• Mijn vader heeft een enkele maanden geleden een ooroperatie gehad. Daar bleek echter al niet alleen een poliep te zitten maar ook een zware ontsteking. Nu vader deels genezen is en tijdelijk half doof is moet hij regelmatig naar de kno.

    Vandaag weer maar hij hoort dus echt niets meer aan dat ene oor terwijl hij nog wel wat zou moeten kunnen horen. Hij hoorde zelfs 120 decibel.
    En dan zit je thuis op je kamer, komt je moeder half huilend naar boven met de mededeling dat je vader waarschijnlijk aan een oor nooit meer zal horen. De artsen weten ook niet hoe het kan en ze gaan volgende maand nogmaals proberen maar de kans is 90% dat hij zijn gehoor g kwijt is.

    Tsja en dan kun je je niet concentreren op school. Damn ik voel me nu echt klote.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 19:19 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    CyberLord schreef:
    Goed, ten eerste. Je vader is genezen van een zware ontsteking en poeliep, right? Het had dus in eerste instantie al veel erger kunnen uitpakken. Hij is daarvan genezen en dat is goed toch?
    Nu is hij half doof en zoals jij zegt "gaan ze volgende maand nogmaals proberen maar de kans is 90% dat hij zijn gehoor nog terug krijgt." Dus ik weet nu niet waar je je zo druk om maakt? Natuurlijk is het kut, maar je zo negatief opstellen heeft helemaal geen zin in zo'n situatie.
    Hij is genezen van een zware ontsteking en poeliep, wees daar maar blij om. Dat had ook anders kunnen uitpakken.
    nee dat is een typ fout die ik nu pas zie
    de kans is 90% dat hij zijn gehoor niet terug krijgt. En ja het had slechter gekunt en gelijk in 1x doof kunnen zijn maar de artsen zijden tegen ons dat het na de operatie 20 % kans zou zijn. Zelfs zij weten niet wat het is


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dat lijkt me erg vervelend nieuws. Hopelijk leren je vader, jij en de rest van je familie snel hoe je ermee om moet gaan. Sterkte!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    MissStoran schreef:
    (...) serieus als jou vader gezond zou zijn en niets had en dan ineens dat zou jij je ook kut voelen. Doe maar niet alsof je dan het zo goed weet. Ja er zijn ergere dingen maar voor iemand die nog nooit echt ziek geweest is en dan dit. Je zou eens eerst het achtergrond verhaal moeten weten zeg! Jij weet niet wat ik en mijn vader al hebben meegemaakt.

    Ik heb dingen meegemaakt waardoor mijn ouders heel veel betkenen voor me en ja misschien hecht ik meer waarde aan iets kleins dan jij maar halo ik ben een mens


    Zoals je als zei: zij kan niet weten wat jij hebt meegemaakt. Nikki heeft zelf gehoorproblemen en kijkt hier waarschijnlijk heel anders tegenaan dan jij.


    i put the fun in funeral

    CyberLord schreef:
    Goed, ten eerste. Je vader is genezen van een zware ontsteking en poeliep, right? Het had dus in eerste instantie al veel erger kunnen uitpakken. Hij is daarvan genezen en dat is goed toch?
    Nu is hij half doof en zoals jij zegt "gaan ze volgende maand nogmaals proberen maar de kans is 90% dat hij zijn gehoor nog terug krijgt." Dus ik weet nu niet waar je je zo druk om maakt? Natuurlijk is het kut, maar je zo negatief opstellen heeft helemaal geen zin in zo'n situatie.
    Hij is genezen van een zware ontsteking en poeliep, wees daar maar blij om. Dat had ook anders kunnen uitpakken.


    Volgens mij bedoeld ze dat de kans 90% is dat hij zijn gehoord kwijt is :x Als het niet klopt, mijn fout.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    MissStoran schreef:
    (...)nee dat is een typ fout die ik nu pas zie
    de kans is 90% dat hij zijn gehoor niet terug krijgt. En ja het had slechter gekunt en gelijk in 1x doof kunnen zijn maar de artsen zijden tegen ons dat het na de operatie 20 % kans zou zijn. Zelfs zij weten niet wat het is

    Als je toch weet dat die kans bestaat, dan accepteer je het toch? Hij is half doof, daar is toch verder niks ergs aan? Je moet hooguit iets harder praten. Liever dat dan dat er iets ergers was geweest. Als de ontsteking uit de hand was gelopen of zo. Leef je leven niet zo negatief, helpt geen ruk :3


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Audacity schreef:
    Da's wel flink schrikken ja :[. Gelukkig kan hij nog wel gewoon horen, ik denk dat je er redelijk snel aan went om aan een oor doof te zijn. Sterkte!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Veel sterkte en ik hoop op die 10% dat je vader wel weer wat kan horen na een maand.

    Voor jou is het heel naar en je kan het beste met je ouders over praten als je, je naar voelt. Ze weten dan dat je ermee zit, misschien ook wel handig om het op school te zeggen als je dat wil. Dan kunnen ze misschien op school er ook een beetje rekening mee houden.


    Physics is awesome

    CyberLord schreef:
    (...)
    Als je toch weet dat die kans bestaat, dan accepteer je het toch? Hij is half doof, daar is toch verder niks ergs aan? Je moet hooguit iets harder praten. Liever dat dan dat er iets ergers was geweest. Als de ontsteking uit de hand was gelopen of zo. Leef je leven niet zo negatief, helpt geen ruk :3


    Tering zeg, ik wil mijn verhaal kwijt en dit ish et enigste wat jullie zeggen, kijk het leven niet negatief. Serieus reageer er dan verodmme niet op.!!!!

    Dan kun je zeggen dat ik normaal meot doen maar nee dat doe ik eens niet.
    Het was een site waar je elkaar respecteerde. ik dacht dat ik mijn verhaal kwijt kon zodat ik lieve reacties kreeg die me op zouden beuren.

    Ik zal voortaan ook zo eens tegen jou doen als jij je kut voelt of er is iets met jou vader en moeder. Zou jij dat leuk vinden dan. Ik heb een uur lang met mijn ouders zitten janken mijn vader is er kapot van en hij kan zijn werk niet meer helemaal goed doen. Ik heb al een kut jaar en dan zou je eens wat normaler kunnen reageren.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mombasa schreef:
    (...)

    Jij vind het niet heftig, misschien vind Yvonne dat wel. Dat weet je niet. Het is een schrok om zo iets te horen. En ik wil heel even voor mezelf opkomen; ik heb geen negatieve instelling, vele hier hebben dat niet in mijn ogen. Ze steunen haar en wensen haar sterke dat is toch iets moois? Ook dit wil ik niet aan de first world problems toevoegen want daar valt het zeker niet onder. De meeste Westerse mensen kennen die problems niet. Het is daarbij toch juist goed dat men wordt geholpen. Wij hebben die zorg, mogelijkheden en het geld waarom daar geen gebruik van maken of zie ik dat verkeerd?

    En bedankt voor je steun.


    Met first world problems bedoelde ik juist dat ze hem zo goed kunnen helpen en dat ze dan zo'n probleem maken van zo iets kleins, en daar dan ook echt een drama ontstaan. In andere werelddelen zijn ze er ondertussen allang aan gestorven. D: Dat vind ik pas erg.
    En ik snap heus wel dat ze misschien wel meer meegemaakt hebben, maar als nog, het is allemaal zo negatief. Wees blij voor de dingen die je behoud, treur niet om wat er niet meer is, vooral omdat het eigenlijk iets best onbenulligs is, waar je je leven niet voor om hoeft te gooien.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Met first world problems bedoelde ik juist dat ze hem zo goed kunnen helpen en dat ze dan zo'n probleem maken van zo iets kleins, en daar dan ook echt een drama ontstaan. In andere werelddelen zijn ze er ondertussen allang aan gestorven. D: Dat vind ik pas erg.
    En ik snap heus wel dat ze misschien wel meer meegemaakt hebben, maar als nog, het is allemaal zo negatief. Wees blij voor de dingen die je behoud, treur niet om wat er niet meer is, vooral omdat het eigenlijk iets best onbenulligs is, waar je je leven niet voor om hoeft te gooien.

    Ow dus jij vind het onbenullig. Serieus alsof jij het goed weet. Dan kan ik ook lopen zeuren dat jij rustig kunt douchen en liters water verspilt terwijl hun amper kunnen douchen. Ik ben niet alleen negatief en ik ben blij dat hij nog leeft maar serieus het is niet niets hoor.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    CyberLord schreef:
    Goed, ten eerste. Je vader is genezen van een zware ontsteking en poeliep, right? Het had dus in eerste instantie al veel erger kunnen uitpakken. Hij is daarvan genezen en dat is goed toch?
    Nu is hij half doof en zoals jij zegt "gaan ze volgende maand nogmaals proberen maar de kans is 90% dat hij zijn gehoor nog terug krijgt." Dus ik weet nu niet waar je je zo druk om maakt? Natuurlijk is het kut, maar je zo negatief opstellen heeft helemaal geen zin in zo'n situatie.
    Hij is genezen van een zware ontsteking en poeliep, wees daar maar blij om. Dat had ook anders kunnen uitpakken.


    Niemand kan voor een ander bepalen hoe invaliderend iets is. Sommige mensen worden zwaar depressief en kunnen niet meer functioneren met ernstige tinnitus, terwijl ik een filmpje heb gezien van iemand die zijn benen en een arm miste maar die veel lol had met zijn cursus krokodil worstelen. Hoe iemand omgaat met iets hangt af van de persoon, zijn persoonlijkheid en zijn beroep. Ja, het had erger kunnen zijn. So what? Iemand die niet overlijdt aan dikke darm kanker maar die op zijn 50e al rondloopt met een stoma ga je toch ook niet vertellen dat ie blij moet zijn dat ie nog leeft en dat ie zich niet zo moet aanstellen?

