• Sorry, zeikbericht enzo.
    Mijn vriend (17 jaar) en ik zijn zondag 2 jaar samen, en dus zou hij vrijdag hierheen komen, mee eten, hier slapen, zaterdag ochtend samen de bus pakken om iets leuks te gaan doen enzo. Maar nu heeft hij ineens stage gekregen, en die mensen zijn zo gestoord om hem tot 22:00 te laten werken op vrijdag, voor een bedrag van, zo'n 5 euro per maand? Afzetters.
    Anyways, mijn vriend heeft dus gevraagd of hij misschien wat eerder weg mag, want ze zeiden eerst dat hij maar tot 18:00 hoefde, maar nu is het opeens 22:00. Toen werd zijn stagebegeleider boos, en hij zei dat dat niet mocht. Dus nu zou mijn vriend dan op vrijdag pas rond een uur of één bij mij kunnen zijn, en dús niet dat mijn ouders het goed vinden dat ik tot één uur op hem ga zitten wachten, terwijl hun de volgende dag vroeg vertrekken naar Frankrijk, dus dan zou ik hun wakker houden. Dus dat gaat dan niet door, dat betekend dat vrijdag het blijven slapen niet door gaat, dat we de bus niet kunnen pakken en dat dus ook niet doorgaat en eigenlijk gewoon twee dagen zwaar zijn verknald door die stage.
    Mág dit eigenlijk wel? Hij is 17, en dan tot 22:00 moeten werken voor 5 euro? ;s

    Sorry voor het klagen.


    Alis volat propriis.

    Damn.. Dat suckt echt! Ik zou ook flink pissig zijn.


    26 - 02 - '16

    Nee, dat zijn niet echt stageuren .. Teminste, dat is mij verteld. Ik heb in het derde jaar van mijn opleiding geen school, maar twee keer vijf maanden stage. Dan zijn de maximale uren die ik mag maken op een dag, van 8 tot 5. Meer niet. Na vijf uur is namelijk niet echt de bedoeling .. Maar dat is mij verteld dus ik zou niet weten of het echt klopt of niet .. en stage vergoeding .. tja, dat ligt aan het bedrijf zelf.


    To infinity and beyond •

    Ja, het mag wel. Het is stage, ze zijn niet verplicht hem te betalen. Maar ik vind het wel heel kut voor je. En waarom zou hij dan niet van zaterdag op zondag bij je kunnen slapen? Je ouders zijn er toch niet en hij kan toch zaterdagochtend komen?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zijn ouders moeten gewoon langs gaan bij de stage. Ze moeten zich aan hun afspraken houden en niet ineens zijn tijden gaan veranderen. Hij heeft ook nog een privé leven dus als ik hem was zou ik echt mijn ouders op ze af sturen. Ik bedoel, hun passen de tijd aan tot wanneer hij kan werken en worden dan boos omdat hij er op had gerekend om 18:00 klaar te zijn.


    Physics is awesome

    Mag het niet ?? Dan heeft die kut stage van mijn toerisme opleiding iets fout gedaan, moest ook vaak tot 10 uur werken (wel om 2 uur 's middags beginnen) Ach, ik heb die opleiding niet eens gehaald :Y)

    Anyway: Dat is wel zwaar lullig van zijn stage zeg :S

    @ Feline
    Ja dat ben ik ook t.t We hadden alles al ingeplant :c
    @ Ora
    Oké, dankjewel (:
    @ CyberLord
    Dan blijft hij ook wel slapen c; Maar van vrijdag op zaterdag dus al niet meer, en ik mag maar 2 keer per maands met hem afspreken t.t En dat van zaterdagochtend kan niet doorgaan, want dan zou hij extreem vroeg op moeten, want het is 1,5u met de bus naar mij D:


    Alis volat propriis.

    Laufey schreef:
    @ CyberLord
    Dan blijft hij ook wel slapen c; Maar van vrijdag op zaterdag dus al niet meer, en ik mag maar 2 keer per maands met hem afspreken t.t En dat van zaterdagochtend kan niet doorgaan, want dan zou hij extreem vroeg op moeten, want het is 1,5u met de bus naar mij D:

    Dan gaan jullie toch iets later weg? Dat kan toch alsnog. En ja als jullie elkaar maar 2 keer per maand mogen zien is dat best kut D:


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Voor een stage hoeven ze hem eigenlijk niet te betalen, maar 22u is echt wel laat voor een stage vind ik. Naja als het nu eenmaal zo geregeld is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ligt eraan hoeveel uur het in totaal is geloof ik. Voor een 17 jarige is 22:00 wel laat, vind ik.


    Your make-up is terrible

    Ik ben 17 en verdiende 5 euro per UUR tijdens mijn vakantiebaantje.
    Tot 22.00 werken kan wel hoor, voor 17 jarige.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2012 - 19:26 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    CyberLord schreef:
    Ja, het mag wel. Het is stage, ze zijn niet verplicht hem te betalen. Maar ik vind het wel heel kut voor je. En waarom zou hij dan niet van zaterdag op zondag bij je kunnen slapen? Je ouders zijn er toch niet en hij kan toch zaterdagochtend komen?


    Het mag dus blijkbaar maar toch vind ik dat ze zich aan de afspraak moeten houden want zij zouden ook niet leuk vinden als de vriend van de TS ineens twee uur weg zou moeten terwijl ze hadden afgesproken dat hij die twee uur stage zou lopen.


    Physics is awesome

    Meuhh, dat is echt flink balen! D:


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Oczy schreef:
    (...)

    Het mag dus blijkbaar maar toch vind ik dat ze zich aan de afspraak moeten houden want zij zouden ook niet leuk vinden als de vriend van de TS ineens twee uur weg zou moeten terwijl ze hadden afgesproken dat hij die twee uur stage zou lopen.

    Daar ben ik het mee eens. Je moet niet zomaar roosters gaan veranderen. Hij heeft ook een privé leven.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Heeft de werkgever redenen om de eerder vastgestelde werktijden te veranderen, dan zal hij om instemming van die medewerker moeten vragen. Krijgt hij deze instemming niet, dan dient de werkgever naar andere oplossingen te zoeken. Zijn er geen andere oplossingen, dan speelt de vraag of de redenen voor wijziging dusdanig zijn dat het belang van de medewerker moet wijken?


    Dat staat hier: ARBEIDSRECHTER.nl

    [ bericht aangepast op 4 sep 2012 - 20:52 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Timcanpy schreef:
    (...)

    Dat staat hier: ARBEIDSRECHTER.nl

    Nou dat zegt genoeg lijkt me.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.