• Aloha,

    Zijn er hier mensen die op het HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht/Hilversum) zitten? Gewoon even nieuwsgierig. ^^
    Ik heb toelatingsexamen gedaan voor Game Art en Animatie. Van Animatie krijg ik nog te horen of ik op gesprek mag komen of niet, van Game Art heb ik vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben! Dus ik ga naar Hilversum, yay. :3
    Maar zijn er dus nog meer mensen die dit jaar toelatingsexamen hebben gedaan/gaan doen?


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ja, ik heb daar vorig jaar de vooropleiding gedaan en ben toegelaten tot illustratie. HKU in Utrecht trouwens. Leuk dat je bent aangenomen! Gefeliciteerd!

    [ bericht aangepast op 13 maart 2014 - 18:58 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ja, ik ga decentrale selectie doen voor geneeskunde in Nijmegen. En Leuven.
    Gefeliciteerd trouwens.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2014 - 18:58 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    @Einmana
    Ooh, that's nice :3. Ik vind het jammer dat Game Art en Animatie niet in Utrecht zitten, het is een leuke stad.
    And thank you ^^

    @Patholoog
    Succes met je selectie! ^^

    [ bericht aangepast op 13 maart 2014 - 19:02 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik ga zaterdag intake toets maken op het Grafisch Lyceum in Rotterdam voor Visualisatie. (mediavormgeving)
    Ben afgewezen op het Media College Amsterdam voor Grafisch vormgeving.

    Veel succes en gaaf dat je bent toegelaten


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    Ik ga zaterdag intake toets maken op het Grafisch Lyceum in Rotterdam voor Visualisatie. (mediavormgeving)
    Ben afgewezen op het Media College Amsterdam voor Grafisch vormgeving.

    Veel succes en gaaf dat je bent toegelaten

    Aah, dat is jammer... Veel succes op het GLU! Wat moet je precies voor toets doen?


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ackerman schreef:
    (...)
    Aah, dat is jammer... Veel succes op het GLU! Wat moet je precies voor toets doen?


    Ik denk een teken opdracht en vragen beantwoorden.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    (...)

    Ik denk een teken opdracht en vragen beantwoorden.

    Aha, succes dan ^^


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ackerman schreef:
    (...)
    Aha, succes dan ^^


    Dit. Meer dan je best kun je toch niet doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oeh! Hoe was dat?
    Ik wil Animatie gaan doen (nu nog niet, maar later wel). En ik ben wel eens op een gesprek geweest op het Rietveld, gewoon om te zien wat diemensen van mijn werk vonden, maar dat is toch niet hetzelfde, denk ik.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Succes en proficiat!

    Ik ga nu nog testen doen voor Spel aan Lemmens, Artesis en RITS


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Succes!
    Ik ga me volgend jaar aanmelden voor de bacholor of Economics and Business Economics op de Erasmus Universiteit. Als ik word afgewezen denk ik dat de bachelor Economie, beleid en managment mn b-plan is.
    Toch hoop ik stiekem op wonderbaarlijke wijze uiteindelijk op Codarts Rotterdam terecht te komen voor de dansopleiding. Not very likely to happen though.Te weinig technische ervaring.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 23:59 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Succes!
    Ik heb me aangemeld voor Cibap in Zwolle, opleiding Mediavormgeving en ik moet nog bericht krijgen over de verdere toelatingsprocedure. Ze zijn een beetje sloom. :')


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ackerman schreef:
    (...)
    Aah, dat is jammer... Veel succes op het GLU! Wat moet je precies voor toets doen?


    Eigenlijk, is het GLU het grafisch lyceum in Utrecht, waar ik op zit, haha :3

    Maar veel succes! :D


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    AWOLNATION schreef:
    Oeh! Hoe was dat?
    Ik wil Animatie gaan doen (nu nog niet, maar later wel). En ik ben wel eens op een gesprek geweest op het Rietveld, gewoon om te zien wat diemensen van mijn werk vonden, maar dat is toch niet hetzelfde, denk ik.

    De toelatingsdag zelf was echt heel zenuwslopend. Je komt op een hele nieuwe school, je kent niemand en dan moet je opeens heel veel van jezelf laten zien, waar je ook nog eens wordt op beoordeeld. Maargoed, we kregen dus van half negen tot half tien de tijd om onze opdracht en portfolio uit te stallen, toen moesten we wachten tot twaalf uur, want in die tussentijd werd alles beoordeeld. Uiteindelijk werden alle mensen die meededen het lokaal weer ingeroepen en dan krijg je een beetje zo'n X-Factor idee. Een docent las een aantal namen op en die moesten meekomen. Ik dacht eerst dat zij de mensen waren die door waren, aangezien er ook best goede mensen tussen zaten. Het tegendeel werd dus bewezen toen die docent zei dat de rest die in het lokaal mochten blijven zitten door waren naar de gespreksronde.
    En dan ben je er nog niet. Dan krijg je een rooster met alle gesprekjes en ik had dan weer het geluk dat mijn gesprekje pas om vier uur plaatsvond. Wat eigenlijk ook best gezellig was, want al die mensen daar zijn hartstikke aardig! En het gesprekje was eigenlijk meer een kennismaking gesprek, ze wilden weten waarvoor jij geschikt bent voor de oppleiding en wat je motivatie is, wat je interesses zijn, etc. Het was zenuwslopend, maar ook wel leuk. ^^

    Het Rietveld is inderdaad anders, daar zijn ze meer gericht op beeldende vorming en 'het kunstenaar worden', op het HKU kan je dat ook, maar daar heb je een wat grotere keuze qua opleidingen (muziek, beeldende vorming, media, etc). Maar hoe ze over je werk denken is ongeveer wel hetzelfde. Ik heb mijn portfolio ook laten beoordelen op Willem de Kooning en dat was ongeveer hetzelfde als op het HKU. ^^ Dus als er positivie dingen inzaten, zit je wel goed.


    Verder, allemaal bedankt voor de succesjes en diegene die nog toelating gaan doen, ook heel veel succes! ^^


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Oef ja, ik kan begrijpen dat die toelating echt zenuwslopend zou moeten zijn geweest! Ik weet nog dat toen ik toelating deed voor die basisopleiding (die veel minder streng is) ik al echt trillend op mijn benen stond. Ook de eindbeoordeling voor de dagopleiding was echt doodeng, terwijl ik toen wel alle mensen al kende (en zij mij).


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso