• In je story links te zetten naar de outfits van personages? 0.o Dat doen echt superveel mensen hier. Like, zoiets hoor je te beschrijven. In een boek doen ze dat toch ook niet? Ben ik de enige die zich hieraan ergert? (cat)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    ik klikte er altijd niet opxD
    de verhalen die ik nu leest zijn goed


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Marble schreef:
    (...)

    Dat is het nou juist, wat ze aan hebben is niet boeiend. Je beschrijft het hooguit even kort, misschien omdat het ook helpt bij hetoverbrengen van de persoonlijkheid van je karakter, maar alles tot in detail dat vind ik pwrsoonlijk te ver gaan.


    Ik vind kleding een belangrijke punt in de karakter, en het beschrijft de karakter van mijn hoofdpersonage ook mooi.
    En het is nog leuk ook om het bij elkaar te zetten op polyvore.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Ik vind kleding een belangrijke punt in de karakter, en het beschrijft de karakter van mijn hoofdpersonage ook mooi.
    En het is nog leuk ook om het bij elkaar te zetten op polyvore.
    Als je het leuk vindt om te doen, moet je het vooral blijven doen, want dat is waar het uiteindelijk om draait. Persoonlijk lees ik liever niet zulke stories, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik ben iemand die graag verhalen leest waar niet al te veel dingen gebeuren die niet relevant zijn voor de verhaallijn. A secret history van Donna Tartt bijvoorbeeld vind ik geweldig, omdat alles op zijn plaats valt na een tijdje, alle scènes uiteindelijk oprecht belangrijk waren voor het verhaal. Soms hoort het beschrijven van iemands uiterlijk daar bij, maar ook heel erg vaak niet. Ik ben dan iemand die dat liever niet leest, maar zoals ik al zei: dat verschilt per persoon.

    Het ligt er ook aan hoe het gebracht wordt. Als er ergens in een stuk tekst bijvoorbeeld "ze streek haar rode rok glad" staat en even verderop "het geluid van haar hakken weerklonk door de ruimte" en nog iets later "ze duwde haar bril iets verder haar neus op", dan heb ik ook een idee van hoe het personage eruit ziet, kan ik zelf nog wat erbij verzinnen en dan erger ik me er niet aan. Soms wordt echter de verhaallijn vrij ruw onderbroken en wordt er randomly een spiegel in het verhaal verwerkt en krijg je een hele lap tekst à la: "Ik keek in de spiegel. Ik had een rode rok aan met daarboven een wit shirt. Mijn hakken waren ook wit van kleur. Ik droeg een bril. Ik had niet te veel make-up op, alleen wat foundation en eyeliner en mascara en lipgloss en blush en oogschaduw en *neverendinglist*"
    In dat geval heb ik iets van: No fuck was given.

    Maar ja, dat verschilt dus per persoon. Dit is puur mijn mening.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2012 - 1:10 ]


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    (...)Als je het leuk vindt om te doen, moet je het vooral blijven doen, want dat is waar het uiteindelijk om draait. Persoonlijk lees ik liever niet zulke stories, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik ben iemand die graag verhalen leest waar niet al te veel dingen gebeuren die niet relevant zijn voor de verhaallijn. A secret history van Donna Tartt bijvoorbeeld vind ik geweldig, omdat alles op zijn plaats valt na een tijdje, alle scènes uiteindelijk oprecht belangrijk waren voor het verhaal. Soms hoort het beschrijven van iemands uiterlijk daar bij, maar ook heel erg vaak niet. Ik ben dan iemand die dat liever niet leest, maar zoals ik al zei: dat verschilt per persoon.

    Het ligt er ook aan hoe het gebracht wordt. Als er ergens in een stuk tekst bijvoorbeeld "ze streek haar rode rok glad" staat en even verderop "het geluid van haar hakken weerklonk door de ruimte" en nog iets later "ze duwde haar bril iets verder haar neus op", dan heb ik ook een idee van hoe het personage eruit ziet, kan ik zelf nog wat erbij verzinnen en dan erger ik me er niet aan. Soms wordt echter de verhaallijn vrij ruw onderbroken en wordt er randomly een spiegel in het verhaal verwerkt en krijg je een hele lap tekst à la: "Ik keek in de spiegel. Ik had een rode rok aan met daarboven een wit shirt. Mijn hakken waren ook wit van kleur. Ik droeg een bril. Ik had niet te veel make-up op, alleen wat foundation en eyeliner en mascara en lipgloss en blush en oogschaduw en *neverendinglist*"
    In dat geval heb ik iets van: No fuck was given.

    Maar ja, dat verschilt dus per persoon. Dit is puur mijn mening.


    Dat is veel tekst. :"D

    Maar idd, té veel details zijn natuurlijk ook niet leuk. En ik weet van mezelf dat het een afknapper is. Maar ik vind ook dat als je helemaal niets beschrijft over je hoofdpersonage dat het dan saai word.
    En wat jij nu beschrijft is wel wat anders dan wat de topic maker beschrijft. Zij heeft het over plaatjes van kleding, en jij de vele details. Met jou ben ik eens, met de topic maker niet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Rembrandt schreef:
    Ik vind het echt vervelend daarom klik er meestal niet op. :Y) En sommigen doen dat echt bij alles. Huisje,auto,huisdieren,etc.


    DIT ^^


    -

    Uneventful schreef:
    (...)

    Dat is veel tekst. :"D

    Maar idd, té veel details zijn natuurlijk ook niet leuk. En ik weet van mezelf dat het een afknapper is. Maar ik vind ook dat als je helemaal niets beschrijft over je hoofdpersonage dat het dan saai word.
    En wat jij nu beschrijft is wel wat anders dan wat de topic maker beschrijft. Zij heeft het over plaatjes van kleding, en jij de vele details. Met jou ben ik eens, met de topic maker niet.
    Tja, ik ben soms een beetje lang van stof. (:

    Over het algemeen schets ik ergens in het begin van het verhaal een beeld van de hoofdpersoon, verder beschrijf ik de kleding misschien nog een keertje bij een speciale gebeurtenis. Dat vind ik eigenlijk al genoeg detail wat betreft kleding. Vroeger beschreef ik wel wat vaker kleding, maar ik vind het het tempo uit het verhaal zo wegnemen.
    Nou ja, zoals ik in dit topic al een keer heb gezegd, ben ik ook geen fan van die plaatjes, maar daar erger ik me wel al een stuk minder aan dan ellelange lappen tekst.
    Ik heb iets van: als de kleding er enigszins toe doet, verwerk het dan in het verhaal. Maakt het niet uit, laat het (grotendeels) aan de lezers verbeelding over. (En beperk die verbeelding dus ook niet door een plaatje.)


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Daar erger ik me dus ook aan.. Ik snap wel dat het voor sommige mensen fijn is om een precies beeld ergens bij te kunnen schetsen, maar als het goed beschreven wordt, is het voor mij voldoende. En zoals meerderen al zeggen, dan moet je stoppen met lezen, en dat vind ik echt vervelend.


    Visit as many concerts as you can.

    Persoonlijk let ik er niet echt op als mensen het doen want als er bijvoorbeeld staat van"een leuk kort broekje" dan snap ik het wel als iemand er een foto van zoekt. Zelf hou ik niet echt van details maar wat de andere mensen op Q vinden is hun eigen mening(A)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik maak zeg maar wel setjes op Polyvore, maar alleen om het beter te kunnen beschrijven >.<


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ligt eraan, dan moet ik wel vinden wat ik ook precies bedoel anders doe ik het niet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik vind dat ook behoorlijk stom overkomen. Ik kan echt niet uitleggen waarom. Volgens mij vind ik dat dat 'niet hoort' in een verhaal en dat zulk soort dingen gewoon beschreven moeten worden.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Amarelo schreef:
    Ik vind het best wel leuk, soms, maar ik kan het ook hebben dat iemand zijn stijl me echt tegen steekt waardoor ik de story dan echt minder vind ;p


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik vind het nooit zo leuk als mensen er foto's bijzetten van personages en dingen, omdat ik het leuker vind als iemand dat gewoon zelf goed kan beschrijven en dan kan ik mijn eigen fantasie gebruiken ^^


    yeehh

    Voor mensen die het erg moeilijk vinden om zoiets te beschrijven - of die gewoon een outfit hebben die dramatisch te beschrijven is- dan is het wel handig. Maar ik wordt er eigenlijk niet warm of koud van.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind het raar.
    Een beetje stom.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please