een jongen bij de watermacht? Als het kan mag die dan de leider zijn van de watermacht?


    She was always looking for more..


    Naam: Clarissa
    Leeftijd: 19
    Groep: Watermacht
    Rang: Rover



    Uiterlijk: Clarissa is lang, langer dan de meeste vrouwen in het dorp. Haar lengte zit voornamelijk in haar benen en ze kan dan ook ongelofelijk hard rennen. Ze heeft blond haar dat bijna altijd in een vlecht zit. Ze heeft grijze ogen en een gaaf gezicht. Haar handen, armen en benen zitten echter onder de kleine littekens van haar beroep. Haar handen zijn niet zacht, maar hard van het eelt en hoewel ze er mooi slank uit ziet is haar lichaam een en al spier.
    Outfit >>> >>>


    Innerlijk: Clarissa is een serieus en slim iemand. Met vrienden kan ze lachen, maar als ze aan het werk moet is ze een en al serieus. Ze is slim, goed met een wapen, snel en ze weet dat ze niet lelijk is, maar ergens heeft ze het idee dat ze nooit goed genoeg zal zijn. Haar moeder kijkt eigenlijk altijd alleen maar naar haar oudere broer (Rudolf) en vergelijkt haar met hem. Ze word er gek van, want zij heeft haar eigen kwaliteiten. Ze is koppig en doet wat ze wil, maar de mening van de mensen om haar raakt haar toch. Ondanks dat het haar zeer doet dat mensen haar niet altijd accepteren en met het blijkbaar altijd nodig vinden om haar met haar prachtige moeder of stoere vader te vergelijken, blijft ze bij zichzelf. Ze vind het dan misschien wel niet leuk dat ze nooit zo mooi en geliefd als haar moeder of zo dapper en sterk als haar vader zou zijn, maar ze gaat zichzelf niet veranderen om anderen beter te laten voelen. Ze heeft daar te veel eigenwaarde voor. Clarissa kan heel roekeloos omgaan met haar eigen leven, maar zou dat nooit doen met dat van iemand anders. Zelfs niet haar broer die ze eigenlijk helemaal niet mag, maar niemand mag Rudolf echt. Hij is behoorlijk seksistisch en arrogant. Ook vind zichzelf nogal wat, iets waar de meningen nogal over verschillen.
    Geschiedenis: Clarissa was geboren als dochter van de watermacht leider en de mooiste vrouw van het dorp. Haar vader overleed echter toen ze veertien was en een nieuwe leider nam zijn plaats. Haar moeder vond het nooit een leuk idee dat Clarissa ging vechten en roven en wil het liefst dat ze met de nieuwe leider trouwt om zo haar gezin meer macht te geven. Eigenlijk wil haar moeder dat Clarissa's oudere broer de leider werd, maar toen het duidelijk werd dat dat nooit gebeuren ging ontstond haar moeders obsessie met dat Clarissa met de nieuwe leider van de watermacht moest trouwen. Clarissa vind het niets en blijft rustig door gaan met roven, plunderen en zeilen.
    Sterke punten: ze is behoorlijk sterk en ongelofelijk snel, ze kan de meeste mannen voorbij rennen.
    Zwaktes: bang voor slangen en roekeloos met haar eigen leven.
    Wapens: zwaard en kruisboog
    Extra: Clarissa kan zeilen en zwemmen.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 15:14 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    WhereITold schreef:
    Zou ik een jongen van de tieners en een jongen bij de watermacht? Als het kan mag die dan de leider zijn van de watermacht?


    Je staat er bij


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Alison Coraline Hale.- tiener


    Leeftijd :
          zestien jaar en een half.

    Reden dat je naar huis word gestuurd:
         

    Uiterlijk:
         

    Innerlijk:
         

    Geschiedenis:
         

    Sterke punten:
          Alison kan eerst en vooral ongelooflijk goed manipuleren, het is iets dat ze in het dagelijkse reden ook doet, een gewoonte dus. In de jaren is ze steeds sterker geworden in je manipuleren van mensen. Ze is dus ook een goeie actrice, en kan zich goed als iemand voordoen.
          Maar als physieke sterke punten is ze vooral heel erg snel en lenig. Haar lenigheid komt door het vele dansen, maar dit zegt ze aan niemand. Ze vindt het gênant dat ze vroeger bijna ster danseres is geworden. Omdat ze de tweede plaats kreeg heeft ze er nooit meer over gepraat. Ze volgt al een tijdje pijl en bogenles en is er ook best goed in. Ze kan er zelf eentje maken met stokken en een draad.

    Zwaktes :
          Alison wilt altijd gelijk hebben en altijd haar eigen weg volgen. Hierdoor kan ze niet bepaald goed samenwerken. Ze kent niet veel van planten, want het heeft haar nooit geïnterresseerd. Stiekem is ze helemaal niet sterk, dat verwacht je niet meteen van deze stoere meid, maar eigenlijk is ze erg zwak en heeft het moeilijk met gevechten.

    Extra:
         

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 17:17 ]


    “We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”

    Mag ik een meisje uit de woudstam?


    In a dream I was a werewolf, my soul was filled with crystal light!

    Djibriel schreef:
    Mag ik een meisje uit de woudstam?


    Je staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Moet de woudstam een getint uiterlijk hebben?

    En ik had een vraagje, is het toegestaan dat mijn char haar ouders haar als baby zijnde gevonden hebben en ze als eigen kind hebben opgevoed?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 21:54 ]


    In a dream I was a werewolf, my soul was filled with crystal light!

    Ik twijfel... Het lijkt me leuk, maar ik ben bang dat ik te weinig zal hebben om hier veel te kunnen schrijven...


    Stenenlikker