• Ik word over een paar weken gastgezin van een hondje uit Spanje wat daar mishandeld is en steun het project om deze hondjes te helpen ontzettend.
    Er zijn namelijk heel veel zwerfhonden in Spanje en mensen behandelen ze als oud vuil. Ze worden vergiftigd, getrapt en zelfs opgengesneden.

    Lijken van deze dieren liggen gewoon langs de weg. Er zijn organisaties daar bezig om asielen te helpen, maar er zijn echt bijna geen mensen die ze helpen, niemand doet er wat aan.
    Daarom brengen een aantal wereldwijde (ook Nederlanse dus) organistaties ze eten, steraliseren wilde vrouwtjes en proberen een aantal honden die sociaal zijn mee te nemen naar Nederland om ze hier een nieuw leven te gunnen.

    Nu vertelde ik dat tegen mijn zus, wiens reactie was. 'Laat ze gewoon maar dood gaan, het is toch ons land niet.'
    Ik stond compleet paf dat ze wel gaf om zielige kinderen in derde wereldlanden, maar niet om deze hondjes die ook gewoon een toekomst willen? Alsof zij er wat aan kunnen doen waar ze geboren zijn?

    Ik vertelde dat in de Quizlet chat, waarin ik de reacties kreeg: Ik ben het eens met je zus. Dat kost ons land wat. Ik zou er geen geld etc aan geven.
    Vroeg ik om geld? Nee.
    Seriously? Met zo'n instelling ga je andere mensen beïnvloeden en spoedig geeft er helemaal niemand meer om de hondjes in Griekenland Spanje en nog een paar andere landen, waar dus geen dierenbescherming regels zijn om ze enigzins te helpen.

    'We hebben al genoeg stinkhonden' maakte me echt boos.

    Ligt het aan mij, of heeft bijna niemand meer sympathie voor dieren?

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 sep 2012 - 20:43 ]

    Lenah schreef:
    (...)
    Nee, maar je begrijpt toch hopelijk wel dat het in zo'n discussie makkelijker is als we mensen even als mensen bestempelen en niet als dieren.


    Dat begrijp ik zeker.


    Physics is awesome

    Oké, dat vind ik nu ook niet bepaald een gepaste reactie van jouw zus. Als er goeie/dierlievende mensen zijn zoals jij die het ervoor over hebben om daar zoveel geld aan te geven, dan is dat toch niet haar probleem?
    Verder vind ik het trouwens echt lief van jou dat je dat doet voor die hondjes, die arme zielepootjes toch. D:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Hier word ik ook pissed van. Ik ben echt tegen ál het dierenleed. Mishandeling van dieren is net zo slecht als dat van mensen en zou gewoon niet mogen gebeuren! Beetje oppervlakkig dat sommigen er zo 'harteloos' op kunnen reageren.


    You are beautiful, you are love.

    Oczy schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik zeker.

    Dan hoef je dus niet zo'n bijdehante opmerking te maken. :')


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik had het er vooral over dat veel van die honden alsnog ingeslapen gaan worden, dat het daarom vooral veel zinloze tijd en geld is. Dat laatste was gewoon een grapje.


    Niks is zinloze tijd en geld, er zijn al zóveel honden mee gered en het kwam niet over als een grapje, maar meer een schok van hoe er zoveel mensen zó kunnen denken over die dieren.

    Lenah schreef:
    (...)
    Dan hoef je dus niet zo'n bijdehante opmerking te maken. :')


    Dat hoeft niet maar dat mag wel. Ik mag mening geven en dat heb ik ook gedaan.


    Physics is awesome

    PUKKELxDING schreef:
    Ik geef eigenlijk meer om dieren dan om mensen in dit geval... :$


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Oczy schreef:
    (...)

    Dat hoeft niet maar dat mag wel. Ik mag mening geven en dat heb ik ook gedaan.

    Het was compleet onnodig en het kwam zelfs aanvallend over. En dat had niets te maken met het geven van je mening, dat kan me niets schelen.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Spijtig voor jouw zus, maar haar reactie vind ik echt erover gaan, hetzelfde geldt voor haar "voorstanders" of hoe ik dat ook moet noemen.
    Ik vind het heel nobel van je om de hondjes het hart onder de riem te steken. Ze verdienen gewoon meer respect, en als de mensen zich dood aan hen ergeren, dat ze de honden maar met rust laten.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Lenah schreef:
    (...)
    Het was compleet onnodig en het kwam zelfs aanvallend over. En dat had niets te maken met het geven van je mening, dat kan me niets schelen.


    Ik heb al gezegd dat ik het niet zo bedoelde. En ik vond het niet onnodig. Daarnaast vind ik het onnodig dat je een discussie met mij gaat voeren om iets wat ik heb gezegd, dat is niet aanvallend bedoeld.


    Physics is awesome

    Oczy schreef:
    (...)

    Ik heb al gezegd dat ik het niet zo bedoelde. En ik vond het niet onnodig. Daarnaast vind ik het onnodig dat je een discussie met mij gaat voeren om iets wat ik heb gezegd, dat is niet aanvallend bedoeld.

    Ik bedoel dit inderdaad niet aanvallend (of misschien ook wel, hangt ervan af hoe je het bekijkt), ik kan er alleen niet tegen als iemand op zo'n onnodige, niet relevante manier bijdehand gaat zitten doen.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Oczy schreef:
    (...)

    Ik heb al gezegd dat ik het niet zo bedoelde. En ik vond het niet onnodig. Daarnaast vind ik het onnodig dat je een discussie met mij gaat voeren om iets wat ik heb gezegd, dat is niet aanvallend bedoeld.


    Juist, ik snap niet waarom er zo'n probleem word gemaakt van jou constatering, die misschien niet nuttig was op het onderwerp, maar zoveel doet dat er toch niet toe?

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 21:24 ]


    You are beautiful, you are love.

    Ik ben het met jou eens, ik vind het ook zo sneu. Op mijn school doen ze dat ook, en ik hoop heel erg dat ik in het 4e jaar ook mag, want dan gaan ze naar Roemenie en helpen ze daar ook zwerfhonden enzo. Maarja, opzich is er verder niet heel veel aan te doen.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Tja, wat kan ik hierover zeggen. Aan de andere kant vind ik het heel zielig, aan de andere kant ben ik het ook met je zus eens. Ze geven geld aan die honden die uiteindelijk toch ingeslapen worden. Daar zie ik het nut dus niet echt van in. Natuurlijk vind ik het wel goed dat sociale honden hier komen, maar daar tegenover staat dat er bij ons ook al zoveel asiel honden zijn. Het is dus een beetje van beide.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Feline schreef:
    Tof van je dat je dat hondje in je familie wilt. Alleen vind ik die reactie van jouw zus echt heel erg belachelijk. Maar het is ook weer een kwestie van smaak. Zij is vast geen hondenliefhebber.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque