• Haaii,

    Ik ben jaloers op de mensen die in 2vwo zitten. Zij hebben allemaal een macbook (laptop van Apple) gekregen en nou moeten ze daarmee werken alle lessen. Er is een jongen blijven zitten bij ijn klas en die heeft nu wel een macbook. Hij is echt van hem, dus hij mag m houden en hij doet heel de tijd stoer door met zijn mac op het schoolterrein te lopen ):
    Maar mijn leraar Ak zegt dat ze, als het goed gaat, in de onderbouw,iedereen een mac krijgt. Maar ik zit dus in de bovenbouw volgend jaar. Ik hoop zoo dat wij m dan in de 5e of 6e krijgen!!

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 15:01 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Sting schreef:
    (...)
    Mogen jullie die houden?

    Nee, maar we hebben wel laptops :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik denk echt niet dat je "even" een gratis laptop krijgt hoor, je ouders zullen daar vast wel voor moeten betalen. Maar hé, misschien krijg jij 'm ooit nog en anders zijn er zat mensen die ook geen macbook hebben, dus je bent niet de enige.


    “Love is a contradiction.”

    Ziegesar schreef:
    Ik denk echt niet dat je "even" een gratis laptop krijgt hoor, je ouders zullen daar vast wel voor moeten betalen. Maar hé, misschien krijg jij 'm ooit nog en anders zijn er zat mensen die ook geen macbook hebben, dus je bent niet de enige.


    Na drie jaar of zo moet je ze eigenlijk inleveren, maar hij zei dat er dan vast al iets nieuws van Apple is dat ze gaan gebruiken en dat die Macbooks niet hoeven worden ingeleverd.
    Mijn Ak boek mag ik ook houden omdat er een nieuwe druk komt. :')

    @iedereen: Zeg ik dat de wereld eraan gaat?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Wat?! Jullie krijgen gratis Macbooks op de middelbare school?! Wij hebben Macs nodig op onze filmopleiding, maar die kunnen we mooi zelf dokken. D:


    ars moriendi

    Sting schreef:
    First world problems. Wij hebben allemaal geen laptops, so what :')


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Wiarda schreef:
    Ach, wees blij. Wij moeten zelf ons eigen lesboek maken in drie weken voor een bepaald vak (met de hand, tekeningen zijn verplicht en alles wat de leraar(es) zegt moet er aan het einde van die drie weken in staan). Hooray voor het vrije schoolse onderwijs. (cat)


    Precies. + dat het wel slecht uit komt dan voor je, maar wij mogen meestal niet eems een laptop gebruiken in de lessen! Leuk he, die vrije school...

    Wij hebben op school langzame kutcomputers, we krijgen niet eens een laptop.


    Destroy what destroys you.

    Bij ons op school krijgen de brugklassers Ipads en de vierde jaars krijgen nu een voorsprong op hun toekomstige economische opleiding. Ik zit net een paar jaar te hoog.


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    Bij ons op school krijgen de brugklassers Ipads en de vierde jaars krijgen nu een voorsprong op hun toekomstige economische opleiding. Ik zit net een paar jaar te hoog.

    Dan ga ik dus echt denken van: oké, er is een tekort in het onderwijs. Gaat al dat geld dan naar de nieuwste, onnodige technologische snufjes voor leerlingen in plaats van bijvoorbeeld het salaris van leraren? Don't get it.


    ars moriendi

    WAT?! Ze krijgen een Macbook? Wat ongelooflijk belachelijk en onnodig. Maar goed, ik zou zelf eerlijk gezegd ook wel balen. Haha.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Dan ga ik dus echt denken van: oké, er is een tekort in het onderwijs. Gaat al dat geld dan naar de nieuwste, onnodige technologische snufjes voor leerlingen in plaats van bijvoorbeeld het salaris van leraren? Don't get it.


    Ja, weet je, het is een kapitalistisch land. Bij de scholen waar dat gebeurt, hebben ze gewoon meer geld dan op andere scholen. Dat geld zit niet bij de overheid. Had dat er wel gezeten, was er misschien wat aan gedaan. En de salarissen van docenten is landelijk bepaald..

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 17:37 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Sting schreef:
    First world problems. Wij hebben allemaal geen laptops, so what :')

    + werken met boeken is veel fijner :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Aurorae schreef:
    (...)

    Ja, weet je, het is een kapitalistisch land. Bij de scholen waar dat gebeurt, hebben ze gewoon meer geld dan op andere scholen. Dat geld zit niet bij de overheid. Had dat er wel gezeten, was er misschien wat aan gedaan. En de salarissen van docenten is landelijk bepaald..

    Belachelijk gewoon.. Gewoon Macs en alles uitdelen aan kinderen die dat helemaal niet nodig hebben (lol, ik ben ook prima mijn middelbare schooltijd doorgekomen zonder laptop) maar ondertussen word er wel van alle kanten op van alles bezuinigd. Dit land is fucked up, soms.


    ars moriendi

    Is dit serieus? Wat een onzin, ik vind sowieso mac's super vervelend, maar om daar elke les mee te zitten, bah! Dat is gemiddeld 7 uur per dag extra naar een beeldscherm staren! En als je dan wilt leren voor je toetsen? Moet je met dan kut ding gaan zitten, baaaah. Geef mij maar gewoon boeken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik had dat vorige jaren ook een laptop op school. Alleen we mochten hem niet mee naar huis nemen of zo. Op het einde van je laatste jaar mocht je als je dat wilde hem mee naar huis nemen óf je borg terug krijgen. (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.