• Oké, dan haal ik het eerste plaatje weg om jullie tere zieltjes te besparen. De overigen laat ik wel staan, want ik ga niet helemaal zwijgen, omdat ik toevallig iemand op zijn tenen kan trappen.



    Overigens, je kunt me aanvallen wat je wilt, maar je zet jezelf er in mijn ogen alleen maar mee voor schut. Ik val niemand persoonlijk aan en ik heb geen van jullie allen dom genoemd, dus als jullie dat eruit willen halen, is het jullie eigen conclusie.

    Last but not least; Ja, ik ben ook gelovig geweest. Op papier zelfs nog steeds. Hoe harder ik echter probeer om te geloven, hoe onzinniger het in mijn ogen lijkt. Ik heb geen onzichtbare man achter de wolken nodig om mijn leven te lijden zoals ik wil en toch nog goede dingen te kunnen doen.

    Zo, nu ben ik uitgesproken. Discussiëren jullie maar fijn een heel stuk verder over hoe slecht ik wel niet ben door zomaar een paar plaatjes te posten. Plaatjes nog wel! Kun je het je voorstellen? Oh nee, de wereld vergaat!

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 16:39 ]


    Til hug og blod.

    Bloodlust schreef:
    (...)

    Ik katholiek, maar goed, ik ben natuurlijk meteen het monster dat niets van religies begrijpt en alleen maar iets verschrikkelijks post om de mensen hier dom te noemen.

    Echt hé. Verschil van mening word nog steeds niet geaccepteerd volgens mij.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Bloodlust schreef:
    (...)

    Ik katholiek, maar goed, ik ben natuurlijk meteen het monster dat niets van religies begrijpt en alleen maar iets verschrikkelijks post om de mensen hier dom te noemen.


    Als het zo overkwam, sorry, zo bedoelde ik het niet.
    Ik had het misschien iets anders moeten verwoorden. (A)
    Maar het er vooral om dat die plaatjes stereotyperend zijn en daar houd ik echt niet van haha.
    Er zit wel wat in, though. De tweede tenminste. De eerste niet.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 16:28 ]


    Tell me about it, stud.

    Ik snap je punt. Er zijn ook gewoon veel mensen die hun geloof gebruiken om alles wat ze doen goed te praten, of die hun geloof proberen op te dringen aan anderen. Dat is heel jammer, want op zich denk ik dat geloof iets heel goeds zou kunnen zijn, zolang je het op een verstandige manier bekijkt en ook ruimte laat voor meningen die verschillen. Dat soort gelovigen bestaat ook, maar doordat de extrimisten meer opvallen en zo op een negatieve manier aandacht trekken wordt het voor hen verpest. Mensen zoals de maker van de bovenste plaatje, die beweren dat alle gelovigen "ignorant, bigotted, homophobic awful people" zijn, laten daarmee echter naar mijn mening ook alleen zien dat ze zelf ontzettend "ignorant" zijn.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 16:06 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wait whut? Ik kan me herinneren dat ik vroeger een discussie had met jou, waarin jij het eens was met vele dingen uit een religie en het goed vond, alleen we moesten de bijbel niet te 'letterlijk nemen'
    Ik wil het topic best opzoeken, if you'd like that.

    Wel, zeg maar dag tegen je kerstvakantie, paasvakantie en andere vakanties, want die zijn er toch wel door christelijk feesten.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Met dit topic heb je in mijn ogen laten zien erger te zijn dan alle gelovigen die ik ken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Danelaw schreef:
    Wel, zeg maar dag tegen je kerstvakantie, paasvakantie en andere vakanties, want die zijn er toch wel door christelijk feesten.


    Oh, daar heb ik toch niks mee. (:
    En ik zou er niet zo zeker van zijn, want veel van die feesten zijn gebaseerd op Heidense gewoontes.


    Til hug og blod.

    Poltergeist schreef:
    Wait whut? Ik kan me herinneren dat ik vroeger een discussie had met jou, waarin jij het eens was met vele dingen uit een religie en het goed vond, alleen we moesten de bijbel niet te 'letterlijk nemen'
    Ik wil het topic best opzoeken, if you'd like that.


    Dat kan kloppen, want ik ben jarenlang in strijd geweest met mezelf erover. Maar hoe meer ik mijn best doe om te geloven, hoe moeilijker het voor mij wordt om er iets nuttigs in te zien. (:

    En ik geloof nog steeds dat er goede punten in staan. Mits men ze maar op de juist bedoelde manier doorleest en er niet een opgedrongen mening uithaalt.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 16:46 ]


    Til hug og blod.

    CyberLord schreef:
    Sommige mensen nemen dit weer té serieus en persoonlijk. Ik ben protestants opgevoed en ik kan hier toch ook tegen/ben het er zelfs mee eens dat sommige mensen dingen uit die boeken te letterlijk nemen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Foxx schreef:
    (...)

    Als het zo overkwam, sorry, zo bedoelde ik het niet.
    Ik had het misschien iets anders moeten verwoorden. (A)
    Maar het er vooral om dat die plaatjes stereotyperend zijn en daar houd ik echt niet van haha.
    Er zit wel wat in, though. De tweede tenminste. De eerste niet.


    Ach, ik doe het niet om iedereen over één kam te scheren. Ik vind het gewoon goede plaatjes, that's all. De tweede inderdaad nog meer als de eerste. Ik heb verder helemaal niets verkondigd. Niets. Alleen wat plaatjes neergezet, vanwaaruit men direct zijn eigen conclusies begint te trekken over hoe slecht ik wel niet ben.


    Til hug og blod.

    In de maatschappij waarin we tegenwoordig leven maakt het toch niet uit wat je zegt, of waar je in gelooft, er zullen altijd mensen zijn die niet tevreden over je zijn.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Squido schreef:
    In de maatschappij waarin we tegenwoordig leven maakt het toch niet uit wat je zegt, of waar je in gelooft, er zullen altijd mensen zijn die niet tevreden over je zijn.


    True. (:


    Til hug og blod.

    Die eertse kende ik al, daarom ben ik niet echt bang meer als ik naar de Hel ga [wat ik erg betwijfel, ik geloof in geesten, geen Hemel en Hel]. :Y)
    En die tweede is gewoon te waar.

    Ik hoop gewoon dat die zwaar gelovige Christenen balen als ze een geest worden i.p.v. naar de Hemel gaan.
    En misschien haat God/Jezus Butt-kissers wel.

    Ik ben atheïst dus, als je het al zo kunt noemen. Ik ben gewoon niet gelovig opgevoed, en ik ben ook niet van plan te gaan geloven. ^^

    Ik ben het helemaal met je eens, maar ik ben dan ook atheïst.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2012 - 22:57 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Foxx schreef:
    Dus basically wil je nu zeggen dat iedereen die een religie aanhangt dom is? Yeah sure.. En bedankt.


    Bovendien, als je je nu terug trekt uit het topic is dat op het eerste punt laf en op het tweede punt nutteloos.
    Mensen met een religie hebben nog iets om voor te leven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt