• Help.
    ik moet een formule invoeren op mijn grafische rekenmachine en ik kom er maar niet uit hoe.
    ik heb de TI-84 plus silver edition en de formule die ik moet invoeren moet bij Y=

    de formule is:

    twee derde x tot de macht 3- x tot de macht 2- 4x + twee derde.

    ik kan het niet met tekentjes doen jammer genoeg.
    kan iemand mij helpen?

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 13:16 ]


    Miep

    O die heb ik ook die rekenmachine (:

    Wat je in moet typen is dit geloof ik,

    (2/3X^-3) x X^2 - 2*3

    En bij de X^-3 moet je wel de - gebruiken die naast de 0 op je rekenmachine zit, anders geeft hij error aan. En dat sterretje staat voor een wortel teken ^^

    Ik denk dat het zo meot, weet het alleen neit helemaal zeker C:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik heb echt geen flauw idee hoe je dat zou moeten doen (:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Volgens mij is het :
    Y= {2/3)^3 - X^2 - 4X + (2/3)


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hm, nu ik zie wat Instagram zei, zou het inderdaad wel kunnen. ^^ Ik interpreteerde de soms anders :Y) En ik keek scheef (': volgens mij heeft Instragram gelijk ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Dank jullie wel allemaal
    het is gelukt haha

    xx


    Miep

    jaimyhoi schreef:
    Hm, nu ik zie wat Instagram zei, zou het inderdaad wel kunnen. ^^ Ik interpreteerde de soms anders :Y) En ik keek scheef (': volgens mij heeft Instragram gelijk ^^


    Ja, ik snapte al niet waarom jij ineens wortel ging trekken :"p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ((2/3x)^3) - (x^2) - x + (2/3) of
    ((2/3)x^3) - (x^2) - x + (2/3)
    weet niet meer zeker waar die x moet staan ;)

    ((2/3x)^3) - (x^(2 - 4x) + (2/3)
    Weet niet precies of dat hele stukje (2-4x) in de macht moet ;) maar als het goed is, is het een van deze.


    het is je al gelukt

    [ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 14:05 ]

    Instagram schreef:
    (...)

    Ja, ik snapte al niet waarom jij ineens wortel ging trekken :"p


    omdat ik hem per ongeluk fout in de beschrijving had gezet. oeps :'D


    Miep

    Science schreef:
    (...)

    omdat ik hem per ongeluk fout in de beschrijving had gezet. oeps :'D


    Dus ik ben niet scheef? :'D gelukkig maar ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Dat hoor je wel te weten eigenlijk, want dat is basiswerk op de rekenmachine...


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Dat hoor je wel te weten eigenlijk, want dat is basiswerk op de rekenmachine...


    niet lullig bedoeld ofzo.
    maar het ging erom dat ik dit in moest voeren om een grafiek te maken. ik zit in 4vwo en heb nog nooit met deze rekenmachine gewerkt en snapte het niet helemaal omdat mijn grafiek niet goed uitkam. niet omdat het niet lukte met invoeren. ik had een knopje fout gebruikt.


    Miep

    Endure schreef:
    Dat hoor je wel te weten eigenlijk, want dat is basiswerk op de rekenmachine...


    Dat vind ik een lullige opmerking. Ik heb het ook nooit geleerd omdat ik toevallig de les ziek was en geen idee had dat ze dat toen behandeld hadden, tot ik het op de toets moest gaan doen. Nu weet ik het nog altijd niet.


    Your make-up is terrible

    Je krijgt het, als het goed is, in de 2e en 3e al hoe je machten moet invoeren. Bij wiskunde, bij economie, soms heb je het nodig bij dingen zoals aardrijkskunde etc. etc.
    Daarnaast spreekt het meestal voor zich + krijg je een handleidingboekje bij je rekenmachine.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Je krijgt het, als het goed is, in de 2e en 3e al hoe je machten moet invoeren. Bij wiskunde, bij economie, soms heb je het nodig bij dingen zoals aardrijkskunde etc. etc.
    Daarnaast spreekt het meestal voor zich + krijg je een handleidingboekje bij je rekenmachine.


    ik zei toch dat het daar niet om ging?


    Miep

    Endure schreef:
    Je krijgt het, als het goed is, in de 2e en 3e al hoe je machten moet invoeren. Bij wiskunde, bij economie, soms heb je het nodig bij dingen zoals aardrijkskunde etc. etc.
    Daarnaast spreekt het meestal voor zich + krijg je een handleidingboekje bij je rekenmachine.


    In de derde bij wiskunde en ik heb maar één jaar economie gehad, daar kregen wij dat niet. (cat) Ik lees de handleiding nooit eigenlijk, het was zo'n simpele casio.


    Your make-up is terrible