• Ja, in groep 1 en 2 op een basisschool. Waarom laten ze me gewoon niet een spelletje/activiteit met die kinderen doen?

    Mijn vermoeden is namelijk dat ik daar beter in ben dan in voorlezen. Ik heb het prentenboekje nu drie keer of vier keer hard op gelezen maar of ze gaan me echt kinderachtig vinden of enorm saai, denk ik.

    Hebben jullie wel eens iemand voor gelezen? Zo ja, hoe ging dat?

    Edit: Vandaag was dus de dag dat ik het moest doen en het ging redelijk goed. Maar de kinderen waren wel druk aangezien ik het moest doen voor kinderen van de overblijf. Leuk vond ik het toch wel, echter ik hoop wel dat als ik stage ga lopen dat de kinderen dan wat rustiger zijn.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2012 - 17:38 ]


    Physics is awesome

    ja voor kleutertjes. Misschien kan je er verschillende stemmetjes bijdoen ofzo

    succes!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Owh dat heb ik zovaak gedaan. Ik vind het erg leuk. Deed ook een keer mee met een schoolwedstrijd waar je een kinderboek moest voorlezen. En ik had toen gewonnen!
    Ik vind het altijd leuk om verschillende stemmen na te doen. En b.v als er staat : 'Ben stampte met zijn voeten op de grond' Dan ook echt stampen.

    Ik heb het gedaan maar tijdens de overblijf en die kinderen waren wel redelijk druk. En de kinderen kenden het boek al, wat dus iets minder was.


    Physics is awesome

    Ik heb het ook wel eens moeten doen ja, en triljoen keren voor mijn neefje en nichtje. Je kunt inderdaad met verschillende stemmen(tjes) praten, maar dat hoeft er niet persé voor de zorgen dat de kinderen het leuk vinden. Het gaat uiteindelijk om het verhaal, niet zozeer om hoe je het verteld.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik alleen toen ik zelf in groep 1 zat :/


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Rond die leeftijd vinden ze dingen echt niet snel kinderachtig hoor x'D.
    Ik moet Engels geven aan groep-achters, dat wordt een stuk lastiger :/.


    i put the fun in funeral

    Groep 1 en 2 gaan het denk ik wel leuk vinden hoor. Leg gewoon wel wat klemtonen in je stem, (als er stemmetjes zijn, hoge en lage stemmetjes) en dan komt het heus wel goed!


    You are beautiful, you are love.

    ik las vroeger altijd aan de kleine kinderen van vrienden van ons voor en die wouden altijd hetzelfde boek. Na twee keer kende ik het al uit mijnh oofd maar die schatjes wouden hem blijven horen :'D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik moest voorlezen voor groep 3, dat was echt fail. Ik was toen nog een zenuwachtige groep 7er. Ik liep trillend van spanning naar die klas, ging zitten terwijl de lerares vertelde wie die vreemdeling (ik dus) was.
    Toen moest ik lezen, ik was zo nerveus dat het er als een waterval uitkwam, echt niet normaal, pas achteraf had ik het door toen alle groep 3ers in hun neus zaten te peuteren.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ik doe de opleiding onderwijsassitent en moest in mijn 1e jaar ook een opdracht doen waarbij ik moest voorlezen op stage. Ik vond het doodeng en het ging ook echt niet goed doordat ik zo zenuwachtig was, maar als je het eenmaal gedaan hebt leer je je minder sterke punten kennen en kun je daar de volgende keer op letten. Nu pak ik zo een voorleesboek uit de kast zonder dat ik weet waar het over gaat, of zo. Je met er gewoon even doorheen en het daarna vaker gaan oefenen. Na een paar keer gaat het vanzelf!
    Succes! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik ben voorleeskampioen geweest van de basisschool waar ik op zat.:Y)


    26 - 02 - '16

    IIlumination schreef:
    ja voor kleutertjes. Misschien kan je er verschillende stemmetjes bijdoen ofzo

    succes!


    None but ourselves can free our minds.

    Polyhymnia schreef:
    Ik doe de opleiding onderwijsassitent en moest in mijn 1e jaar ook een opdracht doen waarbij ik moest voorlezen op stage. Ik vond het doodeng en het ging ook echt niet goed doordat ik zo zenuwachtig was, maar als je het eenmaal gedaan hebt leer je je minder sterke punten kennen en kun je daar de volgende keer op letten. Nu pak ik zo een voorleesboek uit de kast zonder dat ik weet waar het over gaat, of zo. Je met er gewoon even doorheen en het daarna vaker gaan oefenen. Na een paar keer gaat het vanzelf!
    Succes! (:


    Welk jaar zit je nu en waar doe je het? Aangezien ik ook die opleiding doe


    Physics is awesome

    Audacity schreef:
    Rond die leeftijd vinden ze dingen echt niet snel kinderachtig hoor x'D.
    Ik moet Engels geven aan groep-achters, dat wordt een stuk lastiger :/.


    Dat heb ik ook gedaan voor groep 6! Als ik jou was zou ik even naar de leraar van die klas om te informeren over het niveau van de klas. Anders is het echt verdomd lastig.

    Maar ik heb geloof ik nog maar een keer aan een kleuter voorgelezen. Dus ik heb niet echt ervaringen :')


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Feline schreef:
    Ik ben voorleeskampioen geweest van de basisschool waar ik op zat.:Y)


    Dat is knap. Op de basisschool was ik helemaal niet goed in voorlezen en ook niet in lezen.


    Physics is awesome