• Iets meer dan een maand geleden heb ik gehoord dat de alcoholleeftijd omhoog gaat naar 18 jaar vanaf januari. Is het nou wel zo of niet? Niet dat ik er veel mee te maken heb, omdat ik over 2 maanden 18 wordt, maar toch ..
    Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie het er wel, of niet mee eens?


    To infinity and beyond •

    Ik weet niet of het door is gegaan, aangezien ik geen alcohol drink. :') het maakt mij niet uit, ik hoef nog geen alcohol, ik heb er geen behoefte aan. Het is wel jammer voor alle zielige 13jarigen die graag alcohol willen om stoer te doen. (nothing personal, ik kan er gewoon niet tegen, minderjarigen die zoveel alcohol drinken dat ze in een coma komen)


    Destroy what destroys you.

    Mij maakt het niet zoveel uit, maar ik ben dan ook nog maar 14 en heb geen behoefte aan alcohol. En ik heb ook geen idee of het wel of niet waar is.

    Geen idee. Maakt voor mij toch weinig uit. Bijna 19 so i'm save


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Ik weet het niet, maar mijn oma zei zoiets. Maar mij boeit het ook niet veel, ik hoef nog geen alcohol te drinken. Ik heb liever een ice-tea. En ik mag soms eens proeven als er een feest van de familie is, dat vind ik al alcohol genoeg haha. c:

    Ik vind het dom, zeker als de leeftijd voor sterke drank ook op 18 blijft. Ze hebben het zo gedaan om jongeren langzaam aan alcohol te laten wennen, eerst dingen met een laag percentage zodat ze hun grenzen leren kennen, daarna dingen met een hoog percentage. Als ze dit door gaan zetten heb je dat niet meer en gaan ze meteen aan de sterke drank. Daarbij, jongeren komen toch wel aan alcohol, dus het is nog nutteloos ook. Ze zouden beter moeten controleren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zou er in ieder geval erg blij mee zijn als het door zou gaan.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Gaat geloof ik wel door, maar 2 maanden daarna word ik 18 (: maar drink weinig alcohol dus geen last van. Het is de bedoeling dat de jeugd dan minder zal gaan drinken... maar geloof niet echt dat t zal helpen.


    Life is hard, just break it with your head <3

    Ik zou wel blij zijn als het door zou gaan al heb ik er toch niks aan. Ik krijg er koppijn van en ben toch tegen die tijd bijna 18.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Denk niet dat het wat gaat helpen.

    Geen idee eigenlijk. En het maakt me ook niet zoveel uit. Van mij mag het, als ze denken dat het gaat helpen.
    Ik denk wel dat het waarschijnlijk wel in het nieuws komt als het zo ver is.


    I am an idiot, I move.

    Melonpan schreef:
    Denk niet dat het wat gaat helpen.


    26 - 02 - '16

    Floyd schreef:
    Ik vind het dom, zeker als de leeftijd voor sterke drank ook op 18 blijft. Ze hebben het zo gedaan om jongeren langzaam aan alcohol te laten wennen, eerst dingen met een laag percentage zodat ze hun grenzen leren kennen, daarna dingen met een hoog percentage. Als ze dit door gaan zetten heb je dat niet meer en gaan ze meteen aan de sterke drank. Daarbij, jongeren komen toch wel aan alcohol, dus het is nog nutteloos ook. Ze zouden beter moeten controleren.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik heb geen idee. Mij zou het in ieder geval niks uitmaken, ik drink vrijwel nooit.


    Caution first, always.

    ik denk eerlijk gezegt als ze de leeftijd omhoog brengen dat juist meer mensen onder de 18 gaan drinken, alleen omdat het dan verboden is.
    Maar ik ben echt niet zo'n comazuiper hoor:]Ik heb de drank nog nooit echt aangeraakt, voordat ik dat doe wacht ik netjes tot ik de goeie leeftijd heb :]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Niet dat het iets zal uitmaken trouwens, de tieners die een drankje mogen of niet gaan toch stiekem kopen en drinken. Het is vragen voor problemen.


    -