• Dat las ik net. De band heeft wel nog niet gezegd wat de reden is van haar vertrek, maar blijkbaar is het beter voor Anette als voor de band als ze vertrek. Ik hoop dat ze snel met een verklaring komen. :'(

    Press statement

    Another chapter of the Nightwish story has ended today. Nightwish and Anette Olzon have decided to part company, in mutual understanding, for the good of all parties involved.

    In recent times it has become increasingly obvious that the direction and the needs of the band were in conflict, and this has led to a division from which we cannot recover.

    Nightwish has no intention of cancelling any upcoming shows, and as a result we have decided to bring in a substitute vocalist starting in Seattle 1.10.2012. Her name is Floor Jansen from The Netherlands (ex-After Forever, ReVamp), and she has graciously stepped in to help us complete the Imaginaerum world tour.

    We are all strongly committed to this journey, this vehicle of spirit, and we are sure that this will lead to a brighter future for everyone.

    We forever remain excited about the adventures to come, and we are extremely proud of the two beautiful albums and the wonderful shows we shared together.

    - NIGHTWISH & Anette Olzon
    Bron

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 19:09 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    NOOOOOO. D:


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Eindelijk!! Sorry maar vond Anette live absoluut niet passen bij Nightwish. Op de albums klonk ze best goed maar live vond ik het persoonlijk echt een drama. En dan heb ik het niet eens over de oude liedjes.. Lijkt me ook gaaf om NW te zien met Floor Jansen. Zei is gewoon een ontzettend sterke zangeres.

    De uiteindelijke reden waarom Anette is weg gegaan vind ik dan wel weer lullig. Voor degenen die het niet weten: Nightwish is momenteel op tour door Amerika samen met Kamelot als support act. Afgelopen vrijdag waren ze in Denver, Colorado toen Anette zo ziek werd dat ze opgenomen moest worden in het ziekenhuis voor een nacht. In plaats van het concert te cancellen besloot Nightwish echter om toch op te treden. De twee zangeressen die met Kamelot mee gingen, Elize Ryd (ook van Amaranthe) en Alissa White-Gluz (ook van the Agonist), hebben voor Anette gezongen en ze hebben er een soort karaoke avond van gemaakt. Als je op Youtube zoekt, zie je ze zingen met een papier voor hun hoofd waar de text op staat. Zonder dit aan Anette te vertellen. En daar was ze nogal boos om. Zij vond dat de rest van de band de show belangrijker vond dan haar gezondheid. (ze hebben uiteindelijk ook iets gevonden op haar lever). Zal ongetrwijfeld meer zijn gebeurd, maar dit was toch echt de druppel...

    Blijf dit hoe dan ook een domme actie vinden. Ondanks dat ik hier zelf graag bij had willen zijn. In 2005 de schandalige manier hoe ze Tarja uit de band gooiden, daarvoor Sami (die het ook via via hoorde) en nu deze actie met Anette.
    Wil helemaal niet zeggen dat deze 3 bandleden heilig waren en niets gedaan hebben, maar helemaal netjes behandelen Tuomas en co hun collega's niet..

    [ bericht aangepast op 2 okt 2012 - 0:08 ]

    Ahri schreef:
    (...)

    Echt he!
    Ik vind eigenlijk dat een Nederlands persoon haar niet kan vervangen. Dat vind ik écht niet kunnen!

    Hehe. Ik vind Floor wel een vette stem hebben, but I was like: woah, mind blown yaknow ;o.


    No growth of the heart is ever a waste

    hellgirl1417 schreef:
    Eindelijk!! Sorry maar vond Anette live absoluut niet passen bij Nightwish. Op de albums klonk ze best goed maar live vond ik het persoonlijk echt een drama. En dan heb ik het niet eens over de oude liedjes.. Lijkt me ook gaaf om NW te zien met Floor Jansen. Zei is gewoon een ontzettend sterke zangeres.

    De uiteindelijke reden waarom Anette is weg gegaan vind ik dan wel weer lullig. Voor degenen die het niet weten: Nightwish is momenteel op tour door Amerika samen met Kamelot als support act. Afgelopen vrijdag waren ze in Denver, Colorado toen Anette zo ziek werd dat ze opgenomen moest worden in het ziekenhuis voor een nacht. In plaats van het concert te cancellen besloot Nightwish echter om toch op te treden. De twee zangeressen die met Kamelot mee gingen, Elize Ryd (ook van Amaranthe) en Alissa White-Gluz (ook van the Agonist), hebben voor Anette gezongen en ze hebben er een soort karaoke avond van gemaakt. Als je op Youtube zoekt, zie je ze zingen met een papier voor hun hoofd waar de text op staat. Zonder dit aan Anette te vertellen. En daar was ze nogal boos om. Zij vond dat de rest van de band de show belangrijker vond dan haar gezondheid. (ze hebben uiteindelijk ook iets gevonden op haar lever). Zal ongetrwijfeld meer zijn gebeurd, maar dit was toch echt de druppel...

    Blijf dit hoe dan ook een domme actie vinden. Ondanks dat ik hier zelf graag bij had willen zijn. In 2005 de schandalige manier hoe ze Tarja uit de band gooiden, daarvoor Sami (die het ook via via hoorde) en nu deze actie met Anette.
    Wil helemaal niet zeggen dat deze 3 bandleden heilig waren en niets gedaan hebben, maar helemaal netjes behandelen Tuomas en co hun collega's niet..
    Oh wat dom zeg. Ik zou ook pissed zijn. Goed dat het concert doorging, maar dat kan je dan wel even melden vind ik. Ik vind het een ontzettend stomme zet van Nightwish eigenlijk. Het was al zo'n drama toen dat Tarja wegging en heel veel mensen zijn fan van Anette dus ze zullen vast weer veel fans verliezen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    hellgirl1417 schreef:
    Eindelijk!! Sorry maar vond Anette live absoluut niet passen bij Nightwish. Op de albums klonk ze best goed maar live vond ik het persoonlijk echt een drama. En dan heb ik het niet eens over de oude liedjes.. Lijkt me ook gaaf om NW te zien met Floor Jansen. Zei is gewoon een ontzettend sterke zangeres.

    De uiteindelijke reden waarom Anette is weg gegaan vind ik dan wel weer lullig. Voor degenen die het niet weten: Nightwish is momenteel op tour door Amerika samen met Kamelot als support act. Afgelopen vrijdag waren ze in Denver, Colorado toen Anette zo ziek werd dat ze opgenomen moest worden in het ziekenhuis voor een nacht. In plaats van het concert te cancellen besloot Nightwish echter om toch op te treden. De twee zangeressen die met Kamelot mee gingen, Elize Ryd (ook van Amaranthe) en Alissa White-Gluz (ook van the Agonist), hebben voor Anette gezongen en ze hebben er een soort karaoke avond van gemaakt. Als je op Youtube zoekt, zie je ze zingen met een papier voor hun hoofd waar de text op staat. Zonder dit aan Anette te vertellen. En daar was ze nogal boos om. Zij vond dat de rest van de band de show belangrijker vond dan haar gezondheid. (ze hebben uiteindelijk ook iets gevonden op haar lever). Zal ongetrwijfeld meer zijn gebeurd, maar dit was toch echt de druppel...

    Blijf dit hoe dan ook een domme actie vinden. Ondanks dat ik hier zelf graag bij had willen zijn. In 2005 de schandalige manier hoe ze Tarja uit de band gooiden, daarvoor Sami (die het ook via via hoorde) en nu deze actie met Anette.
    Wil helemaal niet zeggen dat deze 3 bandleden heilig waren en niets gedaan hebben, maar helemaal netjes behandelen Tuomas en co hun collega's niet..

    Nou ja, 't schijnt wel dat Tarja eruit is gezet omdat ze nogal wat tekenen van... decadentie vertoonde. Op een gegeven moment hebben ze ook twee open brieven naar mekaar gestuurd ergens. Maar ja, je kan nooit goed weten wat er allemaal achter de schermen gebeurd is. Als Anette inderdaad als trash behandeld is, is 't niet meer dan logisch dat ze er een keer de brui aan wil geven.


    No growth of the heart is ever a waste

    Uchiha schreef:
    (...)
    Nou ja, 't schijnt wel dat Tarja eruit is gezet omdat ze nogal wat tekenen van... decadentie vertoonde. Op een gegeven moment hebben ze ook twee open brieven naar mekaar gestuurd ergens. Maar ja, je kan nooit goed weten wat er allemaal achter de schermen gebeurd is. Als Anette inderdaad als trash behandeld is, is 't niet meer dan logisch dat ze er een keer de brui aan wil geven.


    Zeg ook zeker niet dat Tarja en haar man/manager onschuldig zijn. Maar je ziet wel een soort van patroon. Bedoel, voordat Marco bij de band kwam hadden ze Sami als bassist. Tuomas en Sami waren beste vrienden en hadden al eerder getoured in een band samen. Sami was er ook vanaf het begin. En toen Tuomas besloot dat Sami niet meer bij de richting van de band hoorde, heeft hij hun manager gevraagd om het Sami te vertellen. Tarja hoorde het nieuws dat Sami was ontslagen van een interviewer die het haar vroeg. Tarja wist toen nog van niets. En ik geloof dat ook Jukka en Emppu het nieuws hoorden van hun manager.

    Maar inderdaad je kan nooit goed weten wat er allemaal achter de schermen gebeurd. Hoop in ieder geval dat ze hier wat van leren.

    Scandal schreef:
    Tenzij ze dan Tarja terug als vocals gaan krijgen, moet het voor mij dan niet meer. Het was al een hele aanpassing naar Annette, maar nu weer een nieuwe zangeres gaat erover.

    Ik heb toevallig mijn Amaranth trui aan. >.<


    ik weet niet veel van ze maar Tarja vond ik wel het beste:Y)


    I Love You