• Laatst ben ik op vakantie geweest in Frankrijk met een vriendin toen het gesprek neer kwam op South Park, al sinds zeven jaar de enige serie die mij écht heeft aangetrokken, simpelweg omdat het zo taboedoorbrekend is en mijn nuchtere persoonlijkheid dat wel kan waarderen. Maar zij vertelde me dat haar moeder niet wil dat ze het kijkt omdat het zo 'grof' is. Ikzelf heb het nooit echt grof gevonden. Oké, met afleveringen als Passion of the Jew, Gingerkids of Fishsticks (waardoor Kanye West zich diep beledigd voelde) zijn Trey Parker en Matt Stone misschien wat te ver gegaan en het taalgebruik is soms ook niet je-van-het, maar persoonlijk heb ik het nooit gezien als grof; eerder het onderhandelen van actuele zaken op een humoristische wijze. Nu vroeg ik me af of hier ook mensen waren die zich eens flink beledigd voelden door de serie of het gewoonweg niet leuk vinden door de soms wat discriminerende grappen, want ik heb me in die zeven jaar nooit geërgerd aan de grappen of verhaallijnen.


    Searching heavens for another earth

    Voiceless schreef:
    South Park is geniaal.. (krul)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    South Park is gewoon geweldig:)


    You can't not look cool with a crossbow.

    Hoewel ik het nu niet meer volg, vind ik South Park een geweldig programma. Zoals eerder gezegd is het taboedoorbrekend en wordt er omgegaan met actuele onderwerpen, op een humoristische manier. I like the style.


    Til hug og blod.

    Destined schreef:
    (...)

    Jaa idd, het enige probleem is dat mensen niet verder nadenken dan hun neus lang is :P Natuurlijk zit er veel meer in dan al dat grove gedoe, maar dat weten wij wel alleen niet alle kijkers zijn dat zo. En drm vinden ze het leuk, omdat het zo grof is. Ze richten hun aandacht op het kenmerk dat zij het leukst vinden van de serie en voor de rest van de serie hebben ze een soort oogkleppen op.


    In elke serie zit wel meer moraal dan de makers eigenlijk bedoelen. Nou ja, bijna elke serie. Zoals eerder genoemd denk ik niet dat New Kids ooit zichzelf binnenstebuiten keert om meer dan grof te zijn, maar na zoveel afleveringen South Park - en dan doel ik in het speciaal op Kenny Dies, The Poor Kid en Cherokee Hair Tampons - weet ik wel dat het niet alleen maar om wat het op het eerste gezicht lijkt gaat; een grove, humoristische serie.


    Searching heavens for another earth

    Ik vind South park best wel heel erg stom. Ik vind het een beetje ..ietsie té. Het ligt op het puntje van mijn tong ,maar ik weet het woord even niet.


    Shoganai i ne~

    ik mag het ook niet kijken van mijn moeder omdat het "zo'n erg onbeleefde" serie is. Maar een keer keek ik er toch stiekem naar samen met mijn nicht, was het episode van Jonas Brothers waarbij op gegeven moment een signeersessie was en een kind zei: laten we met orale sex beginnen. Ik was zo van: that`s not funny at all!!


    -

    Mysterions schreef:
    (...)

    Oh serieus? Ik dacht eerlijk gezegd dat er nog wel meer mensen daaraan meededen. In ieder geval; het zaakje is allemaal zo geregeld dat het nooit helemaal bespot wordt. Er zijn veel personages in South Park, dus veel meningen.


    Nope, Nederland is het enige land. Misschien België, maar dat betwijfel ik. En als je iemand ziet schelden in een andere taal, Engels bijvoorbeeld, op het internet, dan is het waarschijnlijk een Nederlander.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Gondor schreef:
    Hoewel ik het nu niet meer volg, vind ik South Park een geweldig programma. Zoals eerder gezegd is het taboedoorbrekend en wordt er omgegaan met actuele onderwerpen, op een humoristische manier. I like the style.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Grof inderdaad, maar zoals jij al zei: taboedoorbrekend. Dat ze achterlijk doen over seks is niet per se goed, maar dat het ter sprake komt wel, zeker in zo'n preuts land als de VS. Sommige dingen zijn echt pure onzin though, zoals die cavia-epidemie.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb een dagelijkse shot Comdy Central nodig om de humor van mijn klasgenoten te compenseren, ik zou anders nog vergeten wat humor is. (cat)
    Back to the point, ik vond de aflevering van Fishticks echt geweldig, zelfs mijn vader, en heb mij er meerdere malen om laten rofl'en. Ja, I agree, ze gaan soms te ver met taalgebruik, hoewel ikzelf grof taalgebruik kan waarderen en hetmprima vind, net als de humor. Ik vind de humor van Family Guy ook geweldig, ontzettend grof maar o zo leuk.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik vind South Park een geweldig programma. In elke aflevering zit wel iets dat je kan leren, jongeren worden zo bezig gehouden met dingen die echt in de wereld spelen en de verschillende meningen erom heen terwijl ze het zelf amper doorhebben.


    Your make-up is terrible

    Desmond schreef:
    Ik vind het geweldig en het is gewoon vrijheid van meningsuiting. Ze steken er op een of andere manier altijd een moraal in waardoor je eigenlijk gaat nadenken hoe het zo ver is gekomen met de maatschappij. Natuurlijk zijn er altijd mensen die de humor er niet van inzien en het te persoonlijk nemen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik vind het echt geweldig hoe ze bepaalde onderwerpen naar voren brengen. (krul)


    -

    Genius schreef:
    Ik vind het echt geweldig hoe ze bepaalde onderwerpen naar voren brengen. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Symphonia schreef:
    Ik heb een dagelijkse shot Comdy Central nodig om de humor van mijn klasgenoten te compenseren, ik zou anders nog vergeten wat humor is. (cat)
    Back to the point, ik vond de aflevering van Fishticks echt geweldig, zelfs mijn vader, en heb mij er meerdere malen om laten rofl'en. Ja, I agree, ze gaan soms te ver met taalgebruik, hoewel ikzelf grof taalgebruik kan waarderen en hetmprima vind, net als de humor. Ik vind de humor van Family Guy ook geweldig, ontzettend grof maar o zo leuk.


    Fishsticks pakte ook ontzettend goed uit, en als je het toch over je klas hebt; de 'Fishdick-grap' hebben mijn klasgenoten aan iedereen verteld, haha.


    Searching heavens for another earth