• Ik word over een paar weken gastgezin van een hondje uit Spanje wat daar mishandeld is en steun het project om deze hondjes te helpen ontzettend.
    Er zijn namelijk heel veel zwerfhonden in Spanje en mensen behandelen ze als oud vuil. Ze worden vergiftigd, getrapt en zelfs opgengesneden.

    Lijken van deze dieren liggen gewoon langs de weg. Er zijn organisaties daar bezig om asielen te helpen, maar er zijn echt bijna geen mensen die ze helpen, niemand doet er wat aan.
    Daarom brengen een aantal wereldwijde (ook Nederlanse dus) organistaties ze eten, steraliseren wilde vrouwtjes en proberen een aantal honden die sociaal zijn mee te nemen naar Nederland om ze hier een nieuw leven te gunnen.

    Nu vertelde ik dat tegen mijn zus, wiens reactie was. 'Laat ze gewoon maar dood gaan, het is toch ons land niet.'
    Ik stond compleet paf dat ze wel gaf om zielige kinderen in derde wereldlanden, maar niet om deze hondjes die ook gewoon een toekomst willen? Alsof zij er wat aan kunnen doen waar ze geboren zijn?

    Ik vertelde dat in de Quizlet chat, waarin ik de reacties kreeg: Ik ben het eens met je zus. Dat kost ons land wat. Ik zou er geen geld etc aan geven.
    Vroeg ik om geld? Nee.
    Seriously? Met zo'n instelling ga je andere mensen beïnvloeden en spoedig geeft er helemaal niemand meer om de hondjes in Griekenland Spanje en nog een paar andere landen, waar dus geen dierenbescherming regels zijn om ze enigzins te helpen.

    'We hebben al genoeg stinkhonden' maakte me echt boos.

    Ligt het aan mij, of heeft bijna niemand meer sympathie voor dieren?

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 sep 2012 - 20:43 ]

    Poltergeist schreef:
    (...)


    Thank you Kimmie <3

    Alle katten die wij in huis hebben zijn ook uit het asiel en ik krijg als het goed is ook een katje en die wil ik dan ook uit het asiel. Of nou ja, één uit het asiel, één bij een boerderij vandaan waarvan de moeder was doodgegaan (hem moesten we volledig opvoeden, hij was pas 4 weken en dus veel te vroeg bij de moeder weg) en één die liep op een camping rond en kon je kopen voor vijf euro. Ik was zelfs bereid het geld dat ik van iemand had gekregen voor de vakantie (het was precies vijf euro) aan hem te besteden zodat hij een goede thuis kreeg. De eigenaar van de camping waar we op stonden had het hele nest gered van iemand die ze wilde verzuipen. Ik ben er dus echt mee opgegroeid. Ik wil ook als ik op mezelf ga leven een kat en een hond samen, omdat ik ze allebei te gek vind.
    In ieder geval, ik heb natuurlijk wel alleen jouw kant van het verhaal gehoord, maar de reacties zeggen me nog steeds dat ik aan jouw kant zou staan eigenlijk en ik weet dat mijn ouders dat ook zouden zijn.
    Mijn vader liet een foto zijn van een kitten die was gered en gelijk waren mijn moeder en ik allebei 'kunnen we hem niet in huis nemen?'. x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Alle katten die wij in huis hebben zijn ook uit het asiel en ik krijg als het goed is ook een katje en die wil ik dan ook uit het asiel. Of nou ja, één uit het asiel, één bij een boerderij vandaan waarvan de moeder was doodgegaan (hem moesten we volledig opvoeden, hij was pas 4 weken en dus veel te vroeg bij de moeder weg) en één die liep op een camping rond en kon je kopen voor vijf euro. Ik was zelfs bereid het geld dat ik van iemand had gekregen voor de vakantie (het was precies vijf euro) aan hem te besteden zodat hij een goede thuis kreeg. De eigenaar van de camping waar we op stonden had het hele nest gered van iemand die ze wilde verzuipen. Ik ben er dus echt mee opgegroeid. Ik wil ook als ik op mezelf ga leven een kat en een hond samen, omdat ik ze allebei te gek vind.
    In ieder geval, ik heb natuurlijk wel alleen jouw kant van het verhaal gehoord, maar de reacties zeggen me nog steeds dat ik aan jouw kant zou staan eigenlijk en ik weet dat mijn ouders dat ook zouden zijn.
    Mijn vader liet een foto zijn van een kitten die was gered en gelijk waren mijn moeder en ik allebei 'kunnen we hem niet in huis nemen?'. x'D


    Dat is echt superlief van je! Sommige mensen doen zó rot tegen katten. 'Oh kittens geboren, we willen ze niet, niemand wil ze, dus verdrinken we ze maar' écht heel triest.. Sowieso zijn Asieldieren beter, want die worden minder snel meegenomen & dat is fijn om te horen. Als ik op mezelf zou wonen, weet ik zeker dat mijn hele huis supersnel vol zou zitten met zielige hondjes en katten die me iets té lief aan hebben gekeken (A) Ik heb een zwak hart, dus het word nog wat als ik mijn gasthondjes weg zou moeten geven, er komt gelukkig wel bij dat ze naar een goed adres gaan. _O_
    Mijn moeder valt meestal pas voor de diertjes als ze ze in het echt ziet, waarschijnlijk zijn vrouwen gewoon sneller vertederd door diertjes dan mannen (cat) maarja wie kan een zielig lief katje nou weerstaan.

    Lenah schreef:
    No offence tegen de leden van Quizlet die het hier niet mee eens zijn, maar ik vind het wel héél erg dat ze er zo onverschillig over doen. Een beetje respect voor die dieren, graag.

    Ook vind ik het van jou heel mooi dat je je er zo voor inzet, you go girl!


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Wat?
    Dat meen je toch niet?
    Ik vind dat die dieren net zo veel recht hebben op een goed leven als mensen, misschien zelfs wel meer.
    Uiteindelijk kunnen mensen nog van zich laten horen, en voor zichzelf opkomen maar dieren niet.

    Ze zijn afhankelijk van mensen, net als baby's.
    Dat mensen zo onverschillig kunnen doen over dieren maakt me echt boos...
    Ik kan ze hier ook eens mijn gedacht zeggen, maar om de vrede toch wat te bewaren zwijg ik wel.

    Toch is het leuk dat je dat doet hoor.
    Ik ben blij voor je en natuurlijk ook voor het hondje.
    Komen er foto's van op Q?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mohawk schreef:
    Wat?
    Dat meen je toch niet?
    Ik vind dat die dieren net zo veel recht hebben op een goed leven als mensen, misschien zelfs wel meer.
    Uiteindelijk kunnen mensen nog van zich laten horen, en voor zichzelf opkomen maar dieren niet.

    Ze zijn afhankelijk van mensen, net als baby's.
    Dat mensen zo onverschillig kunnen doen over dieren maakt me echt boos...
    Ik kan ze hier ook eens mijn gedacht zeggen, maar om de vrede toch wat te bewaren zwijg ik wel.

    Toch is het leuk dat je dat doet hoor.
    Ik ben blij voor je en natuurlijk ook voor het hondje.
    Komen er foto's van op Q?


    Dankje en jahoor ^^

    Lenah schreef:
    No offence tegen de leden van Quizlet die het hier niet mee eens zijn, maar ik vind het wel héél erg dat ze er zo onverschillig over doen. Een beetje respect voor die dieren, graag.

    Ook vind ik het van jou heel mooi dat je je er zo voor inzet, you go girl!

    Poltergeist schreef:
    (...)

    Dat is echt superlief van je! Sommige mensen doen zó rot tegen katten. 'Oh kittens geboren, we willen ze niet, niemand wil ze, dus verdrinken we ze maar' écht heel triest.. Sowieso zijn Asieldieren beter, want die worden minder snel meegenomen & dat is fijn om te horen. Als ik op mezelf zou wonen, weet ik zeker dat mijn hele huis supersnel vol zou zitten met zielige hondjes en katten die me iets té lief aan hebben gekeken (A) Ik heb een zwak hart, dus het word nog wat als ik mijn gasthondjes weg zou moeten geven, er komt gelukkig wel bij dat ze naar een goed adres gaan. _O_
    Mijn moeder valt meestal pas voor de diertjes als ze ze in het echt ziet, waarschijnlijk zijn vrouwen gewoon sneller vertederd door diertjes dan mannen (cat) maarja wie kan een zielig lief katje nou weerstaan.

