• Voor mijn verjaardag vraag ik graag boeken, omdat die vaak nogal prijzig zijn en ik in de zomervakantie dan iets te doen heb. Ik pak graag op het strand een boek erbij, maar dan heb ik dus wel een leuk boek, of meerdere boeken, nodig om te lezen. Ik vind het alleen heel lastig om te zeggen van wat voor boeken ik nou precies hou. Ik denk Young Adults en vaak een trilogie?

    Boeken die ik bijvoorbeeld het einde vind om te lezen, zijn de drie delen van The Chemical Garden en het vijf of zesdelige boekreeks GONE van Michael Grant. Al vind ik het ook niet erg om de trilogie Fifty Shades of Grey te lezen. Verder heb ik ook de boeken van The Hunger Games gelezen en ben ik bij het laatste deel van de Divergent-serie.

    Ik weet dus niet echt waar ik naar op zoek ben. Jullie wel? Help me out! :'D

    [ bericht aangepast op 7 juni 2015 - 15:47 ]


    Pretty is just a pretty word.

    De Dodenrijk-trilogie ('de Crypte', 'Grafstilte' en 'Schemerzone') van Amanda Stevens vond ik heel leuk om te lezen (:


    We are only a moment.

    De The Mortal Instruments serie? Ik ben zelf bezig in deel 2 maar ik hoor er heel veel positieve dingen over.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik weet niet of je met name op zoek bent naar nieuwe boeken, maar een persoonlijke favoriet van mij is de Thule-trilogie van Thea Beckman. Maar goed, die is dus al wel iets ouder. Het eerste deel is Kinderen van Moeder Aarde, het tweede is Het helse paradijs en het laatste is Het gulden vlies van Thule.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    De Delirium Amoris trilogie vond ik wel goed. Zelf lees ik nu de Death-Cycle boeken, fantasy genre, er zijn ongeveer 7 boeken van geloof ik en de hele serie kopen is niet eens zo duur (ik heb ze voor 15 euro gekocht geloof ik).


    Your make-up is terrible

    The Testing-Trilogy van Joelle Charbonnau. :Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Penryn and the end of days - trilogie van Susan EE

    1. Angel Fall
    2. World After
    3. End of days


    Mhm?

    Pretty Little Liars? Is best een lange serie tho, 16 boeken. :s
    Anders The Selection Series? Origineel was het drie boeken en de schrijfster heeft het daarna uitgebreid. Maar je kan ook gewoon de eerste drie boeken lezen.


    -

    Gailsel schreef:
    Pretty Little Liars? Is best een lange serie tho, 16 boeken. :s
    Anders The Selection Series? Origineel was het drie boeken en de schrijfster heeft het daarna uitgebreid. Maar je kan ook gewoon de eerste drie boeken lezen.


    16 boeken?? Wat?? Serieus??
    Ik heb er 8 gelezen, bestaat het dan uit twee verschillende verhalen?


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dune


    tiptoe through the tulips...

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    16 boeken?? Wat?? Serieus??
    Ik heb er 8 gelezen, bestaat het dan uit twee verschillende verhalen?

    Heb je mss van die dikke boeken waar er twee boeken in één zit?
    Nope, maar ik heb ergens wel gelezen dat het origineel maar vier boeken was, maar dat de schrijfster gevraagd werd om hem uit te breiden. Dus werd het een absurd aantal van zestien boeken. Naar mijn mening kon ze hun gewoon inkorten ipv de onnodige cliffhangers bij het einde van de boeken. Haattte dat. Dus ik begon samenvattingen via het internet te lezen en het boeken met echt veel plot te kopen. En de twee laatste boeken via iBook omdat ik niet kon wachten xd.


    -

    Touching Juliette - trilogie!
    Hij bestaat eigenlijk uit vijf boeken, boek 1, 1.5, 2, 2.5 en 3 maar ik raad je aan eerst 1-2-3 te lezen voordat je 1.5 en 2.5 leest :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Gailsel schreef:
    (...)
    Heb je mss van die dikke boeken waar er twee boeken in één zit?
    Nope, maar ik heb ergens wel gelezen dat het origineel maar vier boeken was, maar dat de schrijfster gevraagd werd om hem uit te breiden. Dus werd het een absurd aantal van zestien boeken. Naar mijn mening kon ze hun gewoon inkorten ipv de onnodige cliffhangers bij het einde van de boeken. Haattte dat. Dus ik begon samenvattingen via het internet te lezen en het boeken met echt veel plot te kopen. En de twee laatste boeken via iBook omdat ik niet kon wachten xd.


    Ja, ik heb er daar één van, maar ik heb in totaal 8 delen. Ik heb het even opgezocht en in het Engels zijn er inderdaad 16 boeken, in het Nederlands maar 8. Wat ik me dan wel afvraag is of ik 8 boeken 'mis' of dat ze gewoon alles wat in die 16 boeken staat in 8 Nederlandse boeken heeft gestopt.
    Boek 8 eindigt met het hele Courtney-Ali verhaal.
    Maar dit gaat wel héél erg off topic. :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Hoe heet die schrijver van The Maze Runner-Series? Ik ga even zo'n naam opzoeken, maar die heeft ook een heleboel leuke series. Ik weet alleen niet of je het een probleem vind om in het Engels te lezen, sinds hij nog niet zoveel boeken in het Nederlands heeft.

    Edit: James Dashner.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2015 - 17:38 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik raad The fault in our stars en Paper towns aan beide van John Green

    [ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 14:27 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise



    I don't think I can stress this enough. Deze serie heeft me nu al zo'n twee jaar in zijn ban. 100% aanrader.

    Oh, en het boek Grey komt deze maand uit van E.L. James, dus dat is misschien ook een leuke.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."