• Hoihoi, doe je mee?

    Ik heb (eindelijk ;)) toestemming om te beginnen met mijn Weerwolven van Wakkerdam-wedstrijd.

    Inschrijvingen gesloten

    Voorwaarden om mee te doen:
    - best eerst de regels lezen (staan in de story)
    - in dit topic even laten weten dat je graag meedoet
    - een pb naar mij sturen met welke dagen per week je ongeveer online bent. De rollenverdeling gaat grotendeels per loting, maar hier hou ik ook rekening mee (daarom dus, pb, niet in het topic, zodat anderen niets kunnen afleiden)

    DEELNEMERSLIJST (25)
    JFien
    Europe
    Kermit
    Buttzville
    Moonly
    Alcyone
    xKimberley24
    Damnn
    Patholoog
    Louriox
    AkatsukiXxX
    Dayxdreamer
    Eef95
    roaar
    nachtkat
    ilseh95
    Histoire
    RatzLove
    Alaric
    Mortician
    Gubleraholic
    Cresseyde
    30seconds
    Vasilisa
    Vollmer
    _______________


    Voor wie niet helemaal weet hoe het spel werkt, een poging tot uitleg:
    Het komt erop neer dat iedereen een soort "identiteit" krijgt (kijk maar naar de rollen in de story). Er zijn er meer, maar je bent eigenlijk of weerwolf (= gewoon de weerwolven-identiteit) of burger (= al de rest). Het spel heeft afwisselend nacht en dag. De weerwolven weten van elkaar wie ze zijn, maar niemand anders kent de identiteiten van de anderen. (dus weerwolven weten ook niet wie bv de heks is.) Tijdens de nacht, waar het spel mee begint, kiezen de weerwolven samen een slachtoffer uit om te doden. Tijdens de dag moet iedereen van het 'dorp' stemmen op wie zij denken dat een weerwolf is (dus ook weerwolven stemmen mee, omdat niemand weet wie de wolven zijn). De persoon met de meeste stemmen gaat dan ook dood. Wie dood is doet niet meer mee. Uiteindelijk winnen of de weerwolven, als zij als laatste overblijven, of de burgers, als alle weerwolven dood zijn.

    Hoe spelen we het via pc?
    Ik zal jullie je rol geven (grotendeels door loting, maar ik hou wel rekening met een paar zaken). Dan doen we verder alles in de story. Ik zet een kort of lang verhaaltje neer (afhankelijk van tijd of inspiratie) en laat zo weten of het nacht of dag is. Dan wordt alles besproken via pb (voor wat anderen niet mogen weten), eventueel dit topic en de reacties in de story. De resultaten zet ik dan in het hoofdstuk. Ik zeg ook altijd wie wat moet doen en tegen wanneer.



    EDIT: het spel is afgelopen, de burgers hebben gewonnen

    [ bericht aangepast op 1 dec 2012 - 23:08 ]


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    ik doe ook mee


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    even denken...

    Zou ik meedoen?

    ...

    NATUURLIJK!


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Zo weinig mensen
    meeeeeeeeerxD


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    damnn schreef:
    Zo weinig mensen
    meeeeeeeeerxD


    Graaaaaaaaaaaaaaaaag

    Nou ja, de inschrijvingen blijven nog wel even open


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    wat is dit precies???:$


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    ik doe mee (=


    As we sail thru life, don't avoid rough waters, sail on because calm waters won't make a skillful sailor

    nachtkat schreef:
    wat is dit precies???:$


    Een heel erg leuk spel wat we via internet gaan spelen. Maar ik vind het nogal moeilijk om uit te leggen, misschien wil iemand anders ff helpen??


    the future's always just a few heartbeats away

    Ehm, op wikipedia kan je het bekijken
    en op de wedstrijden forum ook


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    nachtkat schreef:
    wat is dit precies???:$


    Haha, oké, moeilijk uit te leggen. Zeggen dat je gewoon mee moet doen werkt niet zeker? (A)

    Het komt erop neer dat iedereen een soort "identiteit" krijgt (kijk maar naar de rollen in de story). Er zijn er meer, maar je bent eigenlijk of weerwolf (= gewoon de weerwolven-identiteit) of burger (= al de rest). Het spel heeft afwisselend nacht en dag. De weerwolven weten van elkaar wie ze zijn, maar niemand anders kent de identiteiten van de anderen. (dus weerwolven weten ook niet wie bv de heks is.) Tijdens de nacht, waar het spel mee begint, kiezen de weerwolven samen een slachtoffer uit om te doden. Tijdens de dag moet iedereen van het 'dorp' stemmen op wie zij denken dat een weerwolf is (dus ook weerwolven stemmen mee, omdat niemand weet wie de wolven zijn). De persoon met de meeste stemmen gaat dan ook dood. Wie dood is doet niet meer mee. Uiteindelijk winnen of de weerwolven, als zij als laatste overblijven, of de burgers, als alle weerwolven dood zijn.

    Is het nu een beetje duidelijk?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    cool, I'm in! maar hoe doen we dat via de pc?
    Sorry voor al die vragen:$


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    Dat is juist goed, weet je hoe het gaatxD


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    nachtkat schreef:
    cool, I'm in! maar hoe doen we dat via de pc?
    Sorry voor al die vragen:$


    Haha, die vragen doen me niets hoor, liever veel vragen dan dat het niet duidelijk is ;)
    Ik zal jullie je rol geven (grotendeels door loting, maar ik hou wel rekening met een paar zaken). Dan doen we verder alles in de story. Ik zet een kort of lang verhaaltje neer (afhankelijk van tijd of inspiratie) en laat zo weten of het nacht of dag is. Dan wordt alles besproken via pb (voor wat anderen niet mogen weten), eventueel dit topic en de reacties in de story. De resultaten zet ik dan in het hoofdstuk. Ik zeg ook altijd wie wat moet doen en tegen wanneer.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik ben benieuwd... al 15 deelnemers, het minimum is bereikt.
    Zouden de inschrijvingen nog open blijven tot de 24e, zoals eerst gezegd, of komen er eerder nog 10 bij? ...

    En nu zeggen jullie allemaal: "eerder tien bij, met meer is het leuker en vooral, dan kunnen we eerder beginnen!"

    xD


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Hoe meer zielen hoe meer vreugd


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    katl1 schreef:
    Haha, die vragen doen me niets hoor, liever veel vragen dan dat het niet duidelijk is
    Ik zal jullie je rol geven (grotendeels door loting, maar ik hou wel rekening met een paar zaken). Dan doen we verder alles in de story. Ik zet een kort of lang verhaaltje neer (afhankelijk van tijd of inspiratie) en laat zo weten of het nacht of dag is. Dan wordt alles besproken via pb (voor wat anderen niet mogen weten), eventueel dit topic en de reacties in de story. De resultaten zet ik dan in het hoofdstuk. Ik zeg ook altijd wie wat moet doen en tegen wanneer.


    Tanks, nu snap ik hem helemaal, let's begin the game (Komop 10 mensjes!:D)


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.