    Mijn zusje moet ook een dier eerst in het echt zien voor ze hem leuk vindt, mij moeder en ik zijn allebei zo'n 'aaawh, kom maar hier hoor' (ik heb eens een koe gered x'D) en mijn vader is diep van binnen ook een beetje een softie maar minder snel het type dat mijn moeder en ik zijn. Ik ben ook niet anders gewend. We hebben één kat ooit van onze oude buren overgenomen; hij kwam bij ons naar binnen om te eten. Toen die buren gingen verhuizen wilden ze hem meenemen, maar daar waren wij het niet mee eens. Wij verzorgden hem en dan wilden zij hem weer terug. Maar die is inmiddels al overleden, hij was al een jaar of dertien, veertien.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Honden zijn echt lief.
    En iedereen die zegt dat er te veel beesten van zijn of dat ze bijten: aan wie zou het liggen? Denken jullie niet dat WIJ een grotere last zijn voor die hondjes dan ZIJ voor ons? Kijk met hoeveel we zijn! 7miljard. En we doen van alles wat de natuur kapot maakt. Sommige van de mensen behandelen dieren als oud vuil, logisch dat ze dan hun enige afweringsmiddelen tegen ons gebruiken.
    Echt, soms snap ik mensen echt niet. Ik hoop dat er mensen met mij eens zijn.
    Ik doe echt mijn best om lief voor dieren te zijn, ik eet alleen vlees wat mij is geleerd te eten, maar voor de rest bedank ik. Daarom ben ik het echt met jou eens, en heb veel respect voor je dat je dat hondje neemt. Foto als hij er is?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik wil nou niet het idee scheppen dat ik echt dagelijks bezig ben met het lot van zwerfhonden of andere zielige dieren in het buitenland, maar ik vind wel dat het werk van de organisaties en de mensen die zich voor deze beestjes inzetten gerespecteerd moet worden. You go girl!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    True, het is sneu voor die dieren, maar er zijn echt wel belangrijkere dingen op de wereld waar ik mijn aandacht liever naar uit laat gaan.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sovngarde schreef:
    Ik heb wel sympathie voor die dieren, maar die asielen die er komen of zelfs al staan, moeten die honden ook na een tijdje laten inslapen omdat niemand ze wil. Armoede, weet je wel. Die hondjes kunnen in principe amper tot niet overleven, hoe graag je dat ook zou willen. De wereld werkt tegenwoordig eenmaal zo.

    Dat is dus op zich wel waar...
    maar nog steeds goed van je dat je gastgezin wordt :)


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Als het zou kunnen zou ik veel katten en 2 honden nemen in huis uit het Asiel ^^


    SLOAN.

    Oké misschien klinkt dit hard. Spanje zit momenteel in een grote economische crisis er is momenteel daar geen geld om eigenlijk nog iets te doen. Andere landen hebben op dit moment zelf hun geld hebben en de meesten mensen zien het niet erg zitten om die beesten te helpen. Misschien wordt er wel geholpen ,maar op een grote schaal is het ook gewoon onmogelijk op dit moment. Ik weet het is zielig ,maar dan kan je meer dan 3 kwart van de wereldbol ook zielig noemen.


    Shoganai i ne~

    Ik heb een heel lief hondje. ^^
    Sorry weet niets nuttigs te zeggen....


    Life is full of fake people

    Shinhwa schreef:
    Oké misschien klinkt dit hard. Spanje zit momenteel in een grote economische crisis er is momenteel daar geen geld om eigenlijk nog iets te doen. Andere landen hebben op dit moment zelf hun geld hebben en de meesten mensen zien het niet erg zitten om die beesten te helpen. Misschien wordt er wel geholpen ,maar op een grote schaal is het ook gewoon onmogelijk op dit moment. Ik weet het is zielig ,maar dan kan je meer dan 3 kwart van de wereldbol ook zielig noemen.


    Dit. Ik houd heel veel van dieren, en heb echt respect voor je dat je dit doet!


    I'll never be good enough... You make me wanna die!