• Jep, Breivik (de man die heleboel tieners vermoord op Utoya) heeft 21 jaar celstraf gekregen.
    Lees meer\
    Ik vind het veel te kort


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    21 jaar is de max en dan verlengen ze het elke keer met 5 jaar. Maar geloof me, die komt niet meer vrij.


    To infinity and beyond •

    Aurorae schreef:
    (...)

    Denk je dat die gast te helpen is? Die gast is verziekt. Hij zat met een grijns in de rechtzaal toen hij veroordeeld werd. Hij staat nog helemaal achter zijn daden. Geen spoor van spijt. Sommige mensen zijn niet meer te helpen. Die gast moet zijn leven lang achter de tralies. Of gewoon de doodstraf.

    Vat dit niet persoonlijk op trouwens :').


    Ik vat niets meer persoonlijk op :') Haha

    Ik denk dat hij inderdaad niet te genezen is maar misschien is het voor onder andere de nabestaande en slachtoffers wel beter dat hij opgesloten is. Het lost alleen niets op. Het feit is dat dit zijn doel was, hij wilde toerekeningsvatbaar worden gerekend omdat hij dan niet geholpen werd. Het gaat hier niet om genezing want die man mist behoorlijk wat hersens maar het is wel beter als je erachter komt wat er achter deze ideeën zitten. Genezing komt er niet maar hulp moet er sowieso wel komen; naar mijn mening. Opsluiten helpt niet, zo'n iemand leert er dan niets van - en als hij vrij komt, ooit, dan valt hij in het zelfde patroon want het was geen fout. Het zit in zijn hersenen.

    Doodstraf heeft helemaal geen zin. Wat is dat nou? Zo laat je iemand helemaal niet boeten. Inderdaad, hij is dood. En dan? Dan is hij hetzelfde als zijn slachtoffers, dit is geen straf voor zo'n man, dan is opsluiten zelfs nog beter. Bij doodstraf leer je het niet, helemaal niet. Dat vind ik echt onzin. Haha.

    Ook dit niet persoonlijk opvatten, Haha :')


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Hij is ontoerekeningsvatbaar gerekend dus die komt niet meer vrij.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kan hij lekker 21 jaar nadenken hoe hij straks weer verder kan gaan met mensen vermoorden, waarschijnljik buiten zijn eigen land. :\ Prettig.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Sting schreef:
    Hij is ontoerekeningsvatbaar gerekend dus die komt niet meer vrij.


    Nou ja, niet dus. Hij schijnt compleet bij zinnen te zijn...wat het nog erger maakt.




    Overigens, als je hem de doodstraf geeft, wordt hij alleen maar een martelaar van de extreemrechtsen. Want dat willen we.


    All art is an imitation of nature.

    Sting schreef:
    Hij is ontoerekeningsvatbaar gerekend dus die komt niet meer vrij.

    De rechtbank in de Noorse hoofdstad Oslo heeft uitspraak gedaan in de zaak tegen Breivik. De massamoordenaar, die 77 mensen om het leven bracht, is toerekeningsvatbaar verklaard en krijgt de maximale celstraf van 21 jaar.


    (Be)lieve in (you)rself

    In veel landen in Europa is 21 of 22 jaar levenslang. Maar ik vind het ook eigenlijk veel te kort, als je kijkt naar hoeveel jongeren er omgekomen zijn.


    Don't call me crazy, because I am a little bit different.

    Jaqen schreef:
    Ja, maar levenslang komt niet voor in Noorwegen en ze kunnen 't alsnog steeds verlengen met vijf jaar.


    Life is full of fake people

    xMythology schreef:
    Het is de ergste straf die ze in dat land kunnen geven. Waarschijnlijk wordt het ook nog eens verlengd. Die man laten ze echt niet zomaar na 21 jaar vrijuit gaan.

    Inderdaad!


    effort never betrays you

    30seconds schreef:
    (...)
    De rechtbank in de Noorse hoofdstad Oslo heeft uitspraak gedaan in de zaak tegen Breivik. De massamoordenaar, die 77 mensen om het leven bracht, is toerekeningsvatbaar verklaard en krijgt de maximale celstraf van 21 jaar.

    Dan heb ik dat verkeerd van iemand gehoord. Sorry hoor.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ja, en met goed gedrag zal hij waarschijnlijk zelfs al na 17 jaar vrij kunnen komen. -___-


    Don't find love. Let love find you.

    En toch, wat een verdomd interessante man is dat. Niet in de zin van dat ik goedkeur wat hij heeft gedaan, maar het feit dat hij gewoon verstandelijk gezond is verklaard.. Ik vind het echt intrigerend allemaal.


    ars moriendi