• Het is min of meer een luxeprobleem, maar ik word echt gek.

    Ik wil dus een taal leren, als hobby. Er zijn twee talen die ik heel mooi vind: Spaans en Italiaans. Maar ik weet dus niet welke kiezen. Ze hebben elk een ander karakter, maar heel Italië spreekt me gewoon meer aan. Spaans spreken ze dan weer bijna overal ter wereld en ik wil zeker eens op vakantie gaan in Zuid-Amerika...

    Tegelijkertijd leren is practisch onmogelijk, daarvoor lijken ze te hard op elkaar. Ik ga ze sowieso ooit allebei leren, maar moet natuurlijk met één beginnen.

    In de komende vijf jaar, wat ga ik meer gebruiken? Welke taal gaat mijn leven op bepaalde ogenblikken ten goede komen? Is er een bepaalde leerweg die je moet volgen of maakt het niet uit in welke volgorde?

    Weet je, het is zo stom, maar ik heb echt een dilemma!


    Only losers can act the way you do

    Persoonlijk vind ik Italiaans mooier. Maar zoals je zegt, aan Spaans zul je meer hebben als je gaat reizen of iets dergelijks.

    Ik zou Spaans kiezen alhoewel ik Italiaans mooier vind! Spaans is gewoon handiger...


    "Sluit alle factoren uit. Dat wat overblijft moet dan wel de waarheìd zijn." ~ Sherlock Holmes

    Als Italiaans je meer aanspreekt, zou ik daar in ieder geval mee beginnen. Als je echt goed een taal wilt leren zal dat heel wat tijd en inzet kosten, dus dan kun je ieder beetje enthousiasme dat je ervoor hebt wel gebruiken. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wel opzig verstaan de spanjaarden de italianen en de italianen verstaan de spanjaarden. Als Italië je meer aanspreekt doe dan gewoon Italiaans!!


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Wel opzig verstaan de spanjaarden de italianen en de italianen verstaan de spanjaarden. Als Italië je meer aanspreekt doe dan gewoon Italiaans!!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik spreek ook een beetje Spaans en ga het ook leren (waarschijnlijk dan) en persoonlijk vind ik dat ook slimmer dan Italiaas.
    Zoals je al zegt, komt het in meer landen voor en als je later wilt reizen door Zuid-Amerika (ik ook al, soulmates! haha) , dan zal ik je toch adviseren Spaans te leren, want dat kan goed van pas komen. :')


    Tell me about it, stud.

    Italiaans spreekt mij persoonlijk meer aan, omdat ik het een mooier land en mooiere taal vindt, maar aan Spaans heb je inderdaad meer.
    Toch zou ik, als ik jou was kiezen waar je hart ligt, wat je gevoel zegt, want dat vind je dan ook veel leuker.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Camile schreef:
    Ik zou Spaans kiezen alhoewel ik Italiaans mooier vind! Spaans is gewoon handiger...


    26 - 02 - '16

    Zelf zou ik voor Spaans gaan maar omdat dat hele land, cultuur en land me meer aanspreekt.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Als je meer interesse in Italiaans hebt, moet je daarvoor gaan. Anders gaat Spaans je niet goed afgaan.


    Let the Night embrace you

    Ik had hetzelfde probleem als jij! Deze zomer moest ik beslissen Spaans of Italiaans te leren, maar ik heb uiteindelijk voor Spaans gekozen omdat ik van plan ben na mijn studies te gaan reizen en dan is het handiger Spaans te kennen dan Italiaans.
    Na die drie jaar Spaans zou ik misschien ook Italiaans willen gaan leren, maar voorlopig ben ik blij met Spaans. ^^

    Ik zeg Italiaans omdat ik een hekel heb aan de Spaanse taal, maar Spaans komt meer ten goede in de toekomst. Maar Italiaans in de taal van de liefde en als het land je aanspreekt, zul je er vaak komen.
    Er is een ook een truc: schrijf op een velletje papier waarom je wel/niet Spaans of Italiaans moet kiezen of welke taal. Je moet doorschrijven zonder je pen van het papier te halen om terug te lezen, geen leestekens en gewoon doorschrijven. Op het einde zie je terug wat je antwoord is. Schijnt te werken. Good luck!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zou zeker Spaans kiezen. Het is net wat je zegt, aan Spaans heb je gewoon meer. In Italië kun je waarschijnlijk eerst ook nog wel afkomen met Engels haha.


    Don't find love. Let love find you.

    Sagitta schreef:
    Als je meer interesse in Italiaans hebt, moet je daarvoor gaan. Anders gaat Spaans je niet goed afgaan.

    Dit. Bij mij zou het dan Spaans worden.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Italiaans cuz it's easy :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."