• Jep, dat ben ik eindelijk eens aan het doen. Mijn story organiseren. Ik ben aan het schrijven wat er in elk hoofdstuk moet gebeuren, zodat ik dat weet. Een cover aan het maken, een template aan het maken, ...
    Omdat ik eindelijk eens een story wil afmaken, omdat ik mijn vorige had verwijderd omdat ik geen zin meer had om verder te doen. Deze moet echt af! (krul)

    Hoe doen jullie dat eigenlijk? Krijgen jullie en idee en beginnen er gewoon aan, of organiseren jullie het ook zo?

    [ bericht aangepast op 22 aug 2012 - 20:03 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Goede vraag, dat wilde ik anderen ook wel eens vragen.
    Ik krijg eigenlijk inderdaad random een idee en dan begin ik zomaar met schrijven ;3
    maar omdat dit niet zo goed werkt als je echt een verhaal wil maken waar je verder wil komen dan 1 pagina, ben ik nu bezig om mijn eerdere hoofdstukjes te herschrijven, zodat er geen spellingsfouten meer in zitten en ik hier tevreden mee ben. En ik schrijf alle ideeën over dialogen / scenes / gebeurtenissen / karakters op in een soort van kladblokje word bestand, zodat ik deze kan verwerken in mijn verhaal.


    Aan niets denken is ook denken.

    Normaal niet, maar ik heb dat een keer gedaan en die was 't rapst af :d
    Meestal doe ik het wat in mijn hoofd, maar ik vergeet het dan of overdoe het waardoor het niet meer mooi wordt.

    Rizzoli schreef:
    Goede vraag, dat wilde ik anderen ook wel eens vragen.
    Ik krijg eigenlijk inderdaad random een idee en dan begin ik zomaar met schrijven ;3
    maar omdat dit niet zo goed werkt als je echt een verhaal wil maken waar je verder wil komen dan 1 pagina, ben ik nu bezig om mijn eerdere hoofdstukjes te herschrijven, zodat er geen spellingsfouten meer in zitten en ik hier tevreden mee ben. En ik schrijf alle ideeën over dialogen / scenes / gebeurtenissen / karakters op in een soort van kladblokje word bestand, zodat ik deze kan verwerken in mijn verhaal.


    Meestal heb ik ook een random idee en begin ik er gewoon aan :') Maar dan werk ik het nooit af. Dus ik ga het gewoon op deze manier proberen, zien of het werkt.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ik organiseer het meestal wel. Zodra ik weet wat er in welk hoofdstuk gebeurt, schrijf ik dat op en werk ik dat vervolgens uit. Nieuwe ideeën komen er dan altijd nog bij natuurlijk, maar ik vind het prettig om kort te weten wat er per hoofdstuk gebeurt (:


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Danelaw schreef:
    (...)

    Meestal heb ik ook een random idee en begin ik er gewoon aan :') Maar dan werk ik het nooit af. Dus ik ga het gewoon op deze manier proberen, zien of het werkt.


    Ja, dat heb ik ook.
    Succes ermee! Ik denk dat je er wel een stuk verder mee komt, vooral als je een scherp / goed beeld hebt van de hoofdpersonen in je verhaal en als je weet waar je het verhaal heen wil leiden. Een plot is handig.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik schrijf mijn personages uit, bedenk een begin en meestal ook al meteen een eind en ga dan schrijven. Ondertussen bedenk ik wat er ongeveer in welk hoofdstuk komt.


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    Ik schrijf mijn personages uit, bedenk een begin en meestal ook al meteen een eind en ga dan schrijven. Ondertussen bedenk ik wat er ongeveer in welk hoofdstuk komt.


    Life is full of fake people

    Ik krijg eerst een idee, dan schrijf ik het in het kort op, dan ga ik uitbreiden. Karakters bedenken, gebeurtenissen enz. Dat schrijf ik ook allemaal uit.
    en dan ga ik beginnen met schrijven.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Momenteel ben ik aan 3 verhalen bezig.
    Verhaal 1: op Tumblr, daar heb ik niets op voorhand gedaan, gewoonweg beginnen schrijven -waar ik nota bene nog eens dringend een nieuw deel voor moet schrijven-
    Verhaal 2: hier op Q: Flight 701, the same as story one.
    Verhaal 3: binnen 3 dagen op Q: en hiervoor ben ik éindelijk eens op voorhand aan het schrijven, ik ga nu aan deel 8 beginnen -proud of myself-


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Hm, ik heb echt ongelofelijk veel fantasy dus als ik per hoofdstuk opschrijf wat er precies gaat gebeuren, komen er altijd nieuwe ideeën bij of een verandering in het plot. Wat ik altijd doe is het begin goed in plannen en het einde, en dan het midden 'opvullen' zeg maar (:


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    Ben ik de enigste die als een of andere malloot meteen begint te schrijven? :W


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Lancaster schreef:
    Ben ik de enigste die als een of andere malloot meteen begint te schrijven? :W

    Nee, dat doe ik. (':


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik begin meestal meteen te schrijven, behalve als een verhaal echt opzoekwerk en dergelijke nodig heeft.


    Ex astris, sciencia

    Ik schrijf bij sommige verhalen een klein beetje per hoofdstuk.
    Maari k werk het eerst uit maar soms ook niet. Ligt er aan of ik zin heb.

    Utlapa schreef:
    Ik begin meestal meteen te schrijven, behalve als een verhaal echt opzoekwerk en dergelijke nodig heeft.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis