• Ik word over een paar weken gastgezin van een hondje uit Spanje wat daar mishandeld is en steun het project om deze hondjes te helpen ontzettend.
    Er zijn namelijk heel veel zwerfhonden in Spanje en mensen behandelen ze als oud vuil. Ze worden vergiftigd, getrapt en zelfs opgengesneden.

    Lijken van deze dieren liggen gewoon langs de weg. Er zijn organisaties daar bezig om asielen te helpen, maar er zijn echt bijna geen mensen die ze helpen, niemand doet er wat aan.
    Daarom brengen een aantal wereldwijde (ook Nederlanse dus) organistaties ze eten, steraliseren wilde vrouwtjes en proberen een aantal honden die sociaal zijn mee te nemen naar Nederland om ze hier een nieuw leven te gunnen.

    Nu vertelde ik dat tegen mijn zus, wiens reactie was. 'Laat ze gewoon maar dood gaan, het is toch ons land niet.'
    Ik stond compleet paf dat ze wel gaf om zielige kinderen in derde wereldlanden, maar niet om deze hondjes die ook gewoon een toekomst willen? Alsof zij er wat aan kunnen doen waar ze geboren zijn?

    Ik vertelde dat in de Quizlet chat, waarin ik de reacties kreeg: Ik ben het eens met je zus. Dat kost ons land wat. Ik zou er geen geld etc aan geven.
    Vroeg ik om geld? Nee.
    Seriously? Met zo'n instelling ga je andere mensen beïnvloeden en spoedig geeft er helemaal niemand meer om de hondjes in Griekenland Spanje en nog een paar andere landen, waar dus geen dierenbescherming regels zijn om ze enigzins te helpen.

    'We hebben al genoeg stinkhonden' maakte me echt boos.

    Ligt het aan mij, of heeft bijna niemand meer sympathie voor dieren?

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 sep 2012 - 20:43 ]

    Ik vind het een super actie van je! Ik hoor ook afschuwelijk verhalen, ik kan niet tegen dierenmishandeling en verwaarlozing. Wij hebben al één hond en thuis willen wij die zo veel mogelijk aandacht geven. Wij hebben ook nog twee katten. Maar ik wil in mijn eerste huisje niet alleen slapen, dus misschien is een Spaanse flamingo hond wel een fijne vriend die met zijn straat powers van zich af kan bijten. En natuurlijk op de bank mag liggen naast mij terwijl ik Sex and the City kijk met een kop thee en chocola. En voor de hond hondensnoepjes. Aaah, ik zie het al voor me. [:
    OT: Ik vind de reactie van jouw zus belachelijk. Het gaat slecht met Spanje en ik vind het gewoon kut lui als je dieren mishandelt. Er zijn top Spanjaarden, maar de mishandelaars zijn aso's.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Feline schreef:
    Tof van je dat je dat hondje in je familie wilt. Alleen vind ik die reactie van jouw zus echt heel erg belachelijk. Maar het is ook weer een kwestie van smaak. Zij is vast geen hondenliefhebber.


    -

    Dat is heel zielig. Maar ook de spaanse overheid moet prioriteiten stellen (vooral ten tijde van de crisis) en dan is het alleen maar logisch dat er niet veel geld uitgaat naar dieren die niemand meer wil hebben.
    En eerlijk gezegd help ik liever arme kindjes uit de nood dan honden..


    Get outta my head!

    CyberLord schreef:
    Tja, wat kan ik hierover zeggen. Aan de andere kant vind ik het heel zielig, aan de andere kant ben ik het ook met je zus eens. Ze geven geld aan die honden die uiteindelijk toch ingeslapen worden. Daar zie ik het nut dus niet echt van in. Natuurlijk vind ik het wel goed dat sociale honden hier komen, maar daar tegenover staat dat er bij ons ook al zoveel asiel honden zijn. Het is dus een beetje van beide.



    Tussen ingeslapen worden en vertrapt/opengesneden worden zit toch een wereld aan verschil. De paar mensen die in Griekenland nog íéts voor ze doen appricieren de hulp van Nederland en andere landen zó erg, dat er tenminste nog iemand is die wat voor ze doet. Het is helemaal niet zo dat de meeste honden ingeslapen worden, eigenlijk de mminste. Want voor ze hier komen krijgen ze een gezondheidscheck. Zieliger is, dat de asielen daar er simpelweg het geld niet voor hebben om ze een klein middel te geven wat de meeste honden al kan genezen. Er zijn bij ons ook honden in asielen ja. Maar zóveel? Dat valt hardstikke mee, heel veel asiels hebben volop plek en maar een paar honden erin. De honden worden er ook miljoenen keer beter behandeld en het zijn er niet 400 op een mini-plekje. Dat je zegt dat we er niks aan moeten doen en ze daar maar gewoon moeten laten lijden en laten sterven, terwijl de honden gewoon een thuis willen en terwijl wij er iets aan kunnen doen, vind ik een vuile reactie.

    Poltergeist schreef:
    (...)


    Tussen ingeslapen worden en vertrapt/opengesneden worden zit toch een wereld aan verschil. De paar mensen die in Griekenland nog íéts voor ze doen appricieren de hulp van Nederland en andere landen zó erg, dat er tenminste nog iemand is die wat voor ze doet. Het is helemaal niet zo dat de meeste honden ingeslapen worden, eigenlijk de mminste. Want voor ze hier komen krijgen ze een gezondheidscheck. Zieliger is, dat de asielen daar er simpelweg het geld niet voor hebben om ze een klein middel te geven wat de meeste honden al kan genezen. Er zijn bij ons ook honden in asielen ja. Maar zóveel? Dat valt hardstikke mee, heel veel asiels hebben volop plek en maar een paar honden erin. De honden worden er ook miljoenen keer beter behandeld en het zijn er niet 400 op een mini-plekje. Dat je zegt dat we er niks aan moeten doen en ze daar maar gewoon moeten laten lijden en laten sterven, terwijl de honden gewoon een thuis willen en terwijl wij er iets aan kunnen doen, vind ik een vuile reactie.

    Wow wow wow, niet doordraven Van. Ik heb nooit gezegd dat we ze moeten laten lijden en laten sterven. Want daar ben ik alles behalve voor. Dat heb ik ook nooit gezegd in mijn post. Ik zeg dat ik het voor een deel met je zus eens ben, dat betekent niet dat ik wil dat die honden slecht behandeld worden. En ik vind het echt goed dat je je wilt inzetten voor die honden hoor.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Wow wow wow, niet doordraven Van. Ik heb nooit gezegd dat we ze moeten laten lijden en laten sterven. Want daar ben ik alles behalve voor. Dat heb ik ook nooit gezegd in mijn post. Ik zeg dat ik het voor een deel met je zus eens ben, dat betekent niet dat ik wil dat die honden slecht behandeld worden. En ik vind het echt goed dat je je wilt inzetten voor die honden hoor.


    Sterven dus wel, je was het deels eens met mijn zus toch? Die wil ze gewoon daar laten doodgaan, wat dus inhoud, lijden en sterven. Je kunt ignorant zijn en gewoon zoiets hebben van, ik help alleen m'n eigen land, of het goed vinden dat sommige mensen ook wat voor de dieren in een ander land geven ipv alleen maar uitgehongerde mensen daar. Ik vraag ook niet om geld, ik vroeg alleen maar een beetje sympathie en dat kreeg ik op de Q-chat dus hélemaal niet, waardoor ik gewoon bozer en meer gefrustreerd werd, aangezien er blijkbaar heel veel mensen helemaal niks om geven. Jij was er niet bij dus ik geef jou ook helemaal geen schuld, maar dit gaat er meer om dat sommige mensen zich iets respectvoller mogen gedragen tegen iets waar ze niet veel vanaf weten, want als ik ze voor een documentaire van een uur neerzet, krijgen ze er ook wel sympathie voor. Je kunt niet zo'n beestje in de ogen kijken en besluiten dat hij daar mag blijven en mishandeld en vermoord mag worden, tenminste, met zo iemand zou ik niet willen omgaan.

    Als er mensen bereid zijn zo'n hondje in huis te nemen en de kosten daarvoor te dragen, vind ik het prima hoor (:
    Waarom hier wel een hondje uit het asiel halen niet uit Spanje? Dat is om het even (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik vind het wel heel lief van je, maar persoonlijk heb ik een hekel aan honden, meh :c


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Sovngarde schreef:
    Ik heb wel sympathie voor die dieren, maar die asielen die er komen of zelfs al staan, moeten die honden ook na een tijdje laten inslapen omdat niemand ze wil. Armoede, weet je wel. Die hondjes kunnen in principe amper tot niet overleven, hoe graag je dat ook zou willen. De wereld werkt tegenwoordig eenmaal zo.


    comfort in c h a o s

    Poltergeist schreef:
    (...)


    Tussen ingeslapen worden en vertrapt/opengesneden worden zit toch een wereld aan verschil. De paar mensen die in Griekenland nog íéts voor ze doen appricieren de hulp van Nederland en andere landen zó erg, dat er tenminste nog iemand is die wat voor ze doet. Het is helemaal niet zo dat de meeste honden ingeslapen worden, eigenlijk de mminste. Want voor ze hier komen krijgen ze een gezondheidscheck. Zieliger is, dat de asielen daar er simpelweg het geld niet voor hebben om ze een klein middel te geven wat de meeste honden al kan genezen. Er zijn bij ons ook honden in asielen ja. Maar zóveel? Dat valt hardstikke mee, heel veel asiels hebben volop plek en maar een paar honden erin. De honden worden er ook miljoenen keer beter behandeld en het zijn er niet 400 op een mini-plekje. Dat je zegt dat we er niks aan moeten doen en ze daar maar gewoon moeten laten lijden en laten sterven, terwijl de honden gewoon een thuis willen en terwijl wij er iets aan kunnen doen, vind ik een vuile reactie.


    Nederlandse asielen zitten vaak ook vol, vooral tijdens de zomer. En dan met honden en katten die achter worden gelaten, waarvan sommige een gruwelijke dood sterven omdat ze zijn vast gebonden, is ook erg. Ik heb medelijden met de honden in andere landen want ik vind het vreselijk als iemand een dier kwaad doet. Maar wat ik wil zeggen is de Nederlandse asielen zijn beter, echter dat kan ook op sommige punten worden verbeterd en dat die asielen ook wel vol zitten. Ik bedoel, het niet aanvallend maar meer om te laten zien dat het in Nederland ook niet altijd goed is.

    Het klinkt misschien hard maar als ik ooit een dier neem om voor te zorgen dan zal ik hem of haar uit een Nederlands asiel halen dan uit een buitenlands asiel.


    Physics is awesome

    Lenah schreef:
    No offence tegen de leden van Quizlet die het hier niet mee eens zijn, maar ik vind het wel héél erg dat ze er zo onverschillig over doen. Een beetje respect voor die dieren, graag.

    Ook vind ik het van jou heel mooi dat je je er zo voor inzet, you go girl!


    dit is precies wat ik wilde zeggen!


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Oczy schreef:
    (...)

    Nederlandse asielen zitten vaak ook vol, vooral tijdens de zomer. En dan met honden en katten die achter worden gelaten, waarvan sommige een gruwelijke dood sterven omdat ze zijn vast gebonden, is ook erg. Ik heb medelijden met de honden in andere landen want ik vind het vreselijk als iemand een dier kwaad doet. Maar wat ik wil zeggen is de Nederlandse asielen zijn beter, echter dat kan ook op sommige punten worden verbeterd en dat die asielen ook wel vol zitten. Ik bedoel, het niet aanvallend maar meer om te laten zien dat het in Nederland ook niet altijd goed is.

    Het klinkt misschien hard maar als ik ooit een dier neem om voor te zorgen dan zal ik hem of haar uit een Nederlands asiel halen dan uit een buitenlands asiel.


    Nee, dat is niet waar. De asielen in ons land hebben gemiddeld zo'n 10 tot 15 honden beschikbaar voor adoptie. Een hond zonder speciale gedragsproblemen hoeft in ons land niet langer dan een paar weken te wachten, om geadopteerd te worden. In veel Zuid- en Oost-Europese landen zijn er asielen waar vaak vele honderden dieren zitten, die dikwijls jarenlang opgesloten zitten onder erbarmelijke omstandigheden.

    Ik ben geen dierenliefhebber, maar ik vind het wel goed dat je ze wilt helpen.

    Leuk dat je dat doet voor die honden. Ik zou het ook best willen doen, maar we hebben drie katten... Yeah... That should be fun then...
    In ieder geval, ik heb me het lot van dieren altijd aangetrokken en als ik op dat moment in de chat zou zijn geweest dan had ik aan jouw kant gestaan, Vanity.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ElfCitadel schreef:
    Leuk dat je dat doet voor die honden. Ik zou het ook best willen doen, maar we hebben drie katten... Yeah... That should be fun then...
    In ieder geval, ik heb me het lot van dieren altijd aangetrokken en als ik op dat moment in de chat zou zijn geweest dan had ik aan jouw kant gestaan, Vanity.



    Thank you Kimmie <3