• Geen idee of dit hier goed staat?


    Wat ik me al een paar keer afvroeg was; waarom zijn er fanfictions waarin de beroemde persoon niet bekent is?
    Dan staat er zo op de "voorpagina"; "… doesn't excist"/"no one is famous".


    Niet afkrakend/beledigend bedoelt, maar ik vroeg het me gewoon af.
    Want mijn eerste reactie is dan; waarom dan een fanfiction?
    Dan kan het toch net zo goed een "onbekende personen" verhaal zijn?


    Just wondering.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Waarom ga je er van uit dat het een discussie is

    En ik snap niet waarom iets is zoals het is. Dus probeer ik het uit te vogelen :Y)

    Omdat er verschillende mensen zijn met verschillende meningen om een bepaald onderwerp.

    Als je niet snapt waarom iets is wat het is, en dat uit wilt vogelen, kun je je net zo goed af vragen waarom tijd tijd is en waarom een tafel een tafel heet.


    Believe in yourself.

    Ivan schreef:
    Alternate universe geloof ik, heb ik wel vaker gezien. Bijvoorbeeld Harry Potter en Draco Malfidus die in een band zitten en meedoen aan Idols, ik zeg maar wat.
    En op de vraag 'waarom dan een fanfiction' valt vrij makkelijk antwoord te geven: omdat het fans zijn die die verhalen schrijven. En in een verhaal kun je van alles met de characters doen.

    Wow, dat heb ik nog nooit gezien, maar dat zou ook vreemd zijn, haha.
    Maar dat klinkt wel onwijs grappig/leuk, over die band! (x



    Dharma schreef:
    (...)
    Omdat er verschillende mensen zijn met verschillende meningen om een bepaald onderwerp.

    Als je niet snapt waarom iets is wat het is, en dat uit wilt vogelen, kun je je net zo goed af vragen waarom tijd tijd is en waarom een tafel een tafel heet.

    Ja, want elke vraag moet natuurlijk onbegrijpelijk zijn, niet?
    However, tijd bestaat niet, maar dat is weer een heel ander verhaal.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 10:45 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Wel, ik denk dat het dan gewoon voor de lezers is. Zet 1D in je titel en je hebt gelijk 50 abo's.
    Zelfs als ze er dan niet expliciet in voor komen maak je de lezertjes blij want zij kunnen zich voorstellen dat hun idooltjes in je verhaal voorkomen (of in het verhaal van iemand anders)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Uneventful schreef:
    Volgens mij willen ze de artiest gebruiken maar zeg maar niet al het gedoe dat er rondom zit zoals bodyguards/managers en de fans en exen.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Is het niet het feit dat onbekende personen zwaar ondergewaardeerd worden? Of het feit dat fan zo verslaafd zijn dat ze eigen "perfecte" personage meer kunnen verzinnen en dus de trekken die hun OP personage zou hebben, gewoon printen op het gezicht van een celeb...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Frodo schreef:
    Wel, ik denk dat het dan gewoon voor de lezers is. Zet 1D in je titel en je hebt gelijk 50 abo's.
    Zelfs als ze er dan niet expliciet in voor komen maak je de lezertjes blij want zij kunnen zich voorstellen dat hun idooltjes in je verhaal voorkomen (of in het verhaal van iemand anders)




    Dat is niet waar. Als de schrijfstijl iemand niet bevalt of iets dan neem je ook geen abo. Het moet dus ook goed geschreven zijn.


    Pretty is just a pretty word.

    Seasons schreef:
    (...)
    Ja, want elke vraag moet natuurlijk onbegrijpelijk zijn, niet?
    However, tijd bestaat niet, maar dat is weer een heel ander verhaal.

    Niet echt.


    Believe in yourself.

    Als je een alternatif universe nodig hebt, vind ik persoonlijk dat je minder moet pushen en de kwaliteit van je verhaal zijn werk moet laten doen, niet één of andere celeb in de titel.
    Maar fans zullen fans blijven en in alles heb je mensen die net iets te ver willen gaan.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Als er ergens One Direction of een van de namen van de jongens staat,heeft het meer kans op lezers. Lezers=Kudo's. Kudo's=Top. Top='Beroemdheid'. Zo zie ik het tenminste. Ik zeg wel niet dat alle schrijfsters dat doen.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    CURLYMONSTER schreef:
    (...)



    Dat is niet waar. Als de schrijfstijl iemand niet bevalt of iets dan neem je ook geen abo. Het moet dus ook goed geschreven zijn.


    Kidding me? Heb je die verhalen in de top al eens goed bekeken? Sommigen zijn echt... kinderlijk geschreven. Maar omdat er 1D in hun titel staat, verdienen ze de top 5

    Hiermee bedoel ik natuurlijk niet ze allemaal.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 13:03 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Da's Alternate Universe fanfiction.


    Caution first, always.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Zou je ooit een verhaal lezen met een lelijke acteur erin? Not really. Mensen lezen een fanfiction omdat ze de artiest knap vinden. Dus dat mag je dan niet in je verhaal zien, maar ze beelden zich de artiest voor tijdens het lezen.


    Ja, waarom niet? Mij kan het echt niet schelen hoe een karakter er uit ziet ... Als het verhaal maar goed is.


    Til hug og blod.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Zou je ooit een verhaal lezen met een lelijke acteur erin? Not really. Mensen lezen een fanfiction omdat ze de artiest knap vinden. Dus dat mag je dan niet in je verhaal zien, maar ze beelden zich de artiest voor tijdens het lezen.


    Ik vind het verhaal belangrijke dan de acteurs die erin spelen.


    26 - 02 - '16

    Naar mijn mening is heel dat fanfiction-wereldje (hier op Q toch) enorme vriendjespolitiek, en dan met name die 1D-stories.
    Zo het principe van 'ik lees het jouwe, als jij het mijne leest' of 'ik kudo het jouwe als jij het mijne kudo't' of met abo's, hetzelfde.

    En tegenwoordig schrijft amper iemand nog zijn eigen rollen (er zijn natuurlijk mensen die altijd OP schrijven), en dan is het eens zo verleidelijk om een bestaand persoon te gebruiken voor je verhaal, beroemd of niet. Ik vind het zelf superonorigineel, maar je kan er niet veel aan doen, vrees ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Die mensen schrijven zo'n verhaal met 1D die niet beroemd is omdat ze eigenlijk een OP verhaal wilden schrijven maar een verhaal met 1D trekt nou eenmaal meer lezers. Eerlijk gezegd, er zitten soms best goeie verhalen tussen en dan lijken de karakters misschien niet op de echte karakters van de jongens van 1D maar dat maakt mij niks uit.

    Ik loop ook al een tijdje met idee om een verhaal te schrijven met 1D er in maar dat verhaal wil ik niet schrijven om meer lezers te krijgen. Dat verhaal idee wil ik gewoon graag uit werken.


    Physics is awesome