    Iedereen gaat op zijn eigen manier om met invaliditeit. Nu maken jullie geen deel uit van de sociale omgeving van die man, maar ik hoop dat jij en je baasje wat meelevender zijn als iemand in jullie omgeving geinvalideerd raakt. Ja, Nikki is ook doof aan een oor. Dat betekent niet dat dat automatisch betekent dat niemand het meer vervelend mag vinden als ie opeens halfdoof is. We hebben het hier over functieverlies wat heel waarschijnlijk permanent is, en al is dat "maar" een oor en al heb jij (nikki) dat al je hele leven, dat maakt het niet minder vervelend.

    /rant


    quidquid excusatio prandium pro

    Serieus. Wat een shitload aan crap hier :'D Maakt me echt pisnijdig. Als zij het erg vindt, dan vindt zij het erg. Daar kan je niet over discussiëren. Je kan hoogstens zeggen hoe je er zelf op zou reageren, maar da's dan het zeggen van je mening. Hier wordt het gezegd, alsof het een feit is dat je zoiets niet erg mag vinden. En kom dan niet met, 'O, in Afrika dit en dat.' Daar heeft haar vader toch niks mee te maken >< Het is 'n familielid die niet zulk fijn nieuws heeft gekregen en daar mag ze zich best zorgen over maken. Ga dan niet heilig doen en zeg dat 't niks voorstelt.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 19:30 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hij kan met dat andere oor nog horen, toch? In ieder geval, sterkte!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Assassin schreef:
    (...)

    Met first world problems bedoelde ik juist dat ze hem zo goed kunnen helpen en dat ze dan zo'n probleem maken van zo iets kleins, en daar dan ook echt een drama ontstaan. In andere werelddelen zijn ze er ondertussen allang aan gestorven. D: Dat vind ik pas erg.
    En ik snap heus wel dat ze misschien wel meer meegemaakt hebben, maar als nog, het is allemaal zo negatief. Wees blij voor de dingen die je behoud, treur niet om wat er niet meer is, vooral omdat het eigenlijk iets best onbenulligs is, waar je je leven niet voor om hoeft te gooien.


    Andere werelddelen is niet hier hè. Hier mag je daarom ook treuren. En in Afrika gaan ze net als hier niet dood door dat ze niet helemaal goed horen. Hun leven wordt alleen meer beperkt.
    Het is voor dit meisje heftig, ze zegt ook niet dat ze voor eeuwig treurt. Ze schrok ervan en dat is te begrijpen. Zoals ik van jou begrijp ben jij half doof sinds je geboorte (sorry als dat fout is :x). Maar in dat geval weet jij ook niet beter, deze man weet dat wel. Onbenullig wil ik het helemaal niet noemen. Je kan er inderdaad mee leren leven, net zoals je een nier kan missen, diabetus kan hebben, je been geamputeert kan worden. Maar als jouw been geamputeert moet worden zeg ik toch ook niet. Go one. Het is maar een been? Zo onbenullig. Kom op.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mordin schreef:
    (...)

    Niemand kan voor een ander bepalen hoe invaliderend iets is. Sommige mensen worden zwaar depressief en kunnen niet meer functioneren met ernstige tinnitus, terwijl ik een filmpje heb gezien van iemand die zijn benen en een arm miste maar die veel lol had met zijn cursus krokodil worstelen. Hoe iemand omgaat met iets hangt af van de persoon, zijn persoonlijkheid en zijn beroep. Ja, het had erger kunnen zijn. So what? Iemand die niet overlijdt aan dikke darm kanker maar die op zijn 50e al rondloopt met een stoma ga je toch ook niet vertellen dat ie blij moet zijn dat ie nog leeft en dat ie zich niet zo moet aanstellen?

    Iedereen gaat op zijn eigen manier om met invaliditeit. Nu maken jullie geen deel uit van de sociale omgeving van die man, maar ik hoop dat jij en je baasje wat meelevender zijn als iemand in jullie omgeving geinvalideerd raakt. Ja, Nikki is ook doof aan een oor. Dat betekent niet dat dat automatisch betekent dat niemand het meer vervelend mag vinden als ie opeens halfdoof is. We hebben het hier over functieverlies wat heel waarschijnlijk permanent is, en al is dat "maar" een oor en al heb jij (nikki) dat al je hele leven, dat maakt het niet minder vervelend.

    /rant

    God. Dankjewel voor deze reactie. Mijn vertrouwen in mijn mede-mens is weer enigszins hersteld.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 19:31 ]


    "I shut my eyes in order to see.'