• Ik word over een paar weken gastgezin van een hondje uit Spanje wat daar mishandeld is en steun het project om deze hondjes te helpen ontzettend.
    Er zijn namelijk heel veel zwerfhonden in Spanje en mensen behandelen ze als oud vuil. Ze worden vergiftigd, getrapt en zelfs opgengesneden.

    Lijken van deze dieren liggen gewoon langs de weg. Er zijn organisaties daar bezig om asielen te helpen, maar er zijn echt bijna geen mensen die ze helpen, niemand doet er wat aan.
    Daarom brengen een aantal wereldwijde (ook Nederlanse dus) organistaties ze eten, steraliseren wilde vrouwtjes en proberen een aantal honden die sociaal zijn mee te nemen naar Nederland om ze hier een nieuw leven te gunnen.

    Nu vertelde ik dat tegen mijn zus, wiens reactie was. 'Laat ze gewoon maar dood gaan, het is toch ons land niet.'
    Ik stond compleet paf dat ze wel gaf om zielige kinderen in derde wereldlanden, maar niet om deze hondjes die ook gewoon een toekomst willen? Alsof zij er wat aan kunnen doen waar ze geboren zijn?

    Ik vertelde dat in de Quizlet chat, waarin ik de reacties kreeg: Ik ben het eens met je zus. Dat kost ons land wat. Ik zou er geen geld etc aan geven.
    Vroeg ik om geld? Nee.
    Seriously? Met zo'n instelling ga je andere mensen beïnvloeden en spoedig geeft er helemaal niemand meer om de hondjes in Griekenland Spanje en nog een paar andere landen, waar dus geen dierenbescherming regels zijn om ze enigzins te helpen.

    'We hebben al genoeg stinkhonden' maakte me echt boos.

    Ligt het aan mij, of heeft bijna niemand meer sympathie voor dieren?

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 sep 2012 - 20:43 ]

    Ik vind het ook heel erg wat er gebeurt en word altijd kwaad als andere mensen zo reageren. Alsof mensen beter zijn dan dieren, maar mensen zijn geen haar beter.
    Ik vind het heel mooi wat je doet en zou het ook zelf willen doen, maar heb twee katten dus dat gaat niet.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik geef eigenlijk meer om dieren dan om mensen in dit geval... :$


    Life is hard and then we die

    snap jullie beide
    aan de ene kant heb ik zoiets van het is hun land en hun zullen er voor moeten zorgen en niet wij maar aan de andere kant zij hebben ook recht op een leven.
    Ik begrijp bij jullie beide maa rom nou zo te zeggen als je zus nee never.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hoewel ik het heel goed vind van je dat je een hondje in huis wilt nemen om hem te helpen, moet ik toegeven dat ik het ergens wel eens ben met je zus. Natuurlijk, de manier waarop ze het heeft verwoord is niet erg netjes, maar ik zou liever willen zien dat een hondje ingeslapen wordt voordat hij teveel moet lijden. Als die beestjes ziek zijn geworden op de straat oid vind ik het prettiger voor ze om meteen ingeslapen te worden dan hun halve leven te moeten lijden.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Och, ik vind het vreselijk om er alleen al aan te denken. 't Liefst neem ik ze gewoon allemaal in huis x].


    i put the fun in funeral

    Lenah schreef:
    (...)
    Lekker bijdehand? :')


    Blijkbaar vanavond wel. Je zal mij nooit horen zeggen dat mensen deze aarde hebben geholpen maar sommige mensen willen graag deze aarde behouden.

    Dieren helpen de aarde ook en doen haar geen kwaad.


    Physics is awesome

    Die mensen moet ik tegenkomen, die wel bakken geld uitgeven aan derde wereldlanden en al die zooi maar het vertikken om verwaarloosde en mishandelde dieren te helpen. Mensen kunnen nog praten, dieren kunnen helemaal niks om zichzelf te beschermen of om hulp te vragen. Alle dierlijke instincten die hun gebruiken om aan hulp te komen worden beloond met een hoop geweld omdat ze 'vals zijn', terwijl het niets meer is dan een schreeuw om hulp..


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Oczy schreef:
    (...)

    Blijkbaar vanavond wel. Je zal mij nooit horen zeggen dat mensen deze aarde hebben geholpen maar sommige mensen willen graag deze aarde behouden.

    Dieren helpen de aarde ook en doen haar geen kwaad.

    Daar had ik niet over. :')
    Ik had het over het feit dat je even moest benadrukken dat 'mensen officieel ook dieren zijn'.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Sovngarde schreef:
    Ik heb wel sympathie voor die dieren, maar die asielen die er komen of zelfs al staan, moeten die honden ook na een tijdje laten inslapen omdat niemand ze wil. Armoede, weet je wel. Die hondjes kunnen in principe amper tot niet overleven, hoe graag je dat ook zou willen. De wereld werkt tegenwoordig eenmaal zo.

    This.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wauw, je lijkt net de Media. Alleen eruit filteren wat we voor slechts gezegd hebben. Geweldig.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Wauw, je lijkt net de Media. Alleen eruit filteren wat we voor slechts gezegd hebben. Geweldig.


    Nee, het enige wat je zei was slecht. Dat was trouwens je eerste reactie. Ik heb de 'hahaha' er nog uitgelaten.

    Lenah schreef:
    (...)
    Daar had ik niet over. :')
    Ik had het over het feit dat je even moest benadrukken dat 'mensen officieel ook dieren zijn'.


    Dat is niet gemeen bedoeld of betweterig bedoeld maar meer zo van je zegt iets en eigenlijk klopt het dus niet helemaal.


    Physics is awesome

    Echt spijtig dat die weerloze dieren daar dan weer de dupe van zijn... maar, inderdaad, zoals iemand hier al eerder zei, zo gaat 't tegenwoordig. Of het schijnt tegenwoordig normaal te zijn, eigenlijk (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oczy schreef:
    (...)

    Dat is niet gemeen bedoeld of betweterig bedoeld maar meer zo van je zegt iets en eigenlijk klopt het dus niet helemaal.

    Nee, maar je begrijpt toch hopelijk wel dat het in zo'n discussie makkelijker is als we mensen even als mensen bestempelen en niet als dieren.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Poltergeist schreef:
    (...)

    Nee, het enige wat je zei was slecht. Dat was trouwens je eerste reactie. Ik heb de 'hahaha' er nog uitgelaten.


    Ik had het er vooral over dat veel van die honden alsnog ingeslapen gaan worden, dat het daarom vooral veel zinloze tijd en geld is. Dat laatste was gewoon een grapje.


    Your make-up is terrible