• Ik heb de laatste tijd zoveel last van déjà vu-momenten, niet meer bij te houden. Dan doe ik iets en voelt het net alsof ik dat al veel eerder heb gedaan. Soms dan zijn het dingen uit mijn onderbewustzijn (Ik noemde mijn verhaal The Devil's Handbag en daarnet kwam ik erachter dat het als een uitgaansgelegenheid in de Hush, hush-saga wordt vernoemd. Het was niet zo dat ik de naam herinnerde, maar meer dat het zomaar in me opborrelde en ik het voor mijn verhaal gebruikte), maar vaak zat weet ik niet waar dat gevoel vandaan komt.

    Ten tweede heb ik om een of andere reden moeite om realisme van illusie te scheiden. Zoals laatst: ik droomde dat mijn moeder me vroeg om een pak melk te kopen en mijn kast uit te ruimen voor het nieuwe schooljaar. Ik had al deze dingen gedaan en vertelde dat aan mijn moeder toen ze thuis van haar werk kwam. Bleek dat ze dat helemaal niet had gevraagd en dat ik het waarschijnlijk gewoon gedroomd had. Dat gebeurt zo vaak bij mij. Ik kan realistische dromen niet zo goed van het échte bestaan scheiden en soms, zoals ik net al als voorbeeld gaf, is dat echt heel vervelend.

    Wie heeft hier ook weleens last van?


    Searching heavens for another earth

    Dat klinkt mij wel heel bekent in de oren--
    Het is om gek van te worden


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Déjà vu's heb ik ook vaak en dat met die dromen komt ook weleens voor, maar dan wel in mindere mate. Wat wel vaak bij mij voorkomt is dat het lijkt alsof ik 'uit' mijn lichaam ben. Moeilijk uit te leggen, maar ik ben er op dat moment wel (dus ik zie nog alles gebeuren door mijn ogen), maar dan lijkt het alsof ik uit mijn lichaam ben gezogen. Oké, die uitleg is echt helemaal onduidelijk :'D.

    Ik heb wel eens dat ik droom dat we nieuwe chocopasta hebben omdat die andere op was en als ik dan in de kast kijk en er geen nieuwe pot is :'( Hoewel ik dacht dat we die echt gekocht hadden.
    En dat gebeurt eigenlijk ook wel best vaak!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Jeremiah schreef:
    Déjà vu's heb ik ook vaak en dat met die dromen komt ook weleens voor, maar dan wel in mindere mate. Wat wel vaak bij mij voorkomt is dat het lijkt alsof ik 'uit' mijn lichaam ben. Moeilijk uit te leggen, maar ik ben er op dat moment wel (dus ik zie nog alles gebeuren door mijn ogen), maar dan lijkt het alsof ik uit mijn lichaam ben gezogen. Oké, die uitleg is echt helemaal onduidelijk :'D.


    Lucide dromen?


    Searching heavens for another earth

    Ik heb daar eigenlijk nooit last van. Heel af en toe misschien.


    "You can't spell bass without ass" -Zacky V.

    Helvetios schreef:
    (...)

    Lucide dromen?

    Nee, dat bedoel ik niet. Ik ben dan op dat moment echt wakker, maar ik lijk gewoon niet in mijn lichaam te zitten :'